1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanulók, iskolák - különbségek

Egy differenciális tanításelmélet vázlata

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Okker Kiadó Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 330 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-9228-29-x
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

E régi-új könyv az iskolai tanítás és tanulás elméletének legújabb eredményeit foglalja össze. Miközben a mű koncepciója és szerkezete hű maradt az 1992-es első és az 1997-es második kiadáshoz, a szerző elvégezte azokat a fontosabb változtatásokat, amelyeket a neveléstudomány fejlődése, az oktatáspolitikai környezet változása és az oktatói tapasztalatok indokolnak. A kiadó és a szerző pedagógusjelöltek, pedagógusok és a pedagógia kérdései iránt érdeklődő, művelt nagyközönség számára ajánlja a könyvet.

Tartalom

Előszó7
Tanításelméletek9
A didaktikai gondolkodás két fő vonulata11
Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban15
A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje19
A tanulásról25
A tanulás fogalmának tág értelmezése26
A tanulás típusai31
A tanulás Carroll-féle modellje33
Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán40
Motiválás43
Aktivizálás56
Megerősítés64
A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései71
A tanulók közti különbségek74
Fiú-lány különbségek75
Általános értelmi képesség81
Szocio-ökönómiai státus85
Család és iskola89
Az iskolák közti különbségek94
Differenciálás az iskolarendszeren belül102
Differenciálás a tanulásszervezésben106
Tanulócsoportok107
Tantárgyak, óratervek112
A tanítás-tanulás célrendszere117
Kettős legitimáció119
A pedagógiai célképzés két "csapdája"122
Értékek, célok126
Műveltség, tananyag130
A tananyagszervezés néhány kérdése135
Követelmények (tanulási célok)143
Tantervi műfajok155
Mi a tanterv?156
A tanterv mint pedagógiai dokumentum156
A tanterv mint oktatásirányítási eszköz161
Kétféle tanterv egy iskolában162
Nemzeti alaptanterv165
Helyi tanterv171
A tanulásszervezés iskolai kérdései175
A tanítás-tanulás színterei177
A tanítási óra178
Extracurriculum187
Tanítás-módszertani dilemmák191
Módszerek, stratégiák197
A tanulásszervezés módszerei199
Tanítási-tanulási stratégiák206
A pedagógus209
A tanítás-tanulás infrastruktúrája213
A pedagógiai értékelés221
A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai227
Értékelési funkciók232
A tanulók értékelése235
A tanítási-tanulási folyamat értékelése241
Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés)248
Különbségek255
Oktatásügyi indikátorok267
A szocializációs mező269
Vizsga273
Irodalomjegyzék279
Ábrák jegyzéke313
Táblázatok jegyzéke315
Névmutató317
Tárgymutató321
Contents329

Báthory Zoltán

Báthory Zoltán műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Báthory Zoltán könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanulók, iskolák - különbségek Tanulók, iskolák - különbségek Tanulók, iskolák - különbségek Tanulók, iskolák - különbségek

Néhány lapon ceruzás aláhúzás látható.

Állapot:
4.480 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
konyv