kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Környezetvédő Egyesület |
|---|---|
| Kiadás helye: | |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 172 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 20 cm |
| ISBN: | 963-04-3895-x |
| Előszó | 9 |
| Környezeti nevelés a tanórán kívül. Hajnal Irén, Gödöllő | 10 |
| Gyakorlati útmutatások Pro Natura köröknek. Kovászna Megyei Tanfelügyelőség Pedagógusok Háza, Sepsiszentgyörgy, 1992 | 14 |
| A biológia szakkör szerepe a tanulók környezetvédelmi nevelésében | 15 |
| A levegő szennyeződése | 15 |
| Megfigyelések | 16 |
| Mérések | 16 |
| Kísérletek | 17 |
| A levegőszennyeződés megelőzésének és felszámolásának módszerei | 19 |
| A vizek szennyeződése | 19 |
| Megfigyelések, feladatok | 19 |
| Mérések | 19 |
| Kísérletek | 20 |
| A vizek tisztántartásának módszerei | 20 |
| A szennyvízkezelés fizikai eljárásai | 20 |
| A szennyvízkezelés kémiai eljárásai | 20 |
| A szennyvízkezelés biológiai eljárásai | 21 |
| "A talaj szennyeződése" témakör szakköri feldolgozása | 21 |
| Megfigyelések | 21 |
| Mérések | 21 |
| Kísérletek | 21 |
| A talajszennyeződés csökkentésének lehetőségei | 22 |
| Komposztálás | 22 |
| Elégetés | 23 |
| Az esztétikus emberi környezet védelme | 23 |
| Munkalap | 24 |
| Munkatervjavaslat az általános iskolák kezdő és haladó madárvédő és természetbarát szakkörei részére (1980). Benke Emília, Süttő | 26 |
| Néhány gyakorlati tanács a szakkörök vezetéséhez | 28 |
| Víz- és levegővédelmi őrjárat részére készítendő munkaterv szempontjai (1980). Benke Emília, Süttő | 30 |
| Természetvédő szakkör foglalkozási anyaga. Vas Mihály, Kállósemjén | 30 |
| A süttői általános iskola madárvédő és természetbarát szakkörének táborozási programja 1991. augusztus. Czermann János és Benke Emília, Süttő | 33 |
| Herman Ottó Gyermekszervezet természetkutató táborának programja (1991) | 37 |
| Szakmai munka | 37 |
| Tervezett program | 38 |
| Benkő Gyula Búvár Klub 1991. évi környezet és természetvédelmi szaktábora. Kossuth téri Általános Iskola és Diákotthon, Mezőtúr. Kovács Imréné, Dr. Krizsán Józsefné | 41 |
| "Madarak és fák napja" akadályverseny (1980) | 43 |
| "Madarak és fák napja", Salgótarján (1991). Hulitka Róbert | 44 |
| Erdei iskola. Hajnal Irén, Gödöllő | 49 |
| Mire vállalkozhat az erdei iskola? Hulitka Róbert, Salgótarján | 49 |
| Környezetvédelmi alapfogalmak a gyermekeknek. Hulitka Róbert, Salgótarján | 50 |
| Városlődi erdei iskola oktatási programja. Varga Sándorné, Németh Ferencné | 53 |
| Erdei iskola szakmai programja 4. évfolyam számára. Bilku Rolandné | 56 |
| Javaslatok az erdei iskola alaptevékenységének tervezéséhez. Horváth Ferencné, Salgótartján | 57 |
| Szervezés | 57 |
| A program megvalósítása | 60 |
| Az eltelt hét hatása a közösségre | 61 |
| Az erdei iskola esztétikai programja. Géczy Tiborné és Pálkovics Margit | 62 |
| A kézműves foglalkozásokhoz használható növényi nyersanyagok és felhasználásuk változásai | 64 |
| Növényi képek | 65 |
| Virágtanulmányok | 65 |
| Csuhémunkák | 65 |
| Kóróhegedű | 66 |
| Koszorúkötés | 66 |
| Szalagfonás | 66 |
| Szalmafonás | 67 |
| Fűzfasíp | 67 |
| Hasítottvessző-állatok | 68 |
| Nádi duda, zúzoló | 68 |
| Nádi hegedű | 68 |
| Bodzapuska, vízipuska | 69 |
| Sárkányeregetés | 69 |
| Kéregmunkák | 70 |
| Kéregpánt, kéregöv | 70 |
| Kéregsótartó | 70 |
| Ivópohár kéregből, vízmerítő | 71 |
| Kéregtarisznya | 71 |
| Bibliográfia | 72 |
| 1. évfolyam: | |
| Magyar irodalom | 72 |
| Ének-zene | 72 |
| 2. évfolyam: | |
| Magyar-irodalom | 73 |
| Ének-zene | 73 |
| 3. évfolyam: | |
| Magyar irodalom | 74 |
| Ének-zene | 74 |
| 4. évfolyam: | |
| Magyar irodalom | 75 |
| Ének-zene | 76 |
| Környezet- és természetvédelmi tudnivalók elsajátításának lehetőségei az erdei iskolában, elemi szinten (1-6. évfolyam részére) Urbánné Csefán Ildikó, Petőfi Sándor Iskola, Salgótarján | 77 |
| A fejezet építkezési logikája | 77 |
| Az ősz és tavasz időjárási jelenségei | 78 |
| A napsugárzás | 78 |
| A hőmérséklet | 79 |
| A szél | 80 |
| A csapadék | 81 |
| Az erdő, mint élőhely | 82 |
| A fák is élőhelyek | 82 |
| Az erdő szintezettsége | 83 |
| Lombkoronaszint | 83 |
| Cserjeszint | 85 |
| Gyepszint | 86 |
| Zseblaborvizsgálatok | 87 |
| Talajvizsgálatok | 87 |
| Vízvizsgálatok | 89 |
| Levegővizsgálatok | 89 |
| A levegő portartalma | 89 |
| Porszennyezés (hullás) szemléltetése | 90 |
| A megismert növények csoportosítása | 90 |
| A megismert állatok csoportosítása | 92 |
| Fekete István: Fecske madár | 94 |
| Olvasd el a Május című elbeszélést | 96 |
| Talajfuttatási kísérletek | 97 |
| Tízes lottó | 97 |
| Erdei totó | 98 |
| A tájékozódáshoz szükséges alapismeretek | 100 |
| A térképjelek | 100 |
| A tájékozódás egyéb eszközei | 102 |
| Mesefolytatás | 104 |
| Minták túratervekhez | 104 |
| Bibliográfia tanulóknak | 105 |
| Bibliográfia felnőtteknek | 105 |
| Természetjárás, turisztika, környezetvédelem - alapfokon. Hulitka Róbert, Salgótarján | 107 |
| Az 1. és 2. évfolyamra vonatkozó tudnivalók és tevékenységi formák | 107 |
| Egészséges életmód kialakításával kapcsolatos tanácsok, tennivalók az erdei iskolában | 107 |
| Tájékozódás alapismereteinek elsajátítása | 107 |
| Turistaszemmel nézett erdő | 108 |
| Túratervek | 108 |
| Bibliográfia felnőtteknek | 109 |
| A 3. évfolyamra vonatkozó tudnivalók és tevékenységi formák | 109 |
| A turisztikai ismeretek bővítése | 109 |
| Ismeretszerzés a túrán | 110 |
| Az ember és a természet kapcsolata | 111 |
| Túrák | 111 |
| Bibliográfia felnőtteknek | 112 |
| A 4. évfolyamra vonatkozó tudnivalók és tevékenységi formák | 112 |
| Terep- és természetismeret a szabadban | 112 |
| Az emberek és a természet kapcsolata | 113 |
| Túrák | 113 |
| Bibliográfia felnőtteknek | 114 |
| Az 5. évfolyamra vonatkozó tudnivalók és tevékenységi formák | 114 |
| Turisztika - tereptan | 114 |
| Környezeti ismeretek bővítése | 115 |
| Az ember a természet része | 116 |
| Bibliográfia | 116 |
| Túrák | 116 |
| Az 6. évfolyamra vonatkozó tudnivalók és tevékenységi formák | 116 |
| Turistaföldrajz, honismeret | 116 |
| Erdő- és vadgazdálkodási alapismeretek | 117 |
| A természetjárás egészségtana | 117 |
| Túraszervezés, túravezetés | 118 |
| Környezet- és természetvédelem | 118 |
| Természeti környezet | 119 |
| Tanácsok a természet megfigyelőinek, kutatóinak | 119 |
| A nevelés folyamata és módszerei (1991). Dr. Bábosik István. Szakmai segédlet a pedagógusok részére. Könyvismertető | 120 |
| Függelék | |
| Az esztétikum megjelenítése | 122 |
| Ábrák | 129 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.