kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Pauz Kiadó-Universitas Kulturális Alapítvány |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 1.208 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-833-40-4-5 |
I. KÖTET | |
Sipos Lajos: Előszó | 9 |
Irodalomtanításról - általában | |
Sipos Lajos: Iskolaszerkezet és irodalomtanítás | 15 |
Zsolnai József: Alaptanterv, kerettanterv, helyi tanterv | 31 |
Forgács Anna - Sipos Lajos: Egy lehetséges részletes helyi tanterv vázlata a 12-18 éves korosztály számára | 41 |
Hartai László: Mozgóképolvasás, avagy a Lumiére-galaxis az irodalomoktatás horizontján | 75 |
Arató László: Az irodalomóra rétegei. Kölcsey Ferenc: Himnusz | 99 |
Irodalomtanítás a 6-12 éves korosztály számára | |
S. Takács Zsuzsa: Irodalomtanítás az alsó tagozatban - irodalomóra a könyvtárban | 119 |
Zsolnai Józsefné: Kisiskolás kori irodalomtanítás a nyelvi, irodalmi és kommunikációs nevelési programban. Anyanyelvi óra a harmadik osztályban | 129 |
Gyárfásné Kincses Edit - S. Takács Zsuzsa: Fekete István: Tüskevár. Házi olvasmány feldolgozása a negyedik osztályban | 137 |
Gabnai Katalin - S. Takács Zsuzsa - Borosné Kézy Zsuzsa: Dramatikus játék a kisiskolában. A Biblia tanítása a harmadik és az ötödik osztályban | 147 |
Gecse Gáborné: Műelemző jellegű óra a nyelvi, irodalmi, kommunikációs programban az ötödik osztályban | 161 |
Szabolcsi János: Petőfi Sándor: Az életrajzi óra | 189 |
Balkovitzné Cynolter Magda: Csokonai Tartózkodó kérelem című versének tanítása és ritmusának gyakorlása az általános iskola hatodik osztályában | 197 |
Lami Pál: Gárdonyi Géza Isten rabjai című regényének tárgyalása a nyolcosztályos gimnáziumban | 213 |
Kelemen Péter: A költészet születése. Képességfejlesztő irodalomtanítás a 10-14 éves korosztály számára | 219 |
Gelencsér Gábor: William Golding/Peter Brook: A legyek ura. Kétféle művészet, kétféle kódrendszer | 231 |
Irodalomtanítás 12-15/16 éves korosztály számára | |
Kelemen Péter: Tudományos háttérismeretek az irodalomtanításban | 245 |
Arató László - Pála Károly: Vámos Miklós: Pofon. Problémacentrikus irodalomtanítás a hatosztályos középiskola kezdő szakaszában | 265 |
Honti Mária - Juhász Gyula: Tápai lagzi. Verstani és poétikai alapfogalmak a hatosztályos középiskola első évében | 279 |
Csíkvári Gábor: Lázár Ervin: A fehér tigris. Napjaink irodalma a nyolc/tízosztályos általános iskolában | 293 |
Fenyő D. György: József Attila: Mióta elmentél. Egy vers változatai. Komplex esztétikai és művelődéstörténeti program | 299 |
Nagy Sz. Péter: Szophokész Antigonéja a négyosztályos gimnázium irodalomtörténeti tagozatán | 311 |
Márton János: A Biblia tanítása a négyosztályos gimnázium első osztályában | 325 |
Sipos Lajos: Júlia szép leány. Explication de texte a mai irodalomtanításban | 343 |
Amacziné Bíró Zsuzsa: Janus Pannonius: Egy dunántúli mandulafáról | 355 |
Németh Attila: Balassi Bálint istenes versei az Áldott szép Pünkösdnek... és az Adj már csendességet.... kezdetű versek központi szerepeltetésével | 367 |
F. Kovács Ferenc: A dolgozatok és a javítóórák tervezése a szakközépiskolában. Shakespeare: Rómeó és Júlia | 377 |
Csákvári József: A barokk művészet. A stílusirányzatok komplex tanítása és a bevezető óra | 391 |
Bécsy Ágnes: Berzsenyi Dániel: A közelítő tél | 401 |
Mohácsy Károly: Vörösmarty Mihály Szózat című költeményének tanítása különböző korosztályú diákoknak | 419 |
Pála Károly: Petőfi Sándor: Befordúltam a konyhára. Petőfi-versek az alsó középiskolában | 431 |
Makay Gusztáv - Kozocsa Sándorné: Arany János: Toldi estéje | 447 |
Csíkvári Gábor: Az arany ember romantikája | 463 |
Trencsényi Borbála: Mikszáth Kálmán: A bágyi csoda. Irodalomtanítás az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban | 473 |
Zsolnai Józsefné: Ady Endre: Szeretném, ha szeretnének. Irodalomóra a NYIK-programban | 491 |
Szekér Endre: Ady Endre: Az eltévedt lovas | 499 |
Cserhalmi Zsuzsa: Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig. Házi olvasmány az általános iskola nyolcadik osztályában | 509 |
Jobbágyné András Katalin: Kosztolányi Dezső Őszi reggeli és Örkény István Ballada a költészet hatalmáról című művének tárgyalása a nyolcosztályos gimnázum harmadik osztályában | 521 |
Rónay László: Kosztolányi Dezső: Pacsirta | 541 |
Spira Veronika: József Attila: Bánat. Műközpontú vagy gyermekközpontú irodalomtanítás? A reader-response elmélet az oktatásban | 551 |
N. Horváth Béla: József Attila Kései sirató című versének tanítása az alsó középiskolában | 561 |
Pálmai Kálmán: József Attila: A Dunánál. A versértelmezés egyik lehetősége a nyolcosztályos általános iskolában | 567 |
Tarján Tamás: Örkény István: Tóték | 573 |
Gajdóné Gődény Andrea: Sütő András: Anyám könnyű álmot ígér. Házi olvasmány feldolgozása feladatlapokkal | 587 |
Arató László: Örkény egypercesei | 595 |
Cserhalmi Zsuzsa: Esterházy Péter: Pápai vizeken ne kalózkodj! | 603 |
Honffy Pál: Jiri Menzel: Szigorúan ellenőrzött vonatok. Hangos-mozgókép olvasás a 12-15/16 éves korosztályban | 609 |
II. KÖTET | |
Irodalomtanítás a 15/16-18 éves korúaknak | |
Tokár Imre - Suhai Pál: Ómagyar Mária-siralom. A művelődéstörténeti megközelítés lehetőségei | 7 |
Hódi Gyuláné: Összefoglaló feladatsor a reneszánsz korszak tárgyalása után. A humán tárgyak tantárgycsoportos oktatása | 25 |
Hargittay Emil: A Balassi-kutatás új eredményeinek alkalmazása a verselemzésekben. Engemet régolta sokféle kínokba... | 39 |
Király Erzsébet: Manierizmus és barokk - Zrínyire gondolva | 51 |
Kovács Sándor Iván: A Zrínyi-költészet karakterjegyei | 57 |
Bécsy Ágnes: A poéta és tárgya. A lírai szubjektivitás természete Berzsenyi Dániel Az élet dele című versében | 77 |
Balassa Péter: A regényforma változásai a 19. századi francia irodalomban. Flaubert Bovaryné című regényének értelmezése | 97 |
Kelemen Péter: Rimbaud A magánhangzók szonettje című verse Tóth Árpád fordításában | 113 |
Sipos Lajos: Líramodell-váltás a 20. század első évtizedében | 133 |
Pála Károly: A személyiség nyomában. Átváltozás-történetek. Karinthy Frigyes és Krúdy Gyula egy-egy elbeszélésének értelmezése | 149 |
Kecskés András: Kassák Lajos: A ló meghal, a madarak kirepülnek | 167 |
Forgács Anna: A szakirodalom felhasználása Móricz Zsigmond Barbárok című művének tanításakor | 191 |
Jobbágyné András Katalin: A Babits Mihály pályaképét lezáró összefoglaló óra tervezése és megvalósítása | 209 |
Rónay László: Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | 223 |
B. Pach Éva: József Attila: Óda | 231 |
N. Horváth Béla: József Attila: Íme, hát megleltem hazámat... | 247 |
Hász Erzsébet: József Attila: Nem emel föl. Irodalomterápia mint a befogadás egyik lehetősége | 255 |
Láng Gusztáv: Mű - életmű - irányzat. Dsida Jenő: Miért borultak le az angyalok Viola előtt | 265 |
Spira Veronika: Bulgakov: A Mester és Margarita. Háziolvasmányok feldolgozása feladatlapokkal | 177 |
Kenyeres Zoltán: Weöres Sándor: Istar pokoljárása | 293 |
Cs. Varga István: Németh László: Iszony | 305 |
Radnóti Sándor: Pilinszky János: A szerelem sivataga | 321 |
Bécsy Tamás: Beckett műve és a modern dráma | 329 |
Vasy Géza: Illyés Gyula portréja - a Puszták népe és a Bartók alapján | 347 |
Madocsai László: Juhász Ferenc: A szarvassá változott fiú kiáltozása a titkok kapujából | 365 |
Szegedy-Maszák Mihály: Példázat a belső függetlenségről. Ottlik Géza: Iskola a határon | 375 |
Tarján Tamás: Sławomir Mrozek és a közép-kelet európai abszurd és groteszk dráma | 393 |
Megyer Szabolcs: Három Berda-vers | 409 |
Kecskés András: Nagy László: Himnusz minden időben | 421 |
Szabó B. István: Mészöly Miklós: Saulus | 439 |
Cserhalmi Zsuzsa: "Amit látsz, írd meg könyvben..." Sánta Ferenc: Az ötödik pecsét. Rendhagyó irodalomóra a gimnáziumban | 451 |
Csíkvári Gábor: Nagyregény a kisregényben. Hajnóczy Péter: A halál kilovagolt Perzsiából | 463 |
Cserhalmi Zsuzsa: Esterházy Péter: Hahn-Hahn grófnő pillantása | 475 |
Tarján Tamás: Nádas Péter dramaturgiája | 489 |
Arató László: A Biblia mint kód - Bodor Ádám: Egy rossz kinézésű ember | 505 |
Kulcsár Szabó Ernő - Katona Gergely: Az új lírai beszéd a válaszok horizontváltásában. Kísérlet a klasszikus-modern líra egy szereptípusának újraértésére. Petri György: A delphoi jós hamiscsődöt jelent | 515 |
Jobbágyné András Katalin - Pála Károly - Cserhalmi Zsuzsa - Spira Veronika: Szilágyi Domokos: Héjjasfalva felé. Egy vers - többféle megközelítés | 537 |
Muhi Klára: Bódy Gábor: Amerikai anzix. Ezredvégi kinematográfia | 567 |
Tárgymutató | 581 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.