| Bevezető | 11 |
| Életünk aggályai | 15 |
| Oldhatjuk-e feszültségeinket? | 15 |
| Dolgozzunk-e, vagy maradjuk othon a kisgyerekkel? | 23 |
| Akik idősebb korban válnak szülővé | 27 |
| Nevelhetünk-e szupergyereket? | 29 |
| Gyermekrablók és-molesztálók | 33 |
| Mit jelent ma apának lenni? | 37 |
| Amit az apjától tanul a gyerek | 37 |
| Az apaszerepet is meg kell tanulni | 41 |
| Az apa gyermekei társaságában | 46 |
| Szülői örömök | 49 |
| A nemi egyenlőséget is tanítani kell | 54 |
| Meghittség apa és fia között | 63 |
| Az apa szerepe a fegyelmezésben | 66 |
| Nem tudtam, milyen mostohaapának lenni | 71 |
| A válás és következményei | 77 |
| A gyerekek és a válás | 77 |
| Egy szülő lehet-e olyan jó, mint kettő? | 80 |
| Lehetőségek a gyerek elhelyezésére | 85 |
| Az újszülött | 90 |
| Az első három hónap | 90 |
| A sírás | 94 |
| Megváltoztatja-e a baba érkezése a házasságot? | 96 |
| Korai kapcsolat csecsemő és szülő között | 100 |
| Alvászavarok | 104 |
| Az éjszakák is nappalok | 104 |
| Alvás és szeparációs szorongás kétéves korban | 109 |
| Alvászavarok hároméves koron túl | 116 |
| A családi ágy és a meztelenség | 122 |
| Fegyelmezés | 125 |
| Az alapanyag: szeretet | 125 |
| Megengedő bánásmód vagy szigor? | 129 |
| Tekintélyelv vagy demokratizmus? | 132 |
| Rákényszerített vagy belső fegyelem? | 135 |
| Álláspontom a fegyelmezéssel kapcsolatban | 141 |
| Büntetés | 146 |
| Vajon komolyan gondolja-e? | 150 |
| Viták a gyerekekkel | 154 |
| Házán kívüli időtöltés a gyerekekkel | 158 |
| A gyermekkor lépcsőfokai | 163 |
| Elválasztás és a "vigasztalók" | 163 |
| Az elválasztásról szóló nézeteim bírálata | 170 |
| Még egyszer a vigasztalókról | 173 |
| Hogyan bánjunk az egyévesekkel? | 178 |
| Több vagy kevesebb lelkiismeretességgel? | 182 |
| Kreatív vagy egycélú játékok? | 188 |
| Mit gondolnak a gyerekek a szüleikről? | 193 |
| Nehéz kapcsolatok | 198 |
| Amikor az egyik gyerek különösen idegesítő | 198 |
| Nehéz szomszédok | 201 |
| Jó viszonyban a gyermekorvossal | 206 |
| Hogyan ítéljük meg gyermekünk tanárait? | 209 |
| Magatartási zavarok | 213 |
| Trágár beszéd | 213 |
| Lopás, hazudozás, csalás | 217 |
| A nyafogó gyerek | 223 |
| Szorongás iskolakezdés előtt | 227 |
| A személyiség és a magatartásformák alakítása | 232 |
| Kíváncsiság, képzelet és kreativitás | 232 |
| A gyerekek is társas lények | 238 |
| A harag kinyilvánítása | 244 |
| Mit mondjunk gyerekünknek a szexről és a házasságról? | 249 |
| Kedvenc háziállatok | 255 |
| Isten és vallás a szabadgondolkodó családban | 260 |
| Tündérmesék és más történetek | 268 |
| Egészség és táplálkozás | 272 |
| Az egészséges életmódra szoktatás | 272 |
| A helyes táplálkozási szokások elsajátítása | 277 |
| A csecsemők táplálása | 281 |
| Hogyan kerülhetjük el a táplálkozási zavarokat? | 284 |
| Ha a gyerek súlyosan beteg | 288 |
| A szexualtásról és a szerelemről általában | 296 |