A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Iskolakultúra 2006. november

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVI. évfolyam 11. szám

Szerző

Kiadó: Pécsi Tudományegyetem
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű összefoglalót tartalmaz.

Fülszöveg

AZ INTERKULTURÁLIS KAPCSOLATOK ÉS AZ IDEGEN NYELVI MOTIVÁCIÓ ÖSSZEFÜGGÉSEI
Az idegen nyelvek elsajátítása és az interkulturális kapcsolatok között szoros összefüggés van. Interjúkra alapuló kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a magyarországi diákok milyen interkulturális kontaktus-szituációkat tapasztalhatnak meg, illetve, hogy milyen különbségek vannak a nyelvtanulási motiváció területén a különböző mértékű kontaktusokkal rendelkező diákok között.

NYELVOKTATÁSI REFORMOK A 20. SZÁZAD ELSŐ FELÉBEN
Ha az Új Iskola működését (1914-től 1949-ben történt bezárásáig) a Nagy László által kidolgozott, majd az iskolaalapító és munkatársai által továbbfejlesztett didaktikai rendszer tükrében vizsgáljuk, könnyen felfedezhetjük, hogy itt többről volt szó, mint a századfordulón programszerűen megfogalmazott pedagógiai utópia egyik megvalósítási kísérletéről.

BASÁK AZ ISKOLÁBAN
Az iskolákban megnyilvánuló erőszak, a basáskodás az iskolák világszerte súlyos problémája,... Tovább

Tartalom

tanulmány
Tánczos Judit: A kognitív folyamatok zavarainak hatása az idegen nyelv tanulására 3
Csizér Kata - Kormos Judit: Az interkulturális kapcsolatok és az idegen nyelvi motiváció összefüggései 12
Biró Zsuzsanna Hanna: Nyelvoktatási reformok a 20. század első felében 21
Boross Ottilia: Basák az iskolában 33
szemle
Apor Péter: 1956 az európai történelem tankönyvekben 40
Hubert Tison: Az 1956-os magyar forradalom a francia oktatásban és a történelem tankönyvekben 41
Juraj Marusiak: 1956 a szlovák történelemkönyvekben 46
Maciej Górny: A magyar '56 és a prágai tavasz a lengyel történelem tankönyvekben 1989 után 56
Katarina Kovacevic: A jugoszláv nézőpont 60
Németh György: Történelem alulnézetben 73
Bándiné Liszt Amália: Általános iskolai német nyelvi minta- és kerettantervek komparatív elemzése 79
Fejes József Balázs - Kasik László - Kinyó László: Beszámoló a IV. Pedagógiai Értékelési Konferenciáról 92
H. Papp Zsolt: „Mozgóképi szövegértés" - az meg mi? 98
Böszörménvi-Nagy Orsolya: Tóth János belső mozija 102
Lévai Péter: A néptánc oktatásának lehetséges megújítása 105
Fügedi János: A táncnotáció hatása a mozgáskognitív képesség fejlődésére 108
Lannert István: Dramatikus gyakorlatok az idegennyelv-tanításban 122
Lantos Ferenc: Bartók éve 131
kritika
Tarján Tamás: Tom Sawyer a Corvin-közben 137
(Októberi napok, naplólapok. A forradalom gyerekszemmel. Kolibri Színház)
Vasy Géza: Nagymonográfia Radnóti Miklósról 140
(Ferencz Győző: Radnóti Miklós élete és költészete)
contents 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2006. november Iskolakultúra 2006. november
Állapot:
540 Ft
270 ,-Ft 50
1 pont kapható
Kosárba