1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítási és tanulási receptkönyv

Az izgalmas és élvezetes tanulás eszközei

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Grafikus

Kiadó: Alexandra Kiadó
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 375 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 978-963-369-938-6
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a könyv elsősorban pedagógusoknak szól. Praktikus, gyakorlati, szinte egy az egyben közvetlenül alkalmazható a tanítás során. Illetve dehogy a tanítást segíti, ennél sokkal nagyobb feladatra... Tovább

Előszó

Ez a könyv elsősorban pedagógusoknak szól. Praktikus, gyakorlati, szinte egy az egyben közvetlenül alkalmazható a tanítás során. Illetve dehogy a tanítást segíti, ennél sokkal nagyobb feladatra vállalkozik! Azt keresi, hogyan támogathatja a pedagógus a diákok tanulását. De mindenkinek érdemes kézbe venni ezt a kötetet, akinek köze van a tanuláshoz, mert közel hozza hozzánk a tudás megszerzésének örömét. A szülőknek, a gyerekeknek is megmutatja, hogy lehet másképpen is tanulni, mint ahogy napról napra ma teszik az iskolában. Lehetőséget nyújt arra, hogy akár játék keretében iskolán kívül is tanuljanak. Esélyt ad arra, hogy kipróbálják az erőfeszítést igénylő, de görcsöt, feszültséget nem okozó tanulást.

Adott egy felkészült, tapasztalt, tisztességes, alapos, szorgalmas tanárember - Paul Ginnis aki megpróbál rendet, rendszert teremteni a megzavarodott, funkcióját kereső 21. századi iskola világában. Nem megváltani igyekszik az iskolát, hanem a feladatból indul ki, azt keresi, hogy mit tegyen ma egy tanár az osztályteremben. A hogyanra keresi a választ. Tanulásszervezési eljárásokat gyűjt, rendszerez, rögzíti a szükséges feltételeket. Recepteket kínál egyedi, konkrét feladatokhoz. Meghatározza a célokat, a feltételeket, részletezi az előkészületeket, leírja a lebonyolítás módját. Nem szintetizál, a konkrét módszerekből áll össze az egész. Ezek a technikai eszközök szinte mind egy irányba mutatnak, nem nagyon kell hozzájuk elvi rendszeralkotás. A részletekből összeálló üzenetek világosak érthetők, és rendkívül aktuálisak.

Valahogy így:
• Mindenekelőtt teremtsük meg, segítsük elő a tanulási motivációt, minél több gyerek, fiatal akarjon tanulni.
• Segítsünk tanítványainknak, hogy megtalálják a tanulásban az örömöt, hogy a tanulás belső szükségletté váljon.
• Az iskolai tanítás legtöbbször nem más, mint tanulásszervezés.
• A tanulásszervezés apró elemekből álló szisztematikus munka; elősegíti a tanulást.
• A tanulás legmaradandóbb eszköze az aktív tevékenység.
• A tanulás tágabb értelmű tevékenység, mint az ismeretszerzés, a tanulás a gyermek, a fiatalember természetes állapota.
• Építkezni, tervezni kell, hosszabb távra és a mindennapokban egyaránt.

Paul Ginnis az első részben az agykutatás, a kognitív pszichológia eredményeivel támogatja meg a megváltozott funkcióhoz rendelt módszertani javaslatait. Igazolja azt, amit sokan régóta tudunk, tapasztalunk: nevezetesen mást és másképpen kell csinálni a mai iskolában.

Az elméleti összegzés érdekes, tanulságos, mindenekelőtt az angolszász forrásokra támaszkodva nyújt érveket a változás szükségletének igazolásához és irányainak meghatározásához. Fontos eredmény, hogy a napi gyakorlati gondjaink megoldásaihoz hozzárendeli a modern tudományok eredményeit. De az elmélet talán csak melléktermék.

A kötet igazán fontos része a gyakorlati tapasztalatokra épített, részletesen kidolgozott módszertani ajánlások változatos és nagyon alapos gyűjteménye. Konkrét, gyakorlati segítséget nyújt általános és középiskolai tanároknak a megváltozott világ megváltozott iskolájában való hatékony feladatellátásra. Vissza

Fülszöveg

A Tanítási és tanulási receptkönyv olyan gyakorlati tantermi stratégiákat mutat be, amelyek képessé tesznek bennünket arra, hogy
• megfeleljünk a különféle tanulási stílusok követelményeinek,
• ösztönözzük saját kreativitásunkat,
• színessé tegyük tanítási gyakorlatunkat,
• kihívások elé állítsuk a tehetségeseket - és a rendbontókat.

Bármelyik tantárgyat is tanítjuk, segítséget nyújt, hogy
• fejlesszük a gyerekek gondolkodási képességét,
• beépítsük az órai anyagba a tanulási készségeket,
• valódi önállóságot teremtsünk.

Ezt a különleges "receptkönyvet" elsősorban azoknak ajánljuk, akik a tanításra úgy tekintenek, mint a társadalom egyik legfontosabb hivatására, s akik gazdagítani kívánják tanítási módszereik repertoárját.

Bár Paul Ginnis az egész világon tart előadásokat a tanítást és a tanulást fejlesztő stratégiákról, mindenekelőtt gyakorló tanár. Az elmúlt tizennyolc évben tanárként, munkaközösség-vezetőként, oktatási szakértőként és tantestület-fejlesztő... Tovább

Fülszöveg

A Tanítási és tanulási receptkönyv olyan gyakorlati tantermi stratégiákat mutat be, amelyek képessé tesznek bennünket arra, hogy
• megfeleljünk a különféle tanulási stílusok követelményeinek,
• ösztönözzük saját kreativitásunkat,
• színessé tegyük tanítási gyakorlatunkat,
• kihívások elé állítsuk a tehetségeseket - és a rendbontókat.

Bármelyik tantárgyat is tanítjuk, segítséget nyújt, hogy
• fejlesszük a gyerekek gondolkodási képességét,
• beépítsük az órai anyagba a tanulási készségeket,
• valódi önállóságot teremtsünk.

Ezt a különleges "receptkönyvet" elsősorban azoknak ajánljuk, akik a tanításra úgy tekintenek, mint a társadalom egyik legfontosabb hivatására, s akik gazdagítani kívánják tanítási módszereik repertoárját.

Bár Paul Ginnis az egész világon tart előadásokat a tanítást és a tanulást fejlesztő stratégiákról, mindenekelőtt gyakorló tanár. Az elmúlt tizennyolc évben tanárként, munkaközösség-vezetőként, oktatási szakértőként és tantestület-fejlesztő oktatóként dolgozott az Egyesült Királyság és a világ több, mint 450 iskolájában. Abban segített a tanároknak, hogy a tanulásról alkotott modern elméletet hatékony gyakorlattá fordíthassák át. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 3
Ajánlás a magyar olvasónak 5
Előszó 19
Bevezetés 21

1. rész
Eszköztervezés 25
Miért? 27
A tanulók közt hasonlóságok vannak 37
A tanulók közt különbségek is vannak 58
Vannak egyéb programpontok is 76
A recept 84

2. rész
Tanítási és tanulási eszközök 87
Bevezetés 89
Nagykövetek 91
Összerakás 93
Egymásnak háttal 95
Győzd le a tanárt! 97
Bingó 99
Testműködések 101
Törött darabok 104
Névjegykártyák 107
A világegyetem központja 109
Cirkuszidő 111
Átalakítás 113
Testületi szellem 115
Küldöttség 117
Kockázás 119
Beszélgetős körhinta 121
Lepárlás 123
Dominók 125
Kettős merítés 127
Rettegett határidők 129
Fórumszínház 131
Nagyíts! 133
Találd ki! 135
Bújócska 137
Hierarchiák 139
Forrószék 142
Információvadászat 144
Szakértői köpönyeg 146
Piac 148
Elmebajnokság 152
Memóriatábla 154
Többérzékelős memóriák 156
Túra 159
Egy az egyhez 161
Négyes páros 163
Add tovább a zsetont! 165
Kérdésgenerátor 167
Kérdések órája 169
Ki húz gyorsabban? 171
Rangsorolás 174
Kevert csoportok 176
Halk mondatok 178
Reflektorfényben 180
Gázlókövek 182
Állókép 184
Hüvelykujjmérce 187
Értékfolytonosság 189
Szófoci 192
Szótenisz 194
Szerencsekerék 196
Ahol az akarat... 198

3. rész
A csoportmunka, a viselkedés és a személyes felelősség irányításának eszközei 201
Bevezetés 203
Gyilkosvadászat 205
Beskatulyázva 208
Megfigyelők 211
Az odafigyelés tanulása 213
Szabotázs 216
Játékok 218
Karbantartás 221
Magabiztosság 225
Csoportok rogyásig 233
Lépj rá! 235
Segítség! Hogyan tartsunk csoportmegbeszélést? 238
Segítség! Hogyan hozzunk döntést? 240
Arányos képviselet 242
Háromszoros ellenőrzés 244
Gondolkodj el! 246
Sima indulás 248
Szakmai fogások 249

4. rész
Munkaeszközök 251
Bevezetés 253
Túlóra 254
Kitágult látóhatárok 257
Felfelé haladva 260
Étlap 272
Magányos keresés 279
Biankó csekk 287

5. rész
Átvilágítóeszközök 297
Bevezetés 299
Ellenőrizzük óraterveinket! 300
Ellenőrizzük diákjaink tanulási stílusát! 305
Ellenőrizzük a diákok önbecsülésére gyakorolt hatásunkat! 315
Ellenőrizzük, mennyire közvetítjük az önálló tanulási készségeket! 323
Ellenőrizzük a nyelvhasználatunkat! 333
Ellenőrizzük szakmai fejlődésünket! 340
Ellenőrizzük a változások lebonyolítását! 347
Jegyzetek 357
Válogatott bibliográfia 355
Feladatmutató 375
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv