| Kiadó: | Okker Kiadó Kft |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 330 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9228-29-x |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. |
| Előszó | 7 |
| Tanításelméletek | 9 |
| A didaktikai gondolkodás két fő vonulata | 11 |
| Irányzatok a kortárs didaktikai gondolkodásban és kutatásban | 15 |
| A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje | 19 |
| A tanulásról | 25 |
| A tanulás fogalmának tág értelmezése | 26 |
| A tanulás típusai | 31 |
| A tanulás Carroll-féle modellje | 33 |
| Az iskolai tanítás elmélete Bloom nyomán | 40 |
| Motiválás | 43 |
| Aktivizálás | 56 |
| Megerősítés | 64 |
| A tanulásszervezés differenciális tanításelméleti összefüggései | 71 |
| A tanulók közti különbségek | 74 |
| Fiú-lány különbségek | 75 |
| Általános értelmi képesség | 81 |
| Szocio-ökönómiai státus | 85 |
| Család és iskola | 89 |
| Az iskolák közti különbségek | 94 |
| Differenciálás az iskolarendszeren belül | 102 |
| Differenciálás a tanulásszervezésben | 106 |
| Tanulócsoportok | 107 |
| Tantárgyak, óratervek | 112 |
| A tanítás-tanulás célrendszere | 117 |
| Kettős legitimáció | 119 |
| A pedagógiai célképzés két "csapdája" | 122 |
| Értékek, célok | 126 |
| Műveltség, tananyag | 130 |
| A tananyagszervezés néhány kérdése | 135 |
| Követelmények (tanulási célok) | 143 |
| Tantervi műfajok | 155 |
| Mi a tanterv? | 156 |
| A tanterv mint pedagógiai dokumentum | 156 |
| A tanterv mint oktatásirányítási eszköz | 161 |
| Kétféle tanterv egy iskolában | 162 |
| Nemzeti alaptanterv | 165 |
| Helyi tanterv | 171 |
| A tanulásszervezés iskolai kérdései | 175 |
| A tanítás-tanulás színterei | 177 |
| A tanítási óra | 178 |
| Extracurriculum | 187 |
| Tanítás-módszertani dilemmák | 191 |
| Módszerek, stratégiák | 197 |
| A tanulásszervezés módszerei | 199 |
| Tanítási-tanulási stratégiák | 206 |
| A pedagógus | 209 |
| A tanítás-tanulás infrastruktúrája | 213 |
| A pedagógiai értékelés | 221 |
| A pedagógiai értékelés metodológiai alapjai | 227 |
| Értékelési funkciók | 232 |
| A tanulók értékelése | 235 |
| A tanítási-tanulási folyamat értékelése | 241 |
| Tanulás és hatékonyság (rendszerszintű értékelés) | 248 |
| Különbségek | 255 |
| Oktatásügyi indikátorok | 267 |
| A szocializációs mező | 269 |
| Vizsga | 273 |
| Irodalomjegyzék | 279 |
| Ábrák jegyzéke | 313 |
| Táblázatok jegyzéke | 315 |
| Névmutató | 317 |
| Tárgymutató | 321 |
| Contents | 329 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.