kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 262 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-17-9902-6 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52978. |
| Bevezető | 7 |
| Tanításelméletek | 9 |
| A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
| Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 13 |
| A tanítás-tanulás rendszerszemlélete | 17 |
| A tanulásról | 25 |
| A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
| A tanulás tartalmi összefüggései | 29 |
| A tanítás-tanulás Carroll-féle modellje | 32 |
| Az iskolai tanulás elmélete Bloom nyomában | 39 |
| A tanítási-tanulási folyamat funkciói | 43 |
| A motiválás | 45 |
| Aktivizálás | 59 |
| Differenciálás | 70 |
| A tanítás-tanulás célrendszere | 87 |
| A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 90 |
| Nevelési célok | 94 |
| Tanítási tartalom | 97 |
| Tantervi követelmények (tanulási célok) | 110 |
| A tanítási-tanulási folyamat szervezése | 128 |
| Tanításmódszertani dilemmák | 128 |
| Stratégiák, módszerek | 133 |
| A tanítási óra | 147 |
| Extracurriculum | 156 |
| A pedagógus | 162 |
| A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 170 |
| A pedagógiai értékelés | 179 |
| A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 183 |
| Formatív és szummatív értékelés | 186 |
| A tanulók értékelése | 188 |
| A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 196 |
| A pedagógiai célrendszer értékelése | 202 |
| Közbülső értékelés | 205 |
| A tanítás-tanulás eredménye és a társadalmi környezet | 206 |
| A központi tanterv és a pedagógus tanterve | 217 |
| A tanterv mint műfaj | 218 |
| Az iskolai adaptáció kérdései | 221 |
| Permanens tantervi fejlesztés | 227 |
| Jegyzetek | 233 |
| Táblázatok jegyzéke | 243 |
| Ábrák jegyzéke | 245 |
| Irodalom | 247 |