A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Commodore plus/4

Felhasználói kézikönyv

Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Novotrade Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-585-007-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Nagyszerűen választott! A Commodore PLUS/4 az első olyan személyi számítógép, amelyet valóban otthoni alkalmazásra készítettek. Természetesen minden olyan egyéb feladat elvégzésére is alkalmas,... Tovább

Előszó

Nagyszerűen választott! A Commodore PLUS/4 az első olyan személyi számítógép, amelyet valóban otthoni alkalmazásra készítettek. Természetesen minden olyan egyéb feladat elvégzésére is alkalmas, amely egy házi számítógéptől elvárható. Ennek a kézikönyvnek az a célja, hogy az olvasó megtanulja mindazokat a "dolgokat", amelyek a PLUS/4-gyel elvégezhetők:

-Összeállítani és üzembehelyezni a gépet
- A billentyűzetről elvégezhető különböző feladatokat végrehajtani
- A különböző szoftvereket használni
- A PLUS/4 matematikai, grafikus, hang és programozási lehetőségeit kihasználni

Ha az olvasó már rendelkezik valamennyi programozási előismerettel, és elsősorban a Commodore PLUS/4 másik kézikönyve - A PLUS/4 szoftver kézikönyv - iránt érdeklődik, akkor is ajánlatos ennek a könyvnek az áttanulmányozása. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A teljes rendszer9
Ismerkedés a kapcsolókkal és csatlakozásokkal9
A Commodore PLUS/4 üzembe helyezés11
Hibaelhárítás12
Perifériák12
A billentyűzet és a képernyő használata14
A billentyűzetről általában15
A speciális billentyűzet15
Grafikus billentyűk18
Programbillentyűk (F1...F8)19
A HELP használata20
Szoftverhasználat21
Bevezetés22
Beépített szoftver22
Modulok22
Kazetták22
Mágneslemez24
A programozás első lépései28
Bevezetés29
Beépített szoftver22
Modulok22
Kazetták23
Mágneslemez24
A programozás első lépései28
Bevezetés29
Színek a billentyűzeten29
Színes és inverz kiíratás30
Néhány egyszerű program31
Hibajavítás32
Bevezetés a képernyő használatába34
Képernyőre való íratás részletesebben35
Képernyő ablakok használata37
Számok és számítások38
Számok és műveletek39
Műveletek számokkal40
Változók42
Numerikus függvények43
A véletlen számot előállító függvény44
Ismerkedés a BASIC programozási nyelvvel46
Bevezetés47
Programozási módok47
Beviteli/kiviteli utasítások (I/0 utasítások)48
Vezérlő utasítások és cilkusok51
Feltételes utasítások53
Szubrutinok53
Megjegyzés (REM)54
A grafika és a színek használata56
Grafikus karakterek57
Karaktermozgatás59
A színek kezelése61
Finomfelbontású grafika62
Pontok, vonalak, feliratok64
Négyszögek, körök, sokszögek, festés65
Többszínű grafika69
Hang és zene programozása71
Bevezetés72
A hangerő vezérlése72
Zenei hang megszólaltatása72
Zenei hanghatások73
Zeneszerzés84
A PLUS/4 mint "zenegép"76
BASIC ismerettár79
Bevezetés80
A parancsok és utasítások formája81
BASIC parancsok82
BASIC utasítások90
További ismeretek a grafika használatáról109
Függvények110
Numerikus függvények110
Sztringkezelő függvények (karakterfüggvények)113
Egyéb függvények114
Változók és műveleti jelek115
BASIC műveletek118
BASIC 3.5 rövidítések119
Fordítóprogramok122
Hibaüzenetek124
TEDMON130
Képernyőkódok136
ASCII és CHR $ kódok139
Képernyőtár és színtár térképek142
Tárregiszter térkép144
Metematikai függvények kiszámítása145
Zenei hangjegy táblázat146
Kipróbálandó programok148
RS-232 Interface151
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv