A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Tanulmányok a magyar nevelés történetéből

1849-1944

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 323 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 5710.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a tanulmánykötet a magyarországi kapitalizmus százesztendős korszakának különféle szempontból kiválasztott neveléstörténeti kérdéseit, valamint a Magyar Tanácsköztársaság nevelésügyének... Tovább

Előszó

Ez a tanulmánykötet a magyarországi kapitalizmus százesztendős korszakának különféle szempontból kiválasztott neveléstörténeti kérdéseit, valamint a Magyar Tanácsköztársaság nevelésügyének történetét tárgyalja. Tehát részben múltbeli pedagógiai örökségünk megismertetését, kritikai elemzését, részben kiemelkedő forradalmi hagyomány feltárását segíti elő. Így a tanulmánykötet kétségkívül újszerű és szükséges témákat tárgyal, témafelvetésében tehát kezdeményező jelentőségű. A tanulmányok szerzői részben a Pedagógiai Tudományos Intézet belső munkatársai, részben gyakorló pedagógusok, az Intézet külső munkatársai. Tanulmányaik többnyire egy-egy nagyobb készülő munka részei, illetve „melléktermékei". Közlésük azért indokolt már most, mert - mint eléggé ismeretlen téma-, illetve problémakörök feldolgozásai - reményünk szerint ösztönző hatással lehetnek mind pedagógiai közműveltségünkre, mind pedig - kritikai viták alapjául is szolgálva - további neveléstörténeti kutatásokra. A kötetben szereplő tanulmányok közül Hajdú János feldolgozása a Bach-korszak vallás- és közoktatásügyi minisztériumának működéséről hézagpótló neveléstörténeti korszakmonográfia része, levéltári forrástanulmányok alapján. Felkai László a múlt századvég egyik nagy hatású pedagógusáról, Kármán Mórról ír, akinek elméleti, tantervkészítő és gyakorló gimnáziumi tevékenysége évtizedekre befolyásolta a magyar középiskolát. Faragó László matematikai tantervekről szóló áttekintése abból a törekvésből született, hogy jelenlegi tantervi munkálatainkat a múlt hagyományának feltárásával is támogassuk. Dobos Lászlónak a pedagógiai pacifizmusról szóló cikke egyrészt figyelemre és tiszteletre méltó haladó törekvéseket mutat be, másrészt feltárja ezek szükségszerű csődjét a kapitalizmus általános válságának magyarországi viszonyai között. Bellér Béla a Horthy-rendszer kezdeti szakaszának nacionalista nevelését elemzi a történelem tanításának kérdésein keresztül. Vissza

Tartalom

Előszó 5
Hajdú János: Az osztrák vallás- és közoktatásügyi minisztérium szervezetének kialakulása a Bach-korszakban 7
Felkai László: Adalékok Kármán Mór oktatástanához 23
Faragó László: A magyar középiskolák matematikai tantervei a századfordulóig 83
Dobos László: A pedagógiai pacifizmus törekvései és csődbejutása hazánkban 117
Pásztor József: Népoktatásunk és szakoktatásunk 1918 - 1919-ben 167
Bellér Béla: A Horthy-rendszer „hazafias" nevelésének forrásainál 221
Zibolen Endre: Felfogások az iskolai közösségről az ellenforradalmi korszak magyar pedagógiájában 281
Résumé 315
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanulmányok a magyar nevelés történetéből Tanulmányok a magyar nevelés történetéből Tanulmányok a magyar nevelés történetéből

A borító kissé elszíneződött, töredezett és javított.

Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv