Előszó
Az elektronika mind a közember, mind a szakember számára szinte követhetetlen gyorsasággal fejlődik. E folyamatnak nagyon is érzékelhető területei a videotechnika és a számítógépek minőségi és mennyiségi fejlődése. Ezt a tényt az oktatáspolitikának és az iskolai gyakorlatnak is tudomásul kell vennie és teendőit ezzel összhangban kell megoldania.
Alig túlbecsülhető fontos tény, hogy a magyar művelődéspolitika kormányzat 1983 szeptemberében minden magyar középfokú iskolának egy HT 1080Z típusú iskolaszámítógépet adott. Jelenleg mintegy 2000 ilyen számítógéppel rendelkezik az oktatási hálózat. Megkezdődött a pedagógusok továbbképzése, illetve felkészítése e témakörben.
Gond, hogy a számítógépekkel egyidőben nem sikerült programokkal is ellátni az iskolákat. Reménytkeltő kezdeményezés azonban, hogy a Művelődési Minisztérium Tudományszervezési és Informatikai Intézete pályázatot hirdetett programok készítésére. Ennek eredménye, hogy ma már közel száz pályázatot fogadott el a zsűri. Ezek egy része megtalálható az iskolákban, mások pedig megvásárolhatók.
Számítástechnikai programból az Országos Oktatástechnikai Központ, bár nagyon nehezen megoldható, de az ügy szempontjából két fontos feladat megoldására kapott megbízást a Művelődési Minisztériumtól;
- egyik; a középfokú iskolákban dolgozó pedagógusok továbbképzésének szervezése a személyi számítógépek alkalmazása terén, valamint a számítógépek hatékonyságának vizsgálata az oktatásban,
- a másik; a személyi számítógép, mint taneszköz, milyen funkciót láthat el a tanítás-tanulás folyamatában.
Könyvünk a Mikroszámítógép programok elsősorban a pedagógusok, a pedagógusképző intézetek hallgatói és az érdeklődő diákok számára készült, azért, hogy a Tudományszervezési és Informatikai Intézetben vásárolható magasabb színvonalú és bonyolultabb programok mellett egyszerűbb, ezért könnyebben áttekinthető tananyag is rendelkezésre álljon. Ez a programtár egy induló sorozat első kötete, melyet - szándékunk szerint - hamarosan újabbak is követnek.
Vissza