1.035.089

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanári kézikönyv az orosz nyelv tanításához az 5. osztályban

Szerző
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 115 oldal
Sorozatcím: Tanári kézikönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 91424.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

1964-től kezdve öt tanéven át párhuzamosan két orosz nyelvi tankönyv volt használatban az általános iskola 5. osztályában: az 1550/A és az 1550/B számú tankönyv. A nyelvoktatói közvélemény az elsőt... Tovább

Előszó

1964-től kezdve öt tanéven át párhuzamosan két orosz nyelvi tankönyv volt használatban az általános iskola 5. osztályában: az 1550/A és az 1550/B számú tankönyv. A nyelvoktatói közvélemény az elsőt országszerte "kísérleti", a másodikat "hagyományos" nyelvkönyvnek nevezte. Ennek oka az volt, hogy a fenti vélemény szerint az 1550/A "új utakon" haladt, az orosz nyelv tanítását hosszabb szóbeli szakasszal kezdte, az 1550/B pedig a megszokott, régóta "bevált" módszert követte. Ezt az egyetlen jelzővel kifejezett különbségtételt mindenki elfogadta, senki sem vizsgálta meg alaposabban, mi is a valódi, meghatározó különbség a két tankönyv között.
A "kísérleti" tankönyvnek valóban volt néhány döntően új vonása, amelyek jelentős eltérést mutattak az eddigi kezdő nyelvoktatási gyakorlattól (hosszabb szóbeli oktatás a tanév első felében, az olvasástanítás és az írástanítás szétválasztása, ez utóbbiak új sorrendje az oktatás folyamatában). De vajon valóban hagyományos volt-e a "hagyományos" tankönyv? Nem volt az. Ezt a kategorikus megállapítást az az egyetlen tény önmagában igazolja, hogy ez a tankönyv is alkalmazta a szóbeli szakaszt, csak nem folyamatosan, hanem olvasás-írástanítási leckékkel megszakítva. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A tankönyv felépítése8
Javasolt tananyagbeosztás10
Szóbeli kezdő szakasz15
A szóbeli nyelvoktatás lényege és alapvető módszere15
A szóbeli kezdő szakasz célja17
Az eredményes szóbeli nyelvoktatás legfőbb követelményei18
1. beszélgetés23
2. beszélgetés27
3. beszélgetés31
4. beszélgetés35
5. beszélgetés40
6. beszélgetés43
7. beszélgetés (Ismétlés)47
8. beszélgetés51
9. beszélgetés56
10. beszélgetés59
11. beszélgetés63
12. beszélgetés66
13. beszélgetés (Ismétlés)69
14. beszélgetés72
15. beszélgetés74
Képszótár78
A leckék feldolgozása82
1. lecke83
2. lecke86
3. lecke90
4. lecke95
5. lecke97
6. lecke98
7. lecke99
8. lecke101
9. lecke103
10. lecke105
11. lecke (Részismétlés)106
12. lecke107
13. lecke110
14-20. lecke112
Kiegészítő szövegek114

Dr. Móritz György

Dr. Móritz György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Móritz György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv