1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Drámafoglalkozások gyerekeknek, fiataloknak

Segédlet gyakorló drámatanárok számára

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Húsz drámával kapcsolatos írást kap az olvasó ezzel a könyvvel. Ezek közül tizenkilenc drámafoglalkozás-tervezet. Kb. 60 órányi izgalmas játék segédanyagát nyújtjuk át. A felkészülésen kívül (ami... Tovább

Előszó

Húsz drámával kapcsolatos írást kap az olvasó ezzel a könyvvel. Ezek közül tizenkilenc drámafoglalkozás-tervezet. Kb. 60 órányi izgalmas játék segédanyagát nyújtjuk át. A felkészülésen kívül (ami még egyszer ennyi idő) 60 óra koncentrált munka a tanárnak. És 60 óra élménydús tanulás a játékok mindenkori résztvevőinek: gyerekeknek, fiataloknak. Tanulás önmagukról, a társaikról, s azokról a konkrétan kijelölt területekről, amelyeket tervező munkatársaim minden vázlatban megadtak. Kissé irigy megjegyzéseket kaptam nemrégiben rendező kollégáktól: a drámapedagógusoknak van szakirodalmuk Nos, ez a könyv a (szerencsére!) ritkuló fehér foltjaink legnagyobbikát próbálja eltüntetni (más kérdés: mindig marad egy legnagyobb). A Kerekasztal tanári segédleteinek megjelenésével az alapfokú oktatás nyolc évfolyama számára rendelkezésre áll közel 40 drámaóra-tervezet. Az a könyv, amit az olvasó a kezében tart, nekik (a 6-14 év közöttiekkel játszóknak) is ajánl néhány új témát, de az itt olvasható munkák nagy része a fiataloknak szól: 14 évtől felfelé. Örömmel jelenthetjük, hogy e könyv megjelenésével a gyerekekkel, fiatalokkal drámán keresztül foglalkozó kollégák közül - ha valaki éppen nem a saját ötleteire akar játékot szervezni § mindenki választhat már idehaza készült drámaóra-tervet. És ha választott, akkor - javasoljuk - adaptálja azt a saját csoportjára! Nem kell ezt mondanunk a képzett drámatanároknak, ők ezt biztatás nélkül is megteszik. Ők azok, akik tudják, hogy a könyv alkotói legfeljebb saját csoportjaikat, avagy általános életkori problémákat tartanak szem előtt, amikor óratervet készítenek - csak úgy, mindenki hasznára. És mit tegyenek azok, akik mögött nem áll akkora drámajátékos, drámajáték-vezetői rutin? Azt ajánljuk, hogy vegyék figyelembe: az óratervek többsége jóval több formát, feladatot ad meg, sokkal több információt közöl (segítségként!), mint amennyire a megvalósítás során szükségük lesz. Vissza

Tartalom

Bevezető (K. L.) 5
Kaposi László: Dráma-súgó 9
Drámaórák gyerekeknek
Antal Rita: A magányos királyfi 18
Antal Rita - Csabai Flóra: A sziget 23
Romankovics Edit: Héra bosszúja 32
Egervári György: Hátraarc 38
Konvenciók és drámaórák
Szauder Erik: Epheszosziak (a kontextusépítő konvenciók bemutatása) 44
Takács Gábor: Mohácsi vész(helyzet) (a narratív konvenciók bemutatása) 53
Püspöki Péter: Tánc-lépések (a költői jellegű konvenciók bemutatása) 64
Lipták Ildikó: Kriptajelenet (a reflektív konvenciók bemutatása) 77
Drámaórák fiataloknak
Zalavári András: Tojásfej 86
Török László: Diáksétány 94
Lázár Péter: A csónak 106
Takács Gábor: Íphigeneia 115
Püspöki Péter: Az építész 126
Bicskei Kiss László: A háromszög 138
Haas Éva: A kertész szerelme 143
P. Papp Mónika: A megbélyegzett 147
Lukács Gabriella: Szappanopera 156
Wenczel Imre: A baleset 163
Zalavári András: Hídon 172
A kötet szerzőiről 178
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv