A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Tanulmányok a neveléstudomány köréből címen folytatólag megjelenő gyűjtemény segítségével a Magyar tudományos Akadémia másodszor nyújt lehetőséget arra, hogy tudományunk művelőinek egy része... Tovább

Előszó

A Tanulmányok a neveléstudomány köréből címen folytatólag megjelenő gyűjtemény segítségével a Magyar tudományos Akadémia másodszor nyújt lehetőséget arra, hogy tudományunk művelőinek egy része állást foglaljon időszerű tudományos és művelődéspolitikai kérdésekben, illetőleg hogy betekintést adjon munkásságának egy-egy jelentősebb fejezetébe. Ugyancsak teret biztosított arra, hogy a neveléstudománnyal foglalkozó intézmények maguk összegezzék tevékenységünk említésre méltónak ítélt eredményeit.
Az idei kötet szerkesztői sok tekintetben értékesítették az első kötet összeállításánál szerzett tapasztalatokat és a kötettel kapcsolatban elhangzott bírálat észrevételeit. Az előző kötetnél jóval kiegyenlítettebb az egyes tanulmányok világnézeti irányulása és tartalmi színvonala, beszámítva természetesen olyan egyéni különbségeket, amelyeket sok szerző együttes munkájánál nem lehet és nem is kívánatos eltüntetni. Az iskolai élet leven problémái szerzőink jelentékeny részét foglalkoztatják. Vissza

Tartalom

Előszó5
Tettamanti Béla: Nevelési cél - a kommunista nevelés célja7
Nagy Sándor: Közoktatásügyünk és hazai pedagógiánk új feladatok előtt31
Faludi Szilárd: Időszerű tantervelméleti kérdések63
Kiss Árpád: A kísérlet a pedagógiában113
Jóború Magda: Az összehasonlító pedagógia módszereiés fő területei155
Kelemen László: Az életkori sajátságok elve a pedagógiában185
Szarka József: A nevelési tárgyú megfigyelés problémáiból211
Lénárd Ferenc: A pedagógiai tevékenység hatásfokának javítása a pszichológia segítségével223
Vas Károly: Az általános iskola VIII. osztálya történelem tananyagának vizsgálata a világnézeti nevelés szempontjából275
Faragó László: Aritmetikai feladatok általános (algebrai) alakban való megoldása során elkövetett tanulóhibák315
Bayer István: A fizikatanítás eredményességének vizsgálata az általános iskolában379
Jankovichné Dalmai Mária: Az emberalak ábrázolásának fejlődése értelmi fogyatékos gyermekek rajzaiban419
Geréb György: A módszer értelmezése Comenius didaktikájában467
Orosz Lajos: Apáczai Csere János iskolaszervezeti reformjavaslatai485
Zibolen Endre: Pestalozzi Stanzban és Burgdorfban557
Földes Éva: Valóság és utópia Charles Fourier pedagógiai nézeteiben581
Köte Sándor: Közoktatásügyi reformtörekvések az első világháború előtti években607
Az akadémiai Pedagógiai Bizottság munkássága645
Komár Károly: A Pedagógiai Tudományos Intézet (PTI) munkájáról (1958)649
Buzás László: A tudományegyetemek pedagógiai tanszékein folyó tudományos munka659
Némedi Lajos: A Pedagógiai Főiskolák neveléstudományi munkássága 1958-ban671
Bakonyi Pál: A Központi Pedagógus Továbbképző Intézet munkája az 1958/59. tanévben679
Pásztor József: A Fővárosi Pedagógiai Szeminárium munkája689
Gordosné Szabó Anna: A Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola tudományos munkássága 1948-tól 1958 végéig703
Lénárd Ferenc: Újabb hazai neveléslélektani kutatások717
Petró András: Az 1958. év jelentősebb pedagógiai kiadványai727
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959 Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959 Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959 Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959 Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1959

Könyvtári könyv volt. A védőborító széle szakadozott. A védőborító és a lapélek foltosak.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
12 pont kapható
Kosárba
konyv