| Előszó és köszönetnyilvánítások | 5 |
| A szelf, a tárgy és az ego | |
| A tárgy | 9 |
| A szelf | 11 |
| A tárgykapcsolati egység | 14 |
| Az ego | 19 |
| A tárgykapcsolatok fejlődése | |
| Szeparáció és individuáció | 27 |
| Az autizmus időszaka (0-2. hónap) | |
| A szimbiózis (2-6. hónap) | |
| A szeparáció-individuáció időszaka (6-24. hónap) | |
| A tárgyállandóság (24-36. hónap és azon túl) | |
| Pszichológiai mechanizmusok | 43 |
| Egyesítés (integrálás) és szétválasztás (differenciálás) | |
| Kivetítés (projekció) | |
| Bekebelezés (inkorporáció) és befogadás (introjekció) | |
| Hasítás | |
| Felértékelés (idealizálás) és értékesítés | |
| Kivetítéses azonosulás (projektív identifikáció) | |
| Átmeneti tárgy formálás | |
| A teljes tárgykapcsolati érettség | |
| Azonosulás (identifikáció) | |
| A tárgykapcsolat-fejlődés klinikai kontinuuma | |
| Autizmus | 84 |
| Szkizofrénia | 88 |
| Mánia | 93 |
| Borderline személyiségzavar | 98 |
| Nárcisztikus személyiségzavar | 105 |
| A neurotikus és a normál személyiség | 111 |
| Kezelés | |
| A terápia tárgykapcsolati tényezői | 118 |
| Történeti áttekintés | |
| A kapcsolat szerepe: egy klinikai példa | |
| A kapcsolat technikai vonatkozásai | |
| A konténer-funkció: a konténer és ami benne történik | |
| Tartó környezet és az elég jó anya | |
| Empátia | |
| A közelség bemérése és a szükséglet-félelem dilemma | |
| A pozitív projektív identifikáció | |
| Beállítódás és technika | |
| Technika és tárgykapcsolat | 133 |
| Belátás és növekedés | |
| Tisztázás, szembesítés, értelmezés | |
| A szabályokat áthágó viselkedés konfrontálása | |
| Korlátok felállítása | |
| A negatív áttétel konfrontálása | |
| Az acting-out konfrontálása | |
| A jó és rossz tárgykapcsolati egységek juxtaponálása | |
| A szelf és a tárgy tisztázása projektív identifikációban | |
| Az önértékelés támogatása a grandiózus szelf konfrontálásakor | |
| Viszontáttétel | 153 |
| Projektív identifikáció és viszontáttétel | |
| A konténer és a tartalma | |
| Unalom | |
| Leértékelés | |
| Terápiás buzgóság | |
| Áldozati és tettes-szerepek | |
| Harag és bűntudat | |
| Pozitív viszontáttétel | |
| Csoport, rendszer, párhuzamos folyamat | 164 |
| A határok tisztázása | |
| A csoportok alapfeltevései | |
| Hasítás a csoportban | |
| Párhuzamos folyamatok szupervízióban | |
| Családok és a borderline személyiség | |
| Család és szkizofrénia | |
| Szélesebb kapcsolódások | |
| Folklór, mítoszok és a szelf transzformációi | 174 |
| Történeti adatok | |
| A differenciálás | |
| A gyakorlás | |
| Az újraközeledés | |
| Az ödipális fejlődés | |
| A valóság mint viszonyulás | 183 |
| Pszichózis és irrealitás | |
| Pszichózis és meggyőződés | |
| Testen kívüli élmények | |
| Realitás a kultúrában | |
| Relativitás és realitás | |
| Visszatérés a konténerhez | |
| A tárgykapcsolat-elmélet fejlődése | 191 |
| Sigmund Freud | |
| A Melanie Klein-Anna Freud vita | |
| Fairbairn, Bion és Winnicott | |
| Az észak-amerikai ego-pszichológia | |
| Az interperszonális pszichiátriai iskola | |
| A dél-amerikai fejlemények | |
| Kernberg | |
| A további integráció | |
| A Kernberg-Kohut vita | |
| Családterápia és tárgykapcsolat-elmélet | |
| Hipnotizmus és tárgykapcsolat | |
| Irodalom | 201 |
| Név- és tárgymutató | 208 |