kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Egészségügyi Minisztérium |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 205 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| I. kötet | |
| Az egészséges csecsemő és kisgyermek fejlődése és gondozása | 11 |
| A fejlődés fogalma | 13 |
| Az ember fejlődésének szakaszai | 13 |
| A fejlődést befolyásoló tényezők | 14 |
| A magzat fejlődése | 16 |
| A terhesség | 18 |
| A szülés | 21 |
| Vetélés | 22 |
| Túlhordás | 23 |
| Ikerterhesség, ikerszülés | 23 |
| Családtervezés | 23 |
| Az újszülöttkor | 24 |
| A koraszülött | 34 |
| Az egészséges csecsemő és kisgyermek pszichoszomatikus jellemzői | 37 |
| Az egészséges csecsemő és kisgyermek testi fejlődése | 40 |
| Hossznövekedés. A testarányok és azok változása | 40 |
| A testtömeg gyarapodása | 42 |
| A testi fejlődés adatainak értékelése | 45 |
| A fogazat fejlődése | 46 |
| A nagymozgások fejlődése | 48 |
| Az újszülött alaphelyzete | 49 |
| A hasrafordulást megelőző időszak | 50 |
| A hason élés időszaka | 51 |
| Az alapról való felemelkedés időszaka | 51 |
| A felülést, felállást követő időszak az önálló járásig | 52 |
| Az alapvető testhelyzetek és mozgások elsajátítását követő időszak | 54 |
| Általános törvényszerűségek és egyéni sajátosságok a nagymozgások fejlődésében | 54 |
| A mozgásfejlődést segítő és gátló tényezők | 54 |
| Levegőztetés | 60 |
| Napozás | 64 |
| A szoba levegője | 65 |
| Kvarcfénykezelés | 66 |
| A gondozás | 67 |
| Öltöztetés. Általános tudnivalók a csecsemő és kisgyermek ruházatáról | 68 |
| Általános feladatok az öltöztetéssel kapcsolatban | 70 |
| Pelenka és pelenkázás | 72 |
| A csecsemő ruházata | 74 |
| Az ágy és a hempergő textiliái | 81 |
| A fürdetés | 83 |
| A fürdetés módja és menete | 90 |
| A fürdetéshez kapcsolódó kiegészítő műveletek | 97 |
| Egyéb tisztántartási és tisztálkodási műveletek | 97 |
| Nevelési feladatok fürdetés közben | 98 |
| Szabatisztaságra nevelés | 100 |
| Étkeztetés | 103 |
| Táplálás cumisüvegből | 104 |
| Etetés kanállal, itatás pohárból | 105 |
| Új ételek, új ízek bevezetése a csecsemő étrendjébe | 108 |
| Önálló evés etetőpadban, asztalnál | 110 |
| Az egészséges csecsemők és kisgyermekek táplálása | 113 |
| Alapfogalmak | 115 |
| Táplálkozás | 115 |
| Tápanyagigény és tolerancia | 116 |
| Energia forgalom | 116 |
| A tápanyagok élettani szerepe | 119 |
| Fehérje | 119 |
| Szénhidrát | 120 |
| Zsír | 121 |
| Vitaminok | 121 |
| Zsírban oldódó vitaminok | 122 |
| Vízben oldódó vitaminok | 123 |
| Ásványi anyagok | 124 |
| Víz | 124 |
| Emésztés és felszívódás | 125 |
| Táplálás | 126 |
| A természetes táplálás | 126 |
| A terhes nő életmódja és étrendje | 127 |
| Az újszülött szoptatása | 128 |
| Az első mellre helyezés | 128 |
| A szoptatás időbeosztása | 128 |
| A szoptatás időtartama | 129 |
| A szoptatás technikája | 129 |
| A mell váltása | 130 |
| A mell művi kürítése | 130 |
| A szoptatás nehézségei és akadályai | 130 |
| Anyai okok | 131 |
| Nehézségek a csecsemő részéről | 132 |
| A szoptatás vezetése az újszülöttkor után | 133 |
| A szoptató nő étrendje és életmódja | 133 |
| Elválasztás | 134 |
| A mesterséges táplálás | 135 |
| Különbségek a női tej és a tehéntej között | 135 |
| Bölcsődés gyermekek táplálása | 136 |
| Élelmi anyagok | 137 |
| Tej és tejtermékek | 137 |
| Tojás | 138 |
| Hús és húsneműek | 138 |
| Gabonafélék | 138 |
| Cukrok, édességek | 139 |
| Burgonya, színes főzelékek és hüvelyesek | 139 |
| Gyümölcsök és nyersen fogyasztható kerti vetemények | 140 |
| Zsírok és olajok | 141 |
| Ízesítők és fűszerek | 142 |
| Italok | 142 |
| Tartósított élelmi anyagok és azok használata | 144 |
| Az étlap-készítés | 144 |
| Egészségügyi szervezés a bölcsődékben és csecsemőotthonokban | 147 |
| Egészségügyi szervezés bölcsődékben és csecsemőotthonokban (Bevezetés | 149 |
| A gondozónői beosztás | 149 |
| A gyermekcsoportok kialakítása | 152 |
| Folyamatos napirend a bölcsődékben | 155 |
| A napirend a csecsemőotthonokban | 159 |
| Az alvási nyugalom biztosítása | 162 |
| Változások-átmenetek megszervezése | 164 |
| A gyermek-szülő-gonodozónő kapcsolat szervezési kérdései | 167 |
| Gyermekek felvétele a csecsemőotthonokban | 169 |
| A bölcsődei felvétellel kapcsolatos tudnivalók | 170 |
| A gazdálkodással kapcsolatos néhány fontosabb feladat | 173 |
| Bölcsődei dokumentáció | 175 |
| Csecsemőotthoni dokumentáció | 180 |
| Egészségügyi felvilágodítás, egészségnevelés | 182 |
| Fejlődés lélektan | 187 |
| A pszichológia tárgya, feladata, szakágai | 189 |
| A pszichológia módszerei | 190 |
| A pszichikus fejlődés fogalma | 191 |
| Az egyéni fejlődést meghatározó tényezők, a fejlődés belső feltételei | 191 |
| Az éres és tanulás szerepe a fejlődésben | 192 |
| A pszichikus fejlődés külső feltételei | 192 |
| Életkori szakaszok | 193 |
| Főbb pszichikus funkciók kialakulása és fejlődése az első években | 193 |
| Mozgás és manipuláció fejlődése | 193 |
| Érzékelés-észlelés fejlődése | 194 |
| A beszéd kialakuása és fejlődése | 196 |
| Figyelem, emlékezet, képzelet fejlődése | 197 |
| Az emlékezet fejlődése | 198 |
| A képzelet fejlődése | 199 |
| A gondolkodás fejlődése | 200 |
| Az érzelmek fejlődése | 200 |
| Én fejlődés-én tudat, szociális kapcsolatok alakulása | 202 |
| A gyermeki tevékenység, a játék fejlődése és szerepe | 204 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.