kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pedagógiai Tudományos Intézet Módszertani Osztály |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 319 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 28 cm x 21 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | A könyv 312 példányban jelent meg. |
| Komár Pálné: A korszerű irodalomtanítás differenciált feladatrendszere és tartalma az általánosan képző iskola alap- és középfokán | |
| Bevezető | 5 |
| Szaktárgytörténeti kutatások eredményei | 6 |
| Rövid áttekintés a hazai irodalomtanítás feladatrendszerének történeti alakulásáról | 6 |
| A legfőbb külföldi törekvésekből levonható tanulságok | 15 |
| Az irodalomtanítással szemben támasztott társadalmi igények felmérésére végzett munka tapasztalatai | 21 |
| Különböző foglalkozású dolgozók kívánalma az irodalomtanítással szemben | 22 |
| Az általános iskolai, a gimnáziumi tanárok, valamint a szaktudomány képviselőinek megnyilatkozásaiban kifejezésre jutó társadalmi igény | 25 |
| Elméleti megfontolások | 31 |
| A szocialista nevelési cél tartalmának vizsgálata | 31 |
| Levonható tanulságok arra vonatkozóan: mi a helye és szerepe az irodalomtanításnak az általánosan művelő iskola szaktárgyainak rendszerében | 31 |
| A világnézeti nevelés középponti szerepéből adódó megfontolások az irodalomtanítás feladatrendszerének kialakításakor | 34 |
| Oktatás- és neveléslélektani megfontolások | 35 |
| A jelenlegi gyakorlatból levonható megfontolások | 36 |
| A korszerű, szocialista irodalomtanítás differenciált feladatrendszere | 38 |
| A korszerű irodalomtanítás tartalmának körvonalai | 41 |
| Szoboszlay Miklós: Az idegen nyelvek tanításának feladatrendszere | |
| A tantárgyi célkitűzések és feladatok történeti elemzése | 47 |
| A külföldi metodikai irodalom és a népi demokratikus országok tanterveinek célkitűzései | 57 |
| Társadalmi igények felmérése | 65 |
| Jelenlegi helyzet (iskolalátogatások, ankétok, konzultációk stb. tapasztalatai) | 88 |
| A tantárgy cél- és feladatrendszerének elsődleges felvázolása | 99 |
| Cser Andor: A matematika-tanítás feladatrendszere | |
| Bevezetés | 104 |
| A magyarországi matematikatanítás feladatrendszerének fejlődéséről | 105 |
| Kísérlet a matematikatanításra háruló társadalmi igények felmérésére | 109 |
| Világnézeti vonatkozások | 115 |
| A matematikatanítás külföldi feladatai | 116 |
| Hogyan realizálódnak a feladatok a jelenlegi matematikatanításban? | 122 |
| A matematikatanítás javasolt feladatrendszere | 131 |
| Bori István: A korszerű fizikatanítás feladatrendszere | |
| Bevezetés | 134 |
| Vizsgálataink és eredményeink | 139 |
| A hazai fizikatanítás fejlődésének vázlata | 139 |
| Fizikatanításunk jelenlegi helyzete | 151 |
| A szovjet és a német demokratikus tanterv | 157 |
| Társadalmi és gazdasági igények a fizikatanítás irányában | 160 |
| A fizikatanítás korszerű feladatai | 174 |
| Néhány szempont a tantervkészítéshez | 181 |
| Garami Károly: A kémiatanítás korszerű feladatrendszere | 183 |
| A hazai középiskolák kémia tantervének történeti vizsgálata | 183 |
| Előkészítés a gyakorlati életre | 197 |
| A külföldön folyó kémiatanítás vizsgálata | 210 |
| A kémiatanítás jelenlegi helyzete a hazai pedagógiai gyakorlatban | 217 |
| A kémiatanítás feladatrendszerének elsődleges összeállítása | 218 |
| Mellékletek | 223 |
| Xantus Gyula: A korszerű rajzoktatás feladatrendszere és tartalma az általánosan képző alap- és középfokú iskolában | 230 |
| Bevezetés | 230 |
| A szaktárgytörténeti kutatások eredményei | 231 |
| A magyar rajzoktatás történeti alakulásának tanulságai | 231 |
| A rajzoktatás jelenlegi külföldi koncepciói | 232 |
| A szocialista és népi-demokratikus országok legújabb rajzoktatási reformtervei | 235 |
| A társadalmi igény felmérésének tapasztalatai | 238 |
| Az ipari termelő munka igénye | 238 |
| A tudományos munka és "egyéb" foglalkozások igénye | 239 |
| A dolgozók egyéni élete és kulturális igénye | 240 |
| A nevelés és oktatás szakembereinek véleménye | 240 |
| Elméleti meggondolások | 242 |
| A rajzoktatás helye a szocialista nevelésben. A marxista ismeretelmélet megvalósítása a szaktárgy sajátos jellegének megfelelően | 242 |
| A rajztanítás kapcsolata a képzőművészetekkel és az ábrázolással foglalkozó szaktudományokkal | 243 |
| Alkotáslélektani meggondolások | 245 |
| Érzékeléslélektani meggondolások | 246 |
| A jelenlegi gyakorlat problémái | 250 |
| A korszerű rajzoktatás differenciált feladatrendszere | 253 |
| Az általánosan képző iskolák rajzoktatása tartalmának, művelődési anyagának körvonalai | 256 |
| Péter József: Az általánosan képző iskola zenei nevelésének feladatrendszere | 258 |
| A zenei nevelés iránti társadalmi igény | 258 |
| A tantárgy fejlődése és a társadalmi helyzet viszonya | 275 |
| Iskolai énektanításunk mai helyzete | 280 |
| Külföldi tantervek | 283 |
| Az iskolai zenei nevelés feladatrendszerének tervezete | 287 |
| Burka Endre: Az iskolai testnevelés feladatrendszere | |
| Az iskolai testneveléssel szemben támasztott igények | 291 |
| Problématörténeti kutatások | 296 |
| Ankétok, konzultációk, iskolalátogatások tapasztalatai | 302 |
| A testneveléstanítás feladatai | 305 |
| Az iskolai testnevelés és a testnevelési és sportmozgalom általános feladatai | 305 |
| A tanulók testi fejlődésének támogatása, egészségük megőrzése és megszilárdítása | 306 |
| A tanulók munka és honvédelmi képességeinek fokozása | 308 |
| A munka és a védelmi képességek megőrzése | 309 |
| Az iskolai testnevelés egyéb nevelési feladatai | 312 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.