| Kiadó: | UNESCO |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 233 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 19 cm |
| ISBN: | |
| Bevezető | |
| Feltárt tények (kivonat) | 1 |
| A jövő | |
| A kérdések időszaka | 12 |
| Az ugrásszerű fejlődés | 12 |
| A szakadékok | 18 |
| Veszélyben az emberi környezet | 26 |
| Intő jelek | 29 |
| Jövőbemutató jelenségek | 33 |
| A laboratóriumi kutatások uj eredményei | 34 |
| Fejlődő tudomány és technológia | 46 |
| A gyakorlat is kisérletezik és ujit | 70 |
| Magasabbrendű célok | 84 |
| A tudományos humanizmus felé | 86 |
| Az alkotó képességért | 88 |
| A társadalmi elkötelezettségért | 90 |
| A teljes ember felé | 94 |
| Epilógus | 102 |
| A nevelő társadalom | |
| A nevelési stratégiák helye és funkciói | 109 |
| Politika, stratégia, tervezés | 109 |
| A nevelési stratégiák jellemzése | 113 |
| A korszerű stratégiák elemei | 119 |
| Javítások és reformok | 120 |
| Ujítások és alternatívák keresése | 124 |
| Utak és eszközök | 180 |
| A szolidarítás utjai | 196 |
| Okok és indokok | 198 |
| Együttműködés és tapasztalatcsere | 199 |
| A segítés forrásai és módozatai | 215 |