1.035.146

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar közigazgatási szervezeti jog I.

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Szent István Társulat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 300 oldal
Sorozatcím: Bibliotheca Facultatis Juris Universitatis Catholicae de Petro Pázmány Nominatae
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-361-939-1
Megjegyzés: 6. kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1. A közigazgatás egyedisége
Tisztelt Hallgatóim! A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán Önök az előző félévben a közigazgatási jog általános elméletét ismerhették meg.... Tovább

Előszó

1. A közigazgatás egyedisége
Tisztelt Hallgatóim! A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Jog- és Államtudományi Karán Önök az előző félévben a közigazgatási jog általános elméletét ismerhették meg. Elveket, eszméket, megoldási lehetőségeket, kivitelezési módokat egyebek között, európai és észak-amerikai közigazgatási szakirodalom mértékadó tantételei alapján. Ezek fölfoghatók nyugat-európai eszmeiségű, vagy jellegű közigazgatás elveinek, alapjainak, általános doktrínáinak, amelyek - egy egységes, vagy egységesülő európai közigazgatási gondolkodás megértésének - általános dogmái lehetnek. A tananyag magában foglalt bizonyos hazai összefüggéseket, vonatkozásokat is, minthogy a magyar közigazgatás az európai szemléletű közigazgatásnak egyik változata. Nem állította a hazai felfogást megkülönböztetett, vagy kiemelt helyre, mert a vizsgálat tárgya nem kifejezetten a magyar közigazgatási jog elmélete volt, s az általános dogmatikai összefoglalás nem azonos a magyar közigazgatási jog par excellence dogmatikájával.
A közigazgatás a mai világban más és más, vagyis ahány ország, annyiféle. Általános irányító eszméi több ország számára közösek lehetnek, mégsem egyformák. Technikai kivitelezésük hasonlóságot mutat: ezért, ha különböző országok közigazgatása egymással kapcsolatba lép, rendszerint megtalálja a másik országban is mindazokat a feladatokat, szabályokat és igazgatási szerveket, amelyekkel együttműködhet. Az államszervezési és igazgatási koncepcióknak elvi jelentősége van, és gyakorlati jelentőségűek partner-kapcsolataik. Mégis, akár azonos alapfölfogás esetén, eltérő igazgatási működés figyelhető meg. Továbbá, jelentős koncepcionális különbözőség mellett is lehet hasonló a tevékenység iránya, vagy annak végeredménye. A más országokkal való nélkülözhetetlen kapcsolatok talán eleve egységesítik a közigazgatás működését, amely amúgy egy-egy országot illetően más és más, azaz ország-specifikus. Vissza

Tartalom

A MAGYAR KÖZIGAZGATÁSI JOG ÁLTALÁNOS ALAPJAI
I. BEVEZETÉS
1. A közigazgatás egyedisége 7
2. Kultúra és közigazgatás 10
3. Közigazgatás és multikulturalizmus 16
4. Magyar közigazgatás 27
II. A MODERN KÖZIGAZGATÁS KÖZPOLITIKÁI SZEMPONTJAIRÓL 45
5. Államiság és közigazgatás mint közjog 45
6. Polgári jogállapot 47
7. Jogállamiság 52
8. Szakadások a magyar jogállamiságban: abszolutizmus és modern diktatúrák 55
9. Közigazgatási szisztémák racionalizálásának változásai: reálpolitika 65
III. A SZERVEZETI JOG ALAPFOGALMAI 93
10. Szisztéma és struktúra 93
11. A szervezeti jog mint jogalany-meghatározás 95
12. Valóságos és álszervezetek 96
13. Közigazgatási szervezet-típusok 96
14. A szervezet belső rendje 101
15. A szervezeti jog fogalma 101
16. A szervezeti jog alkotmányossága 105
17. Alkotmányosság és jogszerűség 109
18. Közigazgatás és forradalom 111
19. A közigazgatási szervezet alkotmányos változatai (kormányforma) 114
IV. KÖZJOGI IGAZGATÁS MINT TELJES KÖZJOGI RENDSZER 119
20. Közigazgatás és magánigazgatás 119
21. Közigazgatás tágabb és szűkebb értelemben 124
22. Központi állami szervek 126
23. A köztársasági elnök 135
24. Köztársasági Elnöki Hivatal 137
25. Az Országgyűlés 148
26. Az Országgyűlés Hivatala 152
27. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosai 159
28. Az Országgyűlési Biztosok Hivatala 162
29. Az Állami Számvevőszék 162
A MAGYAR KORMÁNY
I. BEVEZETÉS 173
30. Állam és kormányzás 173
31. A kormányzás mint állami funkció 177
32. A kormányzás mint a kormány funkciója 182
II. KORMÁNYSTRUKTÚRA 190
33. Magyar kormányok: tradíció, identitás, karakter 190
34. A Kormány jogállása és feladata 211
35. A miniszterelnök 223
36. A Miniszterelnöki Hivatal 228
III. MINISZTÉRIUMOK 242
37. Miniszter és minisztérium 242
38. A miniszterek feladat- és hatásköre 256
a) Igazságügyi és rendészeti miniszter 256
b) Önkormányzati és területfejlesztési miniszter 261
c) A honvédelemért felelős miniszter 268
d) Pénzügyminiszter 270
e) Oktatási és kulturális miniszter 274
f) Külügyminiszter 277
g) Földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter 280
h) Gazdasági és közlekedési miniszter 286
i) Egészségügyi miniszter 289
j) Szociális és munkaügyi miniszter 291
k) Környezetvédelmi és vízügyi miniszter 299

Tamás András

Tamás András műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tamás András könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv