| Bevezetés | 5 |
| A kémia tanításának általános szempontjai | |
| A kémia tanítás feladatai | 9 |
| Világnézeti nevelési feladataink | 10 |
| Feladataink a szocialista hazafiasságra nevelés és a kommunista emberre jellemző magatartási vonások kialakításában | 12 |
| A kémiatanítás módszere | 15 |
| Az ismeretszerzés útja a kémiatanításban | 15 |
| A beszéd, az élőszó szerepe a kémiatanításban | 15 |
| Szemléltetés | 16 |
| Bemutató kísérletek | 16 |
| Tanulói kísérletek | 19 |
| Anyag- és mintagyűjtemények | 20 |
| Modellek, modellezés | 20 |
| Táblai rajz, munkafüzetek | 22 |
| Szemléltető képek | 26 |
| Vetítés | 27 |
| Üzemlátogatások, tanulmányi kirándulások | 28 |
| Az ismeretek ellenőrzésének és elmélyítésének módszerei | 28 |
| A számonkérés | 29 |
| Ismétlés, összefoglalás, rendszerezés | 32 |
| A kémia tanulásának módja | 35 |
| A 7. osztály anyagának módszeres feldolgozása | |
| Kémiai alapismeretek | 39 |
| Néhány ismert anyag és változásainak vizsgálata | 39 |
| Új tantárgyat tanulunk (Olvasmány) | 41 |
| Az anyagok felismerése | 41 |
| Az anyagok változásai | 42 |
| Kísérletezni is fogunk (1. tanulókísérleti óra) | 43 |
| Az égés | 46 |
| Az égés fajai. A láng | 51 |
| A gyors égés | 54 |
| A levegő | 55 |
| Az oxigén és az oxidáció | 56 |
| Az oxigén előfordulása, felhasználása és előállítása | 61 |
| Kísérletek a lánggal (2. tanulókísérleti óra) | 61 |
| Néhány ismert anyag és változásának vizsgálata (Összefoglalás) | 64 |
| A víz mint oldószer | 66 |
| Egynemű anyagok és keverékek | 70 |
| A keverékek alkotórészeinek szétválasztása | 71 |
| A víz összetett anyag | 74 |
| A víz vegyület | 79 |
| A víz jelentősége életünkben | 83 |
| A hidrogén | 83 |
| A hidrogén előfordulása, előállítása és felhasználása | 88 |
| A redukció | 90 |
| Konyhasó tisztítása (3. tanulókísérleti óra) | 93 |
| Az anyagok felépítése és változásai (Összefoglalás) | 96 |
| Néhány ismert anyag és változása (Ismétlés) | 100 |
| Kémiai alapfogalmak és jelölésmódok | 101 |
| A vegyjelek | 103 |
| A kémiai képletek | 103 |
| A vegyérték I. | 105 |
| A vegyérték II. | 108 |
| A kémiai egyenlet I. | 110 |
| A kémiai egyenlet II. | 112 |
| Kísérletek oxigénnel (4. tanulókísérleti óra) | 113 |
| Az anyag felépítése, az anyagok tulajdonságai (Összefoglalás) | 117 |
| Az anyagok változásai (Összefoglalás) | 119 |
| Néhány fontosabb anyag (Összefoglalás) | 121 |
| A legfontosabb szénvegyületek | 125 |
| Általános követelmények | 125 |
| Az ezerarcú szén (Olvasmány) | 127 |
| Az elemi szén | 127 |
| A szén-dioxid és a szén-monoxid | 130 |
| A szénhidrogének | 134 |
| A földgáz | 134 |
| A kőolaj | 136 |
| A kőolaj párlatai | 138 |
| A zsírok és az olajok | 139 |
| A szénhidrátok | 141 |
| A cukrok | 141 |
| A keményítő. A cellulóz | 142 |
| A fehérjék | 144 |
| A szén szerepe az élővilágban | 148 |
| A szénhidrátok és a fehérjék tulajdonságainak vizsgálata (5. tanulókísérleti óra) | 150 |
| A legfontosabb szénvegyületek (Összefoglalás) | 153 |
| A legfontosabb tüzelőanyagok, a háztartási és ipari tüzelés | 159 |
| Általános követelmények | 159 |
| Az ásványi szemek | 166 |
| Az ipari fűtőgázok | 169 |
| A gazdaságos tüzelés alapelve | 173 |
| A háztartási tüzelés | 176 |
| Az ipari tüzelés | 179 |
| Az építőanyagok | 181 |
| A tégla | 181 |
| A cement | 188 |
| A beton és a vasbeton | 192 |
| A tüzelőanyagok, a tüzelőberendezések és a tüzelési módok (Összefoglalás) | 194 |