| Grafikák összegyűjtése és animációjuk a Flash-ben | |
| Alapok | 3 |
| Vágjunk bele! | 4 |
| Helyzetmeghatározás | 6 |
| A színpad | 7 |
| A Tools tábla | 11 |
| Az időszalag | 12 |
| A Properties tábla | 14 |
| A Könyvtár | 19 |
| Tájékozódás a Flash-ben | 20 |
| Aktuális réteg | 20 |
| Aktuális képkocka | 21 |
| Aktuális jelenet vagy aktuális szimbólum | 22 |
| Navigálás a felületen | 23 |
| Dokumentumtulajdonságok | 24 |
| Fájltípusok | 25 |
| Forrásfájlok (.fla) | 25 |
| Terjesztett fájlok (.swf) | 26 |
| Az .swf fájl tartalmazó HTML fájlok | 27 |
| Összefoglalás | 28 |
| Kérdés - felelet | 28 |
| Tudáspróba | 29 |
| Eredeti műalkotások rajzolása és festése a Flash-ben | 31 |
| Rajzolás a színpadon | 32 |
| Eszközök | 32 |
| Megjelenítő- és módosítóeszközök | 33 |
| Alkotóeszközök | 36 |
| Objektumok kijelölése és transzformációja | 50 |
| Kijelölőeszközök | 50 |
| A cseppentő | 54 |
| Transzformáció - méretezés, elforgatás, burkolás és torzítás | 55 |
| Alakzatok simítása és kiegyenesítése | 59 |
| Alakzatok összekapcsolása az Objektumokhoz illesztés lehetőséggel | 60 |
| Összefoglalás | 63 |
| Kérdés - felelet | 63 |
| Tudáspróba | 64 |
| Grafikák betöltése | 67 |
| A vektorgrafika és a rasztergrafika összehasonlítása | 68 |
| Miért kerüljük a grafikák betöltését? | 68 |
| Vektorgrafikák betöltése | 69 |
| Betöltés fájlból | 69 |
| FreeHand és Illustrator fájlok betöltés | 70 |
| A képminőség megőrzés | 73 |
| Válogatás a Flash és más programok között | 74 |
| Bitképek (más néven rasztergrgrafikák) használata | 75 |
| Rasztergrafikák betöltése | 76 |
| Bitképtulajdonságok beállítása | 78 |
| Bitképsorozatok | 85 |
| Összefoglalás | 87 |
| Kérdés - felelet | 87 |
| Tudáspróba | 88 |
| Alkalmazott haladó rajzeljárások | 91 |
| Színek és színátmenetek | 92 |
| Egyszínű és átmenetes színválasztók létrehozása | 92 |
| Színátmenetek alkalmazása és transzformációja | 98 |
| Bitkép alkalmazása kitöltésként | 101 |
| Szöveghatások | 101 |
| A Tools tábla testreszabása | 102 |
| Objektumok elkülönítése | 102 |
| Ami látható, az kijelölhető | 103 |
| Szintek használata | 103 |
| Objektumok csoportosítása | 105 |
| A csoportosítás hatásai | 106 |
| Csoportok szerkesztése | 107 |
| Összefoglalás | 110 |
| Kérdés - felelet | 110 |
| Tudáspróba | 111 |
| A Könyvtár hatékony használata | 113 |
| A Könyvtár fogalma | 114 |
| Szimbólumok létrehozása és alkalmazása | 114 |
| Mire jók a szimbólumok? | 120 |
| A Könyvtár használata | 121 |
| Helyzetmeghatározás | 121 |
| A Könyvtár kezelése nevek, rendezés és mappák alkalmazásával | 122 |
| A Könyvtár szimbólumainak használata | 125 |
| Szimbólumpéldányok elhelyezése a színpadon | 125 |
| Szimbólumpéldányok módosítása | 125 |
| Színstílusok alkalmazása | 127 |
| Példányok különböző viselkedése | 131 |
| Szimbólumpéldányok használata szimbólumokban | 132 |
| Összefoglalás | 136 |
| Kérdés - felelet | 137 |
| Tudáspróba | 138 |
| Animáció a Flash-ben | |
| Animáció | 141 |
| Az animáció elve | 142 |
| Az animáció összetevői | 142 |
| Képkockák és képkockaszám | 142 |
| A képkockaszám és a képkockák száma | 145 |
| Különböző animációtípusok képkockaszáma | 146 |
| Kulcskockák és üres kulcskockák | 147 |
| Átmenetkészítés | 151 |
| Összefoglalás | 152 |
| Kérdés - felelet | 152 |
| Tudáspróba | 153 |
| Hagyományos animáció | 155 |
| A nyers animációs eljárás | 156 |
| Az animáció előnézete a Test Movie paranccsal | 158 |
| Egyszerre egy kulcskocka szerkesztése | 158 |
| A Frame View beállítás megváltoztatása | 159 |
| A hártyák használata | 160 |
| A képkockáról képkockára animáció bővítése | 164 |
| Szünetek beépítése | 164 |
| Mozgás érzékeltetése | 165 |
| Pislákoló hatás | 166 |
| Összefoglalás | 168 |
| Kérdés - felelet | 169 |
| Tudáspróba | 169 |
| Animáció mozgásmenet segítségével | 171 |
| Mozgásátmenetek létrehozása | 172 |
| A mozgásátmenet szabályai | 173 |
| Mozgásátmenet-készítési módszerek és trükkök | 175 |
| Mozgásmenetek finomhangolása | 179 |
| Több kulcskocka használata | 179 |
| Az erősítés és a csillapítás alkalmazása | 181 |
| Forgatás mozgásátmenetekben | 183 |
| Összefoglalás | 184 |
| Kérdés - felelet | 185 |
| Tudáspróba | 186 |
| Átváltoztatás alakzatátmenet segítségével | 189 |
| Alakzatátmenet készítése | 190 |
| Az alakzatátmenet szabályai | 191 |
| Módszerek és tanácsok | 191 |
| Alakzatátmenetek csiszolása és finomhangolása | 195 |
| Alakzattippek használata | 196 |
| Miért kerüljük az alakzatátmenetek használatát? | 201 |
| Összefoglalás | 201 |
| Kérdés - felelet | 202 |
| Tudáspróba | 203 |
| Időszalaghatások és parancsok használata | 205 |
| Az időszalaghatások | 206 |
| Az időszalaghatások használata | 206 |
| Időszalaghatások módosítása és szerkesztése | 209 |
| Parancsok | 213 |
| A parancsok működése | 213 |
| Összefoglalás | 220 |
| Kérdés - felelet | 221 |
| Tudáspróba | 221 |
| Hangok alkalmazása az animációkban | 223 |
| Hangok betöltése | 224 |
| Támogatott hangformátumok | 224 |
| Hangok használata | 227 |
| Összehangolási beállítások | 229 |
| Hatásbeállítások | 232 |
| Ciklusbeállítások | 234 |
| A minőség és a fájlméret szabályozása | 236 |
| A digitális hang alapjai | 237 |
| Kiviteli beállítások | 238 |
| Trükkök a hatékonysághoz | 242 |
| Összefoglalás | 243 |
| Kérdés - felelet | 244 |
| Tudáspróba | 245 |
| Rétegek használata az animációkban | 247 |
| A rétegek működése | 248 |
| A rétegek valódi célja | 248 |
| A szerkesztést segítő rétegtulajdonságok | 251 |
| Rétegek kezelése | 254 |
| A rétegtulajdonságok alkalmazása grafikus hatásokban | 255 |
| Vezetőrétegek | 255 |
| Mozgásvezető rétegek | 259 |
| Maszkrétegek | 262 |
| Összefoglalás | 266 |
| Kérdés - felelet | 266 |
| Tudáspróba | 267 |
| Animáció filmképek és grafikaszimbólumok segítségével | 269 |
| Filmklipszimbólum viselkedés | 270 |
| Filmklipek létrehozása | 270 |
| A filmklipszimbólumok és a grafikaszimbólumok összehasonlítása | 272 |
| Mikor használjuk a filmklipet? | 275 |
| A filmklipek finomságai | 276 |
| Címezhető filmklippéldányok | 277 |
| Fájlméret-megtakarítás | 278 |
| A letöltési sorrendre gyakorolt hatás | 279 |
| Összefoglalás | 279 |
| Kérdés - felelet | 280 |
| Tudáspróba | 280 |
| Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció | |
| Készítsünk gombokat, amelyekre a felhasználó kattinthat | 285 |
| Egy gomb elkészítése | 286 |
| A gomb találati felületének megadása | 289 |
| A gomb méretének csökkentése a fájlban | 291 |
| Összetett gombok | 293 |
| Animált gombok | 293 |
| A gombok nyomkövetési módjai | 296 |
| Hangos gombok | 297 |
| Láthatatlan gombok | 299 |
| Összefoglalás | 301 |
| Kérdés - felelet | 302 |
| Tudáspróba | 302 |
| Elágazások létrehozása a filmekben ActionScript és viselkedések használatával | 305 |
| Az ActionScript használata | 306 |
| Műveletek megadása paraméterekkel | 309 |
| Képkockaműveletek | 313 |
| Gombműveletek | 313 |
| Filmklipműveletek | 317 |
| A viselkedések használata | 320 |
| A getURL művelet használata | 321 |
| Filmklipek címzése | 323 |
| A műveletek hatékonyabb használatának trükkjei | 327 |
| Összefoglalás | 328 |
| Kérdés - felelet | 328 |
| Tudáspróba | 329 |
| Interaktivitás felsőfokon az ActionScript használatával | 331 |
| "Fogd és vidd" interakciók készítése | 332 |
| A húzás vezérlése | 333 |
| Programozás a Flash-ben | 339 |
| Változók | 339 |
| Tulajdonságok | 345 |
| Összefoglalás | 350 |
| Kérdés - felelet | 350 |
| Tudáspróba | 351 |
| Az összetevők használata | 353 |
| Mi az az összetevő? | 354 |
| A RadioButton összetevő használata | 360 |
| Az összetevők stílusának módosítása | 363 |
| Egyetlen összetevőpéldány stílusának beállítása | 364 |
| Egy összetevőpéldány beállítása | 364 |
| Az összes összetevő stílusának beállítása | 365 |
| A témák használata | 365 |
| Összefoglalás | 365 |
| Kérdés - felelet | 366 |
| Tudáspróba | 366 |
| Videofájlok használata | 369 |
| Videók betöltése | 370 |
| Mutatós videók készítése | 370 |
| Támogatott videoformátumok | 371 |
| A videók használat | 375 |
| A videók optimalizálása | 379 |
| Tömörítési beállítások és profilok | 380 |
| Egyéb videobeállítások | 385 |
| Kapcsolat nélküli előkészítés | 385 |
| Külső videoszerkesztő programok használata | 386 |
| Összefoglalás | 388 |
| Kérdés - felelet | 389 |
| Tudáspróba | 389 |
| Közzététel a Weben | |
| Kapcsolat a Világhálóval | 393 |
| Egyszerű közzététel | 394 |
| Egyszerű hiperhivatkozások | 398 |
| Stílusalapok használata | 401 |
| Mire képes még a Flash a Világhálón? | 403 |
| Ablakok címzése | 403 |
| Elektronikus levél küldése a mailto: utasítás | 404 |
| A Flash használata nagyobb webhelyen belül | 405 |
| Előugró ablakok | 405 |
| Flash filmek beépítése egy HTML oldalba | 408 |
| Flash filmek beépítése táblázatokba és keretekbe | 410 |
| Fájlok feltöltése webkiszolgálóra | 413 |
| Összefoglalás | 414 |
| Kérdés - felelet | 415 |
| Tudáspróba | 416 |
| Elemes szerkezetű webhelyek tervezése | 419 |
| Filmek és JPG fájlok betöltése | 420 |
| Szintek és klipek címzése | 422 |
| Mikor ér véget egy film betöltése, és hogyan törölhetjük a memóriából? | 423 |
| Megosztott könyvtárelemek | 426 |
| Könyvtárelemek megosztása futásidőben | 427 |
| Külső hangfájlok lejátszása | 432 |
| Összefoglaló | 433 |
| Kérdés - felelet | 433 |
| Tudáspróba | 434 |
| A Flash webhely optimalizálása | 437 |
| A fájlméret kérdése | 438 |
| A letöltéshez szükséges idő kiszámítása | 438 |
| Mi a kicsi? Mi a nagy? | 439 |
| Hangok és rasztergrafikák | 443 |
| A Bandwidth Profiler használata | 447 |
| A teljesítményre mért csapások | 456 |
| Kerüljük a különleges hatások felesleges alkalmazását | 457 |
| Kerüljük a hangok folytonos lejátszását | 458 |
| Problémás grafikák | 458 |
| Összefoglalás | 460 |
| Kérdés - felelet | 461 |
| Tudáspróba | 462 |
| Haladó animációs eljárások | 463 |
| Az eredmény számít, nem a módszer | 464 |
| Egyszerű módszerek - méretekkel | 464 |
| A felhasználó megtévesztésének módozatai | 465 |
| Hagyományos eljárások alkalmazása | 467 |
| Előrejelzés | 467 |
| Utórezgés | 469 |
| Mélység érzékeltetése | 471 |
| A nézőpont szabályozása | 476 |
| Már az elején tartsuk szem előtt a végét! | 478 |
| Összefoglalás | 479 |
| Kérdés - felelet | 479 |
| Tudáspróba | 480 |
| Nagy projektek és csoportmunka | 481 |
| Gyártási módszerek | 482 |
| A feladatkörök meghatározása | 482 |
| A rendszer ellenőrzése és teljes ágú felülvizsgálat végzése | 482 |
| A kód és az adatok szétválasztása | 483 |
| Termelékenységnövelő módszerek alkalmazása | 486 |
| Megosztott könyvtárelemek használata | 486 |
| Összetevők használata | 489 |
| Dokumentáció és elnevezési szabályok | 493 |
| Összefoglalás | 495 |
| Kérdés - felelet | 495 |
| Tudáspróba | 496 |
| Az alkotás közzététele | 499 |
| A közzététel módja | 500 |
| Nevesített horgonykockák használata | 505 |
| Hogyan dönthetjük el, milyen formátumban tegyük közzé anyagainkat? | 507 |
| Flash (.swf) fájlok közzététele | 507 |
| HTML fájlok közzététele | 509 |
| GIF, JPG és PNG fájlok közzététele | 510 |
| Mentés más médiaformátumban | 516 |
| AVI fájlok közzététele | 516 |
| Képsorozatok közzététele | 517 |
| Összefoglalás | 517 |
| Kérdés - felelet | 518 |
| Tudáspróba | 518 |
| Függelékek | |
| A kijelölés, az objektumokhoz illesztés és a vászonszint alkalmazásával létrehozható alakzatok | 523 |
| Források | 539 |
| Macromedia Flash MX 2004 billentyűparancsok | 543 |
| Szószedet | 547 |
| Tárgymutató | 553 |