A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Földtörvény

Szerző

Kiadó: Barankovics Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 420 oldal
Sorozatcím: Van megoldás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"2007. évi törvény a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény módosításáról
A Földtörvény (Ftv) megalkotásának céljai a következők: (Az átalakuló tulajdoni, használati... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"2007. évi törvény a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény módosításáról
A Földtörvény (Ftv) megalkotásának céljai a következők: (Az átalakuló tulajdoni, használati viszonyok alapján a mezőgazdaságban a magántulajdonon alapuló piaci viszonyok meghatározóvá váljanak, a termőföld forgalma és a termőföld, mint a jelzálogjogon alapuló hitelezés biztosítéka, a kialakuló új üzemi szervezetek működését hatékonyan elősegítse, a versenyképes mezőgazdasági termelés folytatására alkalmas földbirtokok jöjjenek létre, és a birtokelaprózódások hátrányos következményei a mezőgazdaság tulajdoni szerkezetét ne terheljék, a gazdálkodó zavartalan mezőgazdasági termelést folytathasson, a termőföld területének csökkenése ésszerű hatarok között maradjon, és a termőföld minőségének védelme megfelelő jogi hátteret kapjon.)" Vissza

Tartalom

Tanka Endre 2008. évi....... törvény a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény módosításáról 8
Általános indoklás
I. Fejezet Bevezető rendelkezések 9
II. fejezet A termőföld tulajdonának megszerzése 11
III. fejezet A termőföldek használata 13
IV. Hatálybaléptetés 17
2008. évi....törvény az ingatlan-nyilvántartásról szóló
1997. évi CXLI. törvénynek az ártéri földhasználat ingatlan-nyilvántartásba bevezetését célzó módosításáról 67
Részletes indoklás 68
Kurucz Mihály
2008. évi.... törvény a termőföldvédelemről - a módosítás tervezete és annak indoklása 70
Indoklás 72-126
TANKA ENDRE: AZ EU KÖZÖS BIRTOKPOLITIKÁJA, MA ÉS A JÖVŐ ÉVTIZEDBEN
Bevezető I-V 127
I. MIT JELENT A BIRTOKPOLITIKA? 137
A szuverén államhoz kötődő, hagyományos felfogás 137
1. A birtokpolitika szociológiai fogalma 137
2. A birtokpolitika fogalma az agrárgazdaságtanban 147
3. Értékalapú és haszonelvű birtokpolitika 149
4. „Keserű argentin aratás", avagy a GMO
növénytermesztés nagybirtok modellje 162
II. A BIRTOKPOLITIKA ÚJ, XXI. SZÁZADI VETÜLETE 167
III. A WTO A KÖZÖSSÉGI BIRTOKPOLITIKA
KÜLSŐ VEZÉRLŐJE 172
1. A KAP alkalmazkodási kényszere 172
2. A WTO-Dohai munkaprogram új diktátuma 175
3. A viszonosság hiánya, avagy a „körforgás elmélet 178
4. Miért jelent „külső birtokpolitikát" a WTO diktátuma? 182
IV. AZ UNIÓS TAGÁLLAM FELETT ÁLLÓ ÉS RÁ NÉZVE
KÖZVETLEN HATÁLYÚ BIRTOKPOLITIKÁT
A KAP ÉRVÉNYESÍTI 184
1. A hatáskör rendezése 184
2. A KAP eredeti célrendszere 188
3. A célrendszer törése 192
V. AZ EURÓPA TANÁCS A KAP REFORMJÁRÓL 197
1. A vidékfejlesztés ellentmondásai 198
2. A KAP az etnikai megmaradásért 201
3. Az önellátási szint és a foglalkoztatottság 202
4. A fejlődő országok érdeksérelme 204
5. A közösségi „agrártámogatás" angol valósága 209
6. Nagybirtokrendszer az angol földhasználatban 213
7. Miért szorul ki a családi gazdaság a támogatásból? 216
8. A nagybirtoküzem a környezeti károkozó 219
VI. A VIDÉKFEJLESZTÉS FILOZÓFIÁJA 220
1. A források ma és a jövőben is csekélyek 220
2 2. A vidékfejlesztés sorvadásának rendszertani okai 221
3. A vidékfejlesztés ideáltipikus felfogásának bírálata 225
4. A vidékfejlesztés a „tőkeszabadság" foglya 229
5. A vidékfejlesztés és a regionális politika egy-gyökerű 232
6. Hogyan szolgálhatná a vidékfejlesztés a fenntarthatóságot 234
A KAP nemzetközi összehasonlítása 235
VII. A KAP ÉRTÉKALAPÚ AGRÁRPOLITIKÁT
ELUTASÍTÓ INTÉZMÉNYRENDSZERE 238
1. Kelet-Közép-Európa uniós agrár-jövőképe 239
2. A tőke szabad áramlásának jogi szavatolása 243
3. A „nizzai büntetés" 248
4. A rugalmassági záradék 251
A KAP termelés- és piacszabályozó modellje,
különös tekintettel a birtokpolitikára 254
1. A Mansholt-terv 254
2. AZ USA és az EU egy-gyökerű termelés-szabályozása, a kvótarend 259
2.1. A termelés-szabályozás amerikai mintája 260
2. 2. A kínálat-korlátozás azonossága 265
2. 3. A kvótarend közgazdasági abszurditása 267
2.4. Milyen intézményrendszer érvényesíti,
a kvótarenden belül, a KAP birtokpolitikáját? 270
2. 5. A kvóták funkciói 276
3. A hazai kvótaszabályozás néhány példája 282
3. 1 Bázisterület és kötelező földkivonás 282
3. 2. A tejkvóta 290
3. 3. SPS: összevont gazdaságtámogatási rendszer 295
4. Az uniós birtokpolitika hatásai a KAP néhány részpiacára 300
4.1. A szerkezetváltás „leleménye" 301
4. 2. A gabona intervenció 303
4. 3. A szőlő- és borpiac szabályozása 305
4. 4. Zöldség- és gyümölcspiaci reform 309
4. 5. A reformok általános hatása 311
5. A közösségi birtokpolitika és a fenntarthatóság, az erdőgazdálkodás tükrében 314
5.1. A bioenergetikai növénytermesztés ára 319
VIII. A KAP REFORM ÉS A KÖZÖSSÉGI BIRTOKPOLITIKA 202-IG
FELVÁZOLT JÖVŐKÉPE 325
1. A mezőgazdaság csökkenő szerepe 326
2. Az integrációs tőke és a nagybirtok térhódítása, a családi gazdaságok sorvadása 329
3. A szerkezetváltás lényege: a gazdaságszám csökkenése,
a munkanélküliség és az elvándorlás növekedése 332
Földhasználat és energia alapanyagú növénytermesztés 334
1. A gabonatermesztés csökkenése, a támogatások
megszűnése, a vidékfejlesztés sorvadása 334
2. A bioetanol - gyártásnak alávetett földhasználat 337
3. Bioüzemanyag és fenntarthatóság 339
4. Az energetikai növénytermesztés és a birtokpolitika 344
A KAP birtokpolitikájának földhasználati rendszere 346
1. Az élelmezési cél visszaszorul a földhasználatban 347
2. A magyar földhasználat jövője 348
3. Földhasználat és környezetvédelem 350
4. A földkivonás jövője 351
A mezőgazdasági munkaerő és a gazdaságok
számának alakulása 354
1. Kit sújt a gazdaságok drasztikus felszámolása? 355
2. A magyar gazdaságszám csökkenésének megítélése 356
3. Az agrár-munkanélküliség kiterjedése 358
4. Az agrár foglalkoztatottság magyar jövőképe 359
A piactorzító, diszkriminatív agrártámogatás 363
1. A fogalom tisztázása 363
2. Az agrártámogatás sajátosságai 366
3. Hogyan zárja ki végleg a KAP a keleti térség gazdáit
az agrártámogatásból? 368
4. A támogatási rend nemzetközi és közösségi jogi sérelme. 370
5. A diszkrimináció jogi orvoslási lehetősége 373
A KAP bírálói 375
IX. A KAP RENDSZER SZERVEZETI SAJÁTOSSÁGAI.
ÖSSZEFOGLALÓ 381
X. VÉGKÖVETKEZTETÉSEK 406
Hivatkozott irodalom 416
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv