A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika, fizika és híradástechnika kapcsolata

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Budapest Főváros Tanácsa V. B. Oktatási Főosztályának Szakfelügyeleti és Továbbképzési Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 315 példányban, 19 fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ma már szinte nincs tudomány, nincs ipar, nincs közlekedés, nincs üzemvitel, nincs szórakozás elektrotechnika nélkül. A rohamosan növekvő alkalmazott híradástechnikai hálózatok egyre növekvő számú... Tovább

Előszó

Ma már szinte nincs tudomány, nincs ipar, nincs közlekedés, nincs üzemvitel, nincs szórakozás elektrotechnika nélkül. A rohamosan növekvő alkalmazott híradástechnikai hálózatok egyre növekvő számú és tudású szakembert követelnek, s így a híradásipari szakközépiskoláknak döntő szerepe van az ilyen irányú képzés területén.
Nem vitás, hogy iskoláinkból kikerülő elektroműszerészgárda tagjai között tudás tekintetében nagy különbségek vannak. Vannak munkahelyek, ahol gyengébb eredményt felmutató tanulóink is helytállnak, de vannak ipari üzemek, kutatóintézetek, ahol csak azok a tanulók tudják megállni helyüket, akik az áramkörökben lejátszó dó fizikai folyamatokkal és az itt előforduló mennyiségi összefüggésekkel is tisztában vannak. Elképzelhetetlen, hogy valaki egy TV készülékben, oszcilloszkópban, számítógépben megkeresse és elhárítsa a hibát, ha az aktív és passzív elemekből álló áramkörökben nem látja sem a fizikai, sem a mennyiségi összefüggéseket. Vissza

Tartalom

I. Bevezetés 3
II. Mit kívánunk meg elektrotechnikából, híradástechnikai áramköri ismeretekből,matematikából tanulóinktól? 5
III. A számítások pontossága, az eredmények nagyságrendje 7
IV. Analóg Jelenségek 13
V. Áramköri feladatok 15
VI. Kondenzátorok, induktivitások 22
VII. Grafikus módszerek elektronikus áramköri feladatok megoldásánál 27
VIII. Lehetőség a koncentrációra, ha a fizika és az elektrotechnika tárgyakhoz szükséges matematikai ismeretekkel a tanulók már rendelkeznek 33
IX. A tantárgyak közötti koncentrálás problémája, ha a fizikának és az elektrotechnikának olyan matematikai ismeretekre van szüksége, amelyeket a tanulók csak később tanulnak
X. Néhány téma lezárásának lehetősége a középiskolában 54
XI. A koncentráció tervezése a tanmenetekben 56
XII. A matematikai és elektrotechnikai anyagrész rövid, vázlatos összefoglalása 58
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Matematika, fizika és híradástechnika kapcsolata Matematika, fizika és híradástechnika kapcsolata
Állapot:
1.740 Ft
650,-Ft 50 25
4 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv