kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 245 oldal |
| Sorozatcím: | Nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-3891-9 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 83152. |
| Előszó | 3 |
| Az olvasás tanítása (Máté Magdolna) | 5 |
| A néma gyorsolvasás | 7 |
| Mit jelent a gyors szemmozgás fejlesztése | 7 |
| Mit jelent az olvsottak megértése | 8 |
| Hogyan fejlesztjük a szemmozgást, a jelfelismerést és a jelentésfelismerést? | 8 |
| Mi a fixációszélesség? | 9 |
| Hogyan növeljük a fixációszélességet? | 9 |
| Hogyan végeztetjük a szinonimakeresési gyakorlatokat? | 9 |
| Hogyan végeztetjük a szóteremtési gyakorlatokat? | 10 |
| A hangos olvasási hibák javítása | 11 |
| Mi a betűtéveszés? | 11 |
| Mi a betűkihagyás? | 12 |
| Mi az újrakezdés? | 12 |
| Mi a mást olvasás? | 12 |
| Hogyan javítjuk az olvasástechnikai hibákat? | 12 |
| Feladatok az olvasástachnikai hibák méréséhez | 12 |
| Mérőlap | 13 |
| Hogyan mérjük fel az olvasástechnikai hibákat? | 14 |
| A hangos és a néma olvasás gyakoroltatása különféle műfajú szövegeken | 17 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a felkészülés utáni hangos olvasást? | 17 |
| MIt jelent a szövegfeldolgozás tanítása? | 18 |
| Mi az ismeretterjesztő szöveg? | 20 |
| Hogyan tanítjuk az ismeretterjesztő szövegek feldolgozását? | 20 |
| Mi a didaktikus szöveg? | 22 |
| Melyek a publicisztikai szövegek? | 23 |
| Mi a hír? | 23 |
| Mi a riport? | 23 |
| Mi az interjú? | 23 |
| Mi a recenzió? | 23 |
| Mit jelent a publicisztikai szövegek feldolgozása? | 24 |
| Hogyan tanítjuk a publicisztikai szövegek elemzését? | 24 |
| Mi a vicc? | 25 |
| Mit jelent a viccek olvastatása? | 25 |
| Hogyan tanítjuk a viccet? | 26 |
| A tanulásirányítás normái | 26 |
| Felhasznált irodalom | 26 |
| A könyv- és könyvtárhasználat tanítása | 27 |
| Mit jelent a könyv- és könyvtárhasználat tanítása a második osztályban? | 29 |
| Mi a katalógus? | 29 |
| Hogyan tanítjuk a katalógushasználatot? | 31 |
| Hogyan tanítjuk a betűrendes katalógust? | 33 |
| Hogyan tanítjuk a sorozatkatalógust? | 34 |
| A katalógushasználat tanításának normái | 34 |
| Mit jelent a szótár- és lexikonhasználat tanítása? | 35 |
| Hogyan tanítjuk az Ablak-Zsiráf használatát? | 35 |
| Hogyan tanítjuk a Magyar értelmező kéziszótár használatát? | 36 |
| Hogyan célszerű használni a helyesírási szójegyzéket? | 36 |
| Mi a jelentősége a tartalomjegyzék olvasásának? | 37 |
| Hogyan tanítjuk a tartalomjegyzék olvasását? | 37 |
| Mi a jelentősége a fülszöveg olvastatásának? | 38 |
| Mit jelent a sajtóismeret tanítása? | 38 |
| Hogyan lehet megismertetni a rovatrendet? | 39 |
| Hogyan tanítjuk a publicisztikai szövegek olvastatását, ismertetését? | 39 |
| Hogyan tanítjuk az impresszum néhány adatának értelmezését? | 40 |
| Felhasznált irodalom | 41 |
| Az írás és a helyesírás együttes tanítása | 43 |
| Mérőlap a tanulók írástechnikai és helyesírási készségének felméréséhez | 46 |
| A felmérés elemzési módja | 48 |
| Mit jelent az írás és a helyesírás együttes gyakorlása második osztályban? | 50 |
| Az írástechnika fejlesztése | 51 |
| Mi az írástechnika? | 51 |
| Mit jelent az írástechnika fejlesztése? | 52 |
| Hogyan fejlesztjük a tanulók írástechnikáját második osztályban? | 52 |
| A helyesírás tanítása második osztályban | 60 |
| A helyesírási hibák javításának gyakorlása | 72 |
| Felhasznált irodalom | 74 |
| Az anyanyelvi (nyelvtani) ismeretek tanítása | 75 |
| Miért tanítjuk az anyanyelvi (nyelvtani) ismereteket? | 78 |
| Elemi ismeretek tanítása a szövegről | 81 |
| Hogyan tanítjuk? | 82 |
| Mondattani ismeretek nyújtása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 84 |
| A szöveg mondatainak elemzése a kommunikációs szándék felismerése végett | 85 |
| Hogyan tanítjuk? | 86 |
| Az egyszerű és az összetett mondat megtanulása megnevezés szintjén | 88 |
| Hogyan tanítjuk az egszerű és az összetett mondatokat? | 88 |
| Hogyan tanítjuk a mellérendelő összetett és a halmozott mondatrészeket tartalmazó egyszerű mondatokat? | 89 |
| Szószerkezettani ismeretek megtanítása a ráismerés és a megnevezés szintjén | 93 |
| Mi a szószerkezet? | 93 |
| Hogyan tanítjuk a predikatív szerkezetet? | 95 |
| Hogyan tanítjuk az alárendelt szószerkezeteket? | 95 |
| A toldaékolt szavak alaktani elemzése a helyesírás tanulása érdekében | 98 |
| Mi az alaktan? | 98 |
| Hogyan tanítjuk? | 99 |
| Hangtani ismeretek tanítása a helyesejtés és a helyesírás tanulásához | 100 |
| Miért tanítjuk a hangtant? | 101 |
| A magánhangzók és a mássalhangzók felismerése és megnevezése | 101 |
| A magánhangzók megkülönböztetése a nyelv vízszintes mozgása szerint: magasak és mélyek | 103 |
| A többalakú toldalék megismerése; az illeszkedés | 105 |
| Felhasznált irodalom | 107 |
| Helyesejtés-tanítás | 109 |
| Mit jelent a helyesejtés-tanítás a 2. osztályban? | 111 |
| Hogyan célszerű lebonyolítani a helyesejtés-felmérést? | 111 |
| Beszédfejlesztés | 115 |
| Mit jelent a beszédfejlesztés a 2. osztályban? | 117 |
| Mi a kommunikáció? | 118 |
| Melyek az emberi kommunikáció tényezői? | 118 |
| Melyek az emberi kommunikáció funkciói? | 120 |
| Mit jelent a kapcsolatfelvétel tanítása? | 121 |
| Hogyan irányítjuk a köszönési szokások alakulását? | 121 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 122 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a megszólítást? | 123 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 124 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a bemutatkozást? | 124 |
| A kapcsolatfelvételre vonatkozó tanulásirányirányítási normák | 125 |
| Mit jelent a szándéknyilvánítás tanítása? | 125 |
| Hogyan tanítjuk a felszólítást gyerekek körében? | 126 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a kérést, tudakozódást gyerekek és felnőttek körében? | 127 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 128 |
| A tanulásirányítás normái | 128 |
| Mit jelent a meghívás tanítása? | 129 |
| Hogyan tanítjuk a meghívást? | 129 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 131 |
| A tanulásirányítás normái | 131 |
| Mit jelent a véleménnylvánítás tanítása? | 132 |
| Hogyan tanítjuk a véleménnyilvánítást? | 132 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 133 |
| Az elemzésekre vonatkozó normák | 134 |
| MIt jelent az elbeszélő és leíró szövegek alkotásának gyakoroltatása? | 134 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az elbeszélő és leíró típusú szövegek akotását? | 135 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a mesebefejezést? | 135 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az elbeszélő szövegek alkotását? | 136 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 137 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a leíró szövegek alkotását kis csoportban? | 138 |
| Hogyan tanítjuk a tér leírását? | 138 |
| Mit jelent a személyek leírásának tanítása? | 139 |
| Hogyan tanítjuk az életkorokat? | 139 |
| Hogyan tanítjuk a testtömeg fogalmát? | 140 |
| Hogyan tanítjuk a testalkat jellemzőit? | 140 |
| Hogyan tanítjuk a személyleírást? | 141 |
| Hogyan gyakoroltatjuk az üzenetközvetítést? | 143 |
| A tanulásirányítás normái | 143 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a hirdetést? | 143 |
| Az elbeszélő és a leíró jellegű szövegek gyakoroltatására vonatkozó tanulásirányítási normák | 144 |
| Mit jelent a tudakozódásra való válasz tanítása a 2. osztályban? | 144 |
| Hogyan tanítjuk az apa és az anya születési helyét és idejét? | 145 |
| Hogyan tanítjuk a testvérek születésének helyét és idejét? | 146 |
| Hogyan tanítjuk meg, ki, mikor használhat becenevet? | 147 |
| Hogyan tanítjuk meg, mi a ragadványnév? | 148 |
| Hogyan tanítjuk a tudakozódásra való válaszolást a nem adatszolgáltató helyzetekben? | 149 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 149 |
| A tanulásirányítás normái | 150 |
| Felhasznált irodalom | 150 |
| Az illem tanítása | 153 |
| Mit jelent az illem, a jó modor tanítása? | 155 |
| Hogyan tanítjuk az illemszabályokat? | 155 |
| A lehetséges tanulótípusok, és a velük való bánásmód | 156 |
| A tanulásirányítás normái | 157 |
| A terítés, az étkezés illemszabályainak tanulása | 157 |
| Hogyan tanítjuk a terítésre vonatkozó illemszabályokat? | 158 |
| Hogyan tanítjuk az étkezés illemszabályait? | 161 |
| A közlekedés illemszabályainak tanulása (gyalogos közlekedés; autóbuszon, villamoson, trolibuszon és vonaton való közlekedés) | 164 |
| Hogyan tanítjuk a gyalogos közlekedés illemszabályait? | 164 |
| Hogyan tanítjuk az autóbuszon, villamoson és a trolibuszon való közlekedés illemszabályait? | 164 |
| Hogyan tanítjuk a vonaton történő közlekedés illemszabályait? | 167 |
| Hogyan tanítjuk az otthoni viselkedés illemszabályait? | 168 |
| Hogyan tanítjuk a vásárlás illemszabályait? | 170 |
| A szabadidős tevékenységhez kapcsolódó illemszabályok (könyvtárban való viselkedés, könyvhasználat, televíziózás, játék, sportolás, túra, kirándulás, mozi- és színházlátogatás) | 172 |
| Hogyan tanítjuk a könyvtárban való viselkedés és a könyvhasználat illemszabályait? | 173 |
| Hogyan tanítjuk a televíziózás illemszabályait? | 175 |
| Hogyan tanítjuk a játék és a sportolás illemszabályait? | 177 |
| Hogyan tanítjuk a túra, a kirándulás illemszabályait? | 178 |
| Hogyan tanítjuk a mozi- és a színházlátogatás illemszabályait? | 179 |
| Felhasznált irodalom | 182 |
| A fogalmazás tanítása | 183 |
| Fogalmazástanításunk jellemzői | 185 |
| Mi a fogalmazás? | 186 |
| Mi a szöveg? | 186 |
| Különböző műfajú szövegek készíttetése és korrigáltatása | 189 |
| Mi az elbeszélő fogalmazás? | 189 |
| Hogyan tanítjuk az elbeszélő fogalmazást? | 191 |
| A fogalmazást előkészítő szakasz | 192 |
| Az önálló elbeszéléskészítés | 199 |
| Az önállóan készített elbeszélő szövegek önkorrekciójának tanítása | 200 |
| Elbeszéléskészítés önállóan a 2. személy, az olvasó megválasztásával | 201 |
| A tanulásirányítás normái | 202 |
| Mit jelent a hírírás tanítása? | 203 |
| Hogyan tanítjuk? | 203 |
| A tanulásirányítás normái | 205 |
| Mit jelent a hirdetés írásának tanítása? | 206 |
| Hogyan tanítjuk? | 206 |
| A tanulásirányítás normái | 209 |
| Felhasznált irodalom | 209 |
| Irodalomtanítás | 211 |
| Hogyan tanítjuk az irodalmi művek mimetizálását? | 214 |
| Mit jelent az irodalmi művek megértése és elemzése? | 215 |
| Hogyan elemezhetjük a verseket kommunikációs szempontból? | 216 |
| Hogyan elemezhetjük a verseket verstani szempontból? | 217 |
| Mi a versritmus? | 217 |
| Hogyan tanítjuk az ütemhangsúlyos verselést? | 218 |
| Hogyan tanítjuk az időmértékes verselést? | 219 |
| Mi a rím? | 220 |
| Hogyan tanítjuk a rímek felismerését? | 220 |
| Hogyan gyakoroltatjuk a refrén felismerését? | 221 |
| Mit jelent a versek költői képeinek elemzése? | 222 |
| Mi a kettőskép? | 222 |
| Mi a megszemélyesítés? | 223 |
| Hogyan tanítjuk a megszemélyesítést? | 223 |
| Mi a hasonlat? | 224 |
| Hogyan tanítjuk a hasonlatot? | 224 |
| Mi a költői jelző? | 225 |
| Hogyan tanítjuk a költői jelzőt? | 226 |
| Hogyan elemezhetjük a meséket kommunikációs szempontból? | 227 |
| Mit jelent a fantáziaképek elemzése a mesékben? | 228 |
| Hogyan tanítjuk? | 228 |
| Hogyan tanítjuk a kisepikai prózaműfajokat? | 229 |
| Hogyan tanítjuk a képverseket? | 230 |
| Hogyan irányítjuk a gyerekek figyelmét az írói, költői üzenet megsejtésére? | 230 |
| Az irodalmi műelemzés során megfigyelhető tanulótípusok és a velük való bánásmód | 231 |
| Az irodalomtanítás és a műelemzés iránításának normái | 232 |
| Hogyan tanítjuk a vers- és prózamondást? | 233 |
| Hogyan tanítjuk az irodalom életének megismertetését? | 234 |
| Felhasznált irodalom | 235 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.