| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
| Oldalszám: | 115 oldal |
| Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 11 cm |
| ISBN: | 963-17-5244-5 |
| Bevezetés | 5 |
| A tanterv fogalma | |
| Történeti visszapillantás | 7 |
| A tantervi műfajtípusok alapesetei | 10 |
| Tantervij műfajtípusok hazánkban a felszabadulás után | 12 |
| A korszerű tanterv ismérvei | 15 |
| A nevelés és oktatás terveinek célrendszere | |
| A célrendszer összetevői | 19 |
| A célrendszer forrásai | 21 |
| A célok belső rendszere | 23 |
| A feladatok struktúrája | 26 |
| A követelményrendszer | 27 |
| A művelődési anyag kiválasztása és elrendezése | |
| A műveltség és az iskolai művelődési anyag | 39 |
| Az iskolai művelődési anyag kiválasztásának fő tényezői | 41 |
| A művelődési tartalom és a tantárgyak | 48 |
| A tantervi integráció | 52 |
| A tananyag struktúrája | 56 |
| Törzsanyag, kiegészítő anyag, kerettanterv | 62 |
| Tanterv és pedagógiai technológia | |
| Meghatározhatja-e a tanterv a pedagógiai technológiát? | 65 |
| A tanulási folyamat figyelembe vétele a tananyag elrendezésében | 66 |
| A tanítási-tanulási folyamat értékelésének tantervi megalapozása | 68 |
| A módszerek alapelveinek tantervi meghatározása | 74 |
| Az eszközrendszer tantervi szabályozása | 77 |
| Tantervfejlesztés | |
| A tantervfejlesztés "bűvös köre" | 82 |
| A rendszerszemlélet érvényesítése a tantervfejlesztésben | 84 |
| A folyamatos és a periodikus változtatás egysége | 87 |
| Tantervi értékelés és tantervfejlesztés | 90 |
| A tantervfejlesztés koordinálása | 95 |
| Utószó | 103 |
| Irodalmi tájékoztató | 104 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.