| Németh László négy regénye: Emberi színjáték - Gyász - Iszony - Irgalom | |
| A nagyság női és férfi dimenziója | |
| Regény és dráma Németh László életművében | 9 |
| Üdvösségharc és önmegváltási kísérlet | |
| Az önapoteózis legendája: Emberi színjáték | 28 |
| Freudizmus és lélekábrázolás | 28 |
| Lélekrajz és társadalomábrázolás | 38 |
| "Üdvösségharc" és önapoteózis | 45 |
| Ábrázolásmód és regényforma | 53 |
| Archetípus és regényforma: a Gyász | 59 |
| "Regényemben Élektra lázadoz" | 62 |
| "Archaikus istennőtorzó" | 71 |
| Balladisztikus atmoszférateremtés | 77 |
| Az embertől az emberiséghez: A felismert katarzis | |
| Az emberi értékkapcsolatok regénytragédiája: Iszony | 82 |
| "Mi lehet szörnyűbb egy rossz házasságnál?" | 83 |
| "Emberszenny, világpiszok" és a Diana-komplexus | 92 |
| A világ "növényi" alaptermészete | 96 |
| Táguló mélységdimenziók | 99 |
| Bethlen Kata és a történelem inspirációi | 104 |
| "A mítosz a teljesség iskolája" | |
| Németh László mítoszértelmezéséről | 111 |
| Az "eszmekatedrális" koronázó regénye: Az Irgalom | |
| A Télemakhosztól az Irgalomig | 119 |
| Kertész Ágnes - "az idea-ember" megvalósulása | 125 |
| Kertész János - "a sorsvert ember" | 131 |
| Halmi Ferenc - a valóság forradalmára | 133 |
| Az elfekvő - az "irgalom-tan" legfelső iskolája | 136 |
| "A művészet akkor is varázslat, ha az ember realista" | |
| Németh László realizmusfelfogásáról | 139 |
| Fejezetek Németh László és az orosz irodalom kapcsolatának témaköréből | |
| Németh László, az orosz irodalom fordítója | 149 |
| A sorsvállalás puskini példája | |
| Németh László: Csapda | 155 |
| "Mélységével Muszorgszkijhoz hasonlítható" | |
| Németh László Gogol-képéről | 167 |
| Puskin és Gogol | 170 |
| "Az országok lelki vizsgája marad" | |
| Tolsztoj és Németh László | 175 |
| Az asszonyi sors két regénye | |
| Az Anna Karenina és az Iszony | 188 |
| Regényforma és kompozíció | 188 |
| Anna Karenina és Kárász Nelli | 196 |
| Tragikum és katarzis | 202 |
| Szimbolikus motívumok és a lélekábrázolás | 208 |
| Németh László Dosztojevszkij-képéről | 215 |
| "A szeretet bizonyos fokán az ember elmeorvos" | |
| Dosztojevszkij-inspirációk az Emberi színjátékban | 229 |
| "Életem üdvösségügy" | 231 |
| "Lángeszű korlátoltság" | 239 |
| "Egy darab rám bízott, szegény emberiség" | |
| Dosztojevszkij inspirációk az Iszonyban | 244 |
| Etikai primátus és esztétikai minőség | 245 |
| Én-regény és "lélektani-mélyrealizmus" | 247 |
| Alakteremtés és lélekrajz | 258 |
| "Ő került hozzám a legközelebb" | |
| Németh László Csehov-képéről | 268 |
| Nem kauzális párhuzamok és eltérések | 274 |
| Jegyzetek | 279 |