1.034.843

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Táblavázlatok az általános iskolai fizika tanításához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi száma: 52280.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanár táblai munkájának és ezzel kapcsolatban a tanulói munkafüzetek vezetésének kérdése elég sok nehézséget okoz egyes nevelőknek. Gyakori a tanácstalanság, a bizonytalanság, hogy mit, mikor,... Tovább

Előszó

A tanár táblai munkájának és ezzel kapcsolatban a tanulói munkafüzetek vezetésének kérdése elég sok nehézséget okoz egyes nevelőknek. Gyakori a tanácstalanság, a bizonytalanság, hogy mit, mikor, hogyan írjanak, illetve rajzoljanak a táblára, és elég gyakori a hibás táblai munka mind tartalmi, mind formai szempontból is.
Ez a könyv elsősorban a kezdő nevelőknek kíván segítséget adni, de talán a tapasztaltak is találnak benne hasznosítható ötleteket, megoldásokat.
Könyvünk általános része először a táblai vázlat célját, szerepét, elveit tárgyalja, ami meghatározza a részletes módszertani követelményeket, minden tennivalónkat. Vannak alapvető, elvi követelmények és általános irányelvek, amelyeken belül többféle, egyaránt jó vázlat lehetséges. Ne tekintsék tehát a kartársak a könyvben közölt táblavázlatokat sémáknak, amelyek az egyedüli lehetséges és kötelező mintát kívánják nyújtani. A rendelkezésükre álló szemléltetési anyag, az óra felépítése lehetővé, sőt szükségessé teszi a közölt vázlatok módosítását. A könyv egy-egy lehetséges megoldást közöl. Ez használható egészében vagy részleteiben. A könyvben a tananyag elosztásának csak egy lehetséges módját közöljük, amelytől az általános elvek követelményein belül el lehet térni.
Több esetben is, e könyvben közölt vázlat bővebb - főleg szövegében többet tartalmaz - mint amennyinek a táblára kell kerülnie. Ezek a vázlatok az óra felépítését, az anyag feldolgozásának módját is tükrözik. A táblán egy-egy emlékeztető szó, utalás is elegendő. Az egyes vázlatok alatt található megjegyzések is adnak felvilágosítást a vázlatok felhasználására.
A közölt táblavázlatok között nem szerepelnek a számításos feladatok óráinak vázlatai. A számításos feladatok alkalmazását az óra tárgya, a kitűzött oktatási-nevelési célok irányítják. Bőséges feladatok találhatók Vermes: Általános iskolai fizikai példatár (Közp. Ped. Továbbképző Int. 1960.) c. könyvben. A feladatokat szükség szerint módosíthatjuk céljainknak megfelelően.
A vázlatok formai tekintetben sem jelentenek feltétlenül sablont. Cím, óraszám, keltezés helye, írásmódja, a házimunka megjelölése stb. az iskolában általánosságban megállapított rend szerint módosulhatnak. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A táblavázlatok szerepe és módszertani követelményei4
A táblatvázlatok jelentősége4
Mit tartalmazzon a táblavázlat?5
Rajz és szöveg a táblavázlatokban5
Mikor kerüljön a vázlat a táblára?56
A fizikai táblavázlatok általános módszertani követelményei7
A táblai rajz technikája8
A tananyag javasolt elosztása19
Táblavázlatok a VII. osztály anyagához25
Táblavázlatok a VIII. osztály anyagához107
Mellékletek167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv