| Előszó | 9 |
| Tanulás és tanítás | 13 |
| A tanulás fogalma | 13 |
| Régebbi korok felfogása a tanulásról | 14 |
| A tanulás fogalma a pszichológiában | 15 |
| A tanulás mint leképezési folyamat | 20 |
| A tanulás irányításelméleti modellje | 22 |
| A tanulás mint tevékenység | 24 |
| A motiváció | 26 |
| Tanulási stratégiák | 27 |
| A tananyag szerkezete | 28 |
| Eszközök és tanulás | 31 |
| Taneszközök | 31 |
| A számítógép mint közvetítő | 32 |
| Tanulás közvetett tapasztalat alapján | 33 |
| A számítógép mint oktatást segítő eszköz | 34 |
| Tanulás - információ - számítógép | 37 |
| Az információ fogalma | 37 |
| Amit a számítógépről tudni kell | 39 |
| A központi feldolgozó egység | 41 |
| A számítógép mint rendszer | 43 |
| Számítógépes hálózatok | 45 |
| A hardware és a sorfware | 46 |
| A multiprogramozás | 47 |
| Mikroprocesszorok és mikroszámítógépek | 47 |
| Személyi számítógépek | 50 |
| Kalkulátorok és speciális elektronikus eszközök | 52 |
| Individuális hozzáférésű oktatórendszerek | 55 |
| Az oktatórendszerek funkciói | 55 |
| A számítógépes oktatórendszerek osztályozása | 56 |
| Az oktatórendszerek felépítése | 58 |
| Az oktatórendszerek működése | 60 |
| A kötött szerkezetű általános célú oktatórendszerek | 61 |
| Az elemi dialógusok (leckék) szerkezete | 63 |
| A válaszelemzés | 64 |
| Szerzői nyelvek | 68 |
| A tanítási-tanulási folyamat irányítási stratégiái | 71 |
| Generatív és adaptív CAI-rendszerek | 77 |
| Nem párbeszédes oktatórendszerek | 78 |
| Új irányzatok a számítógépek oktatási alkalmazásában | 81 |
| A hagyományos oktatórendszerek korlátai | 81 |
| Új irányzatok megjelenése | 83 |
| A mikroszámítógépek csoportos (osztálytermi) felhasználása | 84 |
| A számítógép mint általános oktatási segédeszköz | 86 |
| A számítógép mint laboratóriumi (kísérleti) eszköz | 88 |
| A számítógép mint a gyakorlás eszköze | 91 |
| Számítógép és képalkotás | 93 |
| Példák számítógépes grafika alkalmazására | 95 |
| Időben változó folyamatok grafikus megjelenítése | 98 |
| Dinamikus folyamatok számítógépes megvilágítása | 99 |
| Számítógépes szimuláció a biológia és a földrajz tanításában | 102 |
| Animáció | 103 |
| Számítógép a tanítási órán | 105 |
| Személyi számítógép az egyéni tanulásban | 107 |
| Speciális rendszeres és fejlődési irányok | 108 |
| Szimuláció és játék | 110 |
| A szimuláció fogalma | 110 |
| Szimuláció és modell | 112 |
| A leképzés módja, modellalkotás | 113 |
| A szimuláció mint a megismerés módszere | 117 |
| A játék és a játszma fogalma | 118 |
| A játékok osztályozása | 120 |
| A játék pszichológiai értelmezése | 122 |
| A játék és a matematika | 124 |
| A matematikai játékelmélet alapgondolata | 126 |
| Logikai játékok elemzése fa alakú gráffal | 130 |
| Gazdasági szimulációs játékok | 134 |
| A szimuláció és a játék alkalmazásának pedagógiai értékelése | 135 |
| Számítógépes oktatási anyagok | 137 |
| Bevezető | 137 |
| Számrendszerek | 138 |
| Szabályjáték | 143 |
| Életjáték | 148 |
| Leíró statisztika | 152 |
| Az elemi töltés meghatározása | 157 |
| Számítógépes oktatási anyagok fejlesztése | 164 |
| A fejlesztés általános kérdései | 164 |
| A számítógépes anyagok osztályozása | 166 |
| Az önálló tanulás számítógépes programjainak tervezése | 168 |
| A tanulás segítését szolgáló tananyagok tervezése | 170 |
| A számítógépes program tervezés és fejlesztése | 171 |
| A program megbízhatósága | 173 |
| A tananyag személyes vonatkozásai és stílusa | 173 |
| A tananyag kísérő információi | 175 |
| Pedagógiai alkalmazhatóság, hatékonyság | 177 |
| Függelék | 180 |
| Számítógépes programok | 180 |
| Számrendszerek | 180 |
| Szabályjáték | 184 |
| Leíró statisztika | 194 |
| Gyakorlati bevezetés a BASIC programnyelv elemeibe | 200 |
| A BASIC nyelv (és -rendszer) általános jellemzői | 200 |
| Parancsok és utasítások | 201 |
| A BASIC alapnyelv | 203 |
| Parancsok és közvetlen végrehajtású utasítások | 208 |
| Utasítások a programban (programutasítások) | 211 |
| A BASIC-program szerkezete | 222 |
| Karakterek kezelése | 226 |
| Ábrák megjelenítése, grafikus kijelzés | 230 |
| Az ABC-80 rendszer néhány jellemzője | 231 |
| Az ASCII nyomtatható karaktereinek kódtáblázata | 233 |
| Felhasznált irodalom | 234 |