kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 183 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-10-0692-1 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 11 |
| Tanulás egész életen át | 15 |
| Vademecum - Gyere velem | 15 |
| Műveltség és társadalom | 15 |
| A tanulás: a jövő | 16 |
| A teljesítmény növelésének lehetősége | 16 |
| Hogyan küszöböljük ki a kudarcokat? | 17 |
| Túlságosan öreg vagyok már a tanuláshoz? | 19 |
| Lehet-e gyorsabban tanulni, a tanultakat szilárdabban megőrizni és termelékenyebben gondolkodni? | 22 |
| A gyakorlás jelentősége | 22 |
| Az iskolás tanulástól a tanulmányozásig | 23 |
| A tanulás néhány pszichológiai törvényéről és előfeltételéről | 24 |
| A szellemi munka alapfunkciója a figyelem | 24 |
| Az összpontosítás gyakorlása | 26 |
| Az emlékezet és a tanulás | 27 |
| A felnőttek tanulásáról | 31 |
| Memóriatípusok | 31 |
| Szervezzük meg helyesen a tanulást és az ismétlést! | 32 |
| Teremtsünk optimális tanulási légkört | 33 |
| Az észlelés és a gondolkodás kölcsönhatása | 33 |
| Praktikus útmutatások | 34 |
| Az életmód | 35 |
| Vigyázzunk az egészségünkre | 35 |
| Víz és levegő | 36 |
| Alvás, kikapcsolódás és lazítás | 37 |
| Serkentő eszközök | 40 |
| Célszerű táplálkozás | 41 |
| Az állóképességről | 43 |
| A tudáshoz vezető régi és új utakat értelmesen kell használni | 45 |
| Hogyan használjuk a könyvet | 45 |
| Vége van-e a könyv uralmának? | 45 |
| Nem mindenki tud olvasni - aki megtanult olvasni | 45 |
| Futólagos olvasással nyerjünk áttekintést | 46 |
| A "gyorsolvasás" módszere | 47 |
| Ami gyorsolvasáskor kárbavész | 48 |
| A feldolgozás az olvasás második és legfontosabb fázisa | 49 |
| Fogalmak tisztázása kemény, de kifizetődő munka | 50 |
| Aláhúzások, bejegyzések | 51 |
| Sajátkészítésű név- és tárgymutató | 53 |
| Tudjunk odafigyelmi és jegyzetelni | 54 |
| Nem időszerűek többé az előadások? | 54 |
| Figyelni és írni csak tudok? | 55 |
| A beszéd nem írás | 55 |
| Néhány javaslat a hallgatóknak | 56 |
| Hogyan lehet a fontos dolgokat megjegyezni | 58 |
| Hogyan dolgozzam jegyzeteim alapján? | 60 |
| A tudás "karbantartása" | 60 |
| Kivonatolás és egybefoglalás | 61 |
| A kivonatolás előnyei | 61 |
| Tanuljunk a klasszikusoktól! | 63 |
| Az áttekintés | 64 |
| Tájékozódjunk gyorsan és pontosan | 65 |
| Úttörés | 65 |
| Szakfolyóiratok | 66 |
| Információk és dokumentációk | 67 |
| Elsődleges irodalom | 69 |
| Hogyan használjam a könyvtárat? | 70 |
| Kifizetődik-e a saját kézikönyvtár? | 72 |
| Információközpont az íróasztalban | 74 |
| A tizedes osztályozórendszer | 75 |
| A saját tizedes osztályozás | 79 |
| Audovizuális tanulási eszközök | 80 |
| Az érdekes tanulás | 80 |
| Lemezjátszó, rádió, hangszalag | 80 |
| Film és televízió | 81 |
| Kép és vázlat | 81 |
| Lehet-e alvás közben tanulni? | 82 |
| Programozott tanulás | 85 |
| Oktatógépek és programozott tananyagok | 85 |
| Tanulási algoritmusok | 89 |
| Tanulás a közösségben | 91 |
| Mit nyújthat a csoportmunka? | 91 |
| Bírálat és önbírálat | 93 |
| Hospitálás és asszisztálás | 95 |
| Az önképzés különleges problémái | 95 |
| Ami az eredményt eldönti | 95 |
| A direkt-stúdiumok - nappali tagozat | 96 |
| Levelező és esti oktatás | 97 |
| Az államilag irányított képzési formákat kiegészítő képzési lehetőségek | 98 |
| Az egyéni tanulás az önképzés társadalmilag szükséges és legnehezebb formája | 98 |
| A tudományos-produktív tanulás a képzés alapelve | 99 |
| A megszerzett tudást tartsuk napra készen | 101 |
| Rend a térben, az időben és önmagunkban is! | 101 |
| A munkahely | 101 |
| Az elvesztegetett idő nem tér vissza | 101 |
| A megtakarított percekből órákat nyerhetünk | 102 |
| Rendezőeszközök | 103 |
| Mappák, iratfűzők, rendezők | 103 |
| Papírméretek és szabványok | 106 |
| Terjedelmes ismeretanyag | 107 |
| Újságok, nagy méretek | 107 |
| Tervek, vázlatok, rajzok | 110 |
| Mennyi ideig őrizzük az újságokat és folyóiratokat? | 110 |
| A tanuló és a tudományos tevékenységet végző ember adatgyűjtője | 111 |
| Ésszerűsítési eszközök | 113 |
| A cél meghatározza az eszközt | 113 |
| Íróeszközök | 113 |
| Kézzel írjunk vagy géppel? | 114 |
| A lyukkártyás adatgyűjtőről | 114 |
| A függő és a lengő irattár | 116 |
| Rendezőtáblák (Diszpó-táblák) | 118 |
| Hogyan fogjunk hozzá a problémák megoldásához? | 120 |
| A "kipattanó szikra" | 120 |
| Kikényszeríthetjük-e a gondolatokat | 121 |
| Problémák feltárása és értékelése - a kérdésfelvetés és a kérdés megfogalmazása | 123 |
| A gondolkodás fő módszerei | 125 |
| A fejtörő feladatok "titkai" | 125 |
| Analízis-szintézis | 126 |
| A következő gondolkodás | 128 |
| A hipotézis és felülvizsgál,ata | 131 |
| A gondolkodás egyéb formái | 133 |
| A kísérlet | 133 |
| A modell | 134 |
| Esetmódszer és tervjátékok | 135 |
| A heurisztikáról vagy a "feltalálás művészetéről" | 136 |
| Megtanulható-e az alkotó gondolkodás? | 142 |
| Tanuljunk meg beszélni | 144 |
| A megbeszélésről, a beszámolóról, az előadásról és a védésről | 144 |
| Tanácsok a rossz előadó számára | 145 |
| Tanácsok a jó előadó számára | 146 |
| Az írásbeli munka | 147 |
| Az írásbeli munka nélkül nincs záróvizsga | 147 |
| Téma, kérdésfeltevés, tételek | 148 |
| Előzetes megfontolás | 148 |
| A gondolatok és az anyag gyűjtése | 150 |
| A szerkezet | 154 |
| A vörös fonal | 154 |
| A jó szerkezet ismertetőjegyei | 154 |
| A szerkezet tagolásának mesterfogásai | 157 |
| Az anyag megszövegezése | 158 |
| Hogy készül könnyen a bevezetés | 158 |
| Organikus rend a munka fő részében | 160 |
| A befejezés | 161 |
| Az ábrák | 162 |
| Az idézetek | 163 |
| Az irodalomjegyzék | 164 |
| Szakmai ötletek a kézirat és a tisztázat készítéséhez | 165 |
| Kézirat | 165 |
| A tisztázat | 166 |
| Ne becsüljük le a stíluskérdéseket! | 166 |
| Nyelvhelyesség | 166 |
| A stílushibák | 168 |
| A szórend | 170 |
| A fő- és a mellékmondatok | 172 |
| Ön kezeskedik alkotásáért! | 173 |
| Az ember vizsgázik | 175 |
| A zárthelyi dolgozat | 175 |
| A szóbeli vizsga | 177 |
| Beállítódás a vizsgákra | 178 |
| A szorgalom párosuljon találékonysággal! | 178 |
| Nincs szükség vizsgadrukkra! | 179 |
| Lássuk a fától az erdőt! | 180 |
| Néhány vígasztaló szó befejezésül | 180 |
| Tárgymutató | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.