| Előszó és köszönetnyilvánítások | 7 |
| A self, a tárgy és az ego | |
| A tárgy | 11 |
| A self | 13 |
| A self-tárgy | 16 |
| Az ego | 21 |
| A tárgykapcsolatok fejlődése | |
| Szeparáció és individuáció | 27 |
| Autizmus (0-2 hónap) | |
| Szimbiózis (2-6 hónap) | |
| Szeparáció-individuáció (6-24) | |
| Tárgyaállandóság (24-36 hónap és tovább) | |
| Pszichológiai mechanizmusok | 44 |
| Integrálás és differenciálás | |
| Projekció | |
| Inkorporáció, introjekció és identifikáció | |
| Hasítás | |
| Idealizálás és értéktelenítés | |
| Projektív identifikáció | |
| Átmeneti tárgy formálás | |
| Tárgykapcsolati érettség | |
| Identifikáció | |
| Tárgykapcsolatok és klinikum | |
| Autizmus | 81 |
| Szkizofrénia | 88 |
| Mánia | 93 |
| Borderline személyiségzavar | 98 |
| Nárcisztikus személyiségzavar | 104 |
| A neurotikus és a normál személyiség | 110 |
| Kezelés | |
| A terápia tárgykapcsolati tényezői | 115 |
| Történeti áttekintés | |
| A kapcsolat szerepe: egy klinikai példa | |
| A kapcsolat technikai vonatkozásai | |
| A konténer-funkció: a konténer és ami benne történik | |
| Gondoskodó környezet (holding-funkció) és az elég jó anya | |
| Empátia | |
| A közelség bemérése és a szükséglet-félelem dilemma | |
| A pozitív projetkív identifikáció | |
| Beállítódás és technika | |
| Technika és tárgykapcsolat | 131 |
| Belátás és növekedés | |
| Tisztázás, szembesítés, értelmezés | |
| A szabályokat áthágó viselkedés konfrontálása | |
| Korlátok felállítása | |
| A negatív áttétel konfrontálása | |
| Az acting-out konfrontálása | |
| A jó és rossz tárgykapcsolati egységek juxtaponálása | |
| A self és a tárgy tisztázása projektív identifikációban | |
| Az önértékelés támogatása a grandiózus self konfrontálása közben | |
| Viszontáttétel | 151 |
| Projektív identifikáció és viszontáttétel | |
| A konténer és tartalma | |
| Unalom | |
| Leértékelés | |
| Terápiás buzgalom | |
| Áldozati és tettes-szerepek | |
| Harag és bűntudat | |
| Pozitív viszontáttétel | |
| Csoport, rendszer, párhuzamos folyamat | 162 |
| A határok tisztázása | |
| Az alapfeltevés csoportok | |
| Hasítás a csoportban | |
| Paralell folyamatok szupervízióban | |
| Családok és a borderline személyiségzavar | |
| Családok és szkizofrénia | |
| Szélesebb kapcsolódások | |
| Folklór, mítoszok és a self transzformációi | 171 |
| A differenciálás | |
| A gyakorlás | |
| Az újraközeledés | |
| Az ödipális fejlődés | |
| A valóság mint viszonyulás | 181 |
| Pszichózis és irrealitás | |
| Pszichózis és meggyőződés | |
| Testen kívüli élmények | |
| Realitás a kultúrában | |
| Relativitás és realitás | |
| Visszatérés a konkréthez | |
| A tárgykapcsolat-elmélet fejlődése | 189 |
| Sigmund Freud | |
| A Melanie Klein-Anna Freud vita | |
| Fairbairn, Bion és Winnicott | |
| Az észak-amerikai énpszichológia | |
| Az interperszonális pszichiátriai iskola | |
| A dél-amerikai tárgykapcsolat-elmélet | |
| Kernberg | |
| A további integráció | |
| A Kernberg-Kohut vita | |
| Családterápia és tárgykapcsolat-elmélet | |
| Hipnotizmus és tárgykapcsolat elmélet | |
| Irodalom | 199 |