| Bevezetés | 11 |
| A társadalmi-politikai nevelés és a közvélemény | 25 |
| A közvélemény fogalma, helye, szerepe a nevelésben | 27 |
| A kollégiumi nevelés feladat-, tevékenység- és viszonyrendszer a közvélemény formálásának alapja | 39 |
| A világnézeti, eszmei-politikai, erkölcsi nevelés | 40 |
| A tanulmányi munka segítése | 46 |
| A fiatalom munkára nevelése | 48 |
| A tanulók általános kulturáltságának szélesítése | 50 |
| A tanulók fizikai edzettségének, sportolásának, egészségügyi tevékenységének fejlesztése | 51 |
| A világnézeti, politikai, erkölcsi közvélemény állapotának vizsgálata | 55 |
| Fiatalok a vallásról, a vallásosságról | 60 |
| A tanulók politikai tájékozódása, ismeretszerzése | 72 |
| A tanulók társadalompolitikai ismeretei | 81 |
| A fiatalok hazafias és internacionalista nézetei | 89 |
| A tanulók pékla- és eszménykép-választása | 96 |
| A társadalmi kapcsolatok és a közvélemény | 112 |
| Áttekintés a felmérés tartalmi konzekvencáiról | 119 |
| A felmérés néhány elvi, módszertani tanulsága | 133 |
| Az eszmei-politikai közvélemény formálása és fejlesztése | 135 |
| A közvéleményformálás néhány feltétele, fejlődését befolyásoló tényezők | 139 |
| A közvélemény formálásának, hatásának kísérletes vizsgálata | 155 |
| Az első szakasz eredményei (1965-67) | 156 |
| A második szakasz eredményei (1967-69) | 170 |
| A közösségi élet és a közvélemény | 170 |
| Az önkormányzati apparátus szerepe az eszmei-politikai közvélemény formálásában | 200 |
| A társválasztási és az aktivitási szintvizsgálatok elemzése | 227 |
| Az eszmei-politikai irányultság és a pályaválasztás néhány összefüggése | 248 |
| Egy kísérleti közösség fejlődésének vázlatos bemutatása | 258 |
| A politikai közvéleményformálás, ismeretszerzés módszerei, szervezett formái | 266 |
| Az erkölcsi közvélemény fejlesztésének néhány kérdése | 285 |
| Néhány pedagógiai következtetés és tanulság | 290 |
| Elméleti és gyakorlati következtetések | 290 |
| A pozitív közvélemény szerepe a közösség és az egyén fejlődésében, együttes cselevésben | 306 |
| A közvélemény kísérletes vizsgálatának pedagógiai-politikai jelentősége | 312 |
| A közvélemény fejlesztésének terve, vizsgálatának módszerei | 317 |
| Kísérleti munkahipotézis (1965-69) | 319 |
| A kísérleti, kutatási módszerek gyakorlati alkalmazása | 324 |
| A pedagógiai megfigyelés | 326 |
| Kérdőíves és a feladatlapos írásbeli felmentés | 328 |
| Egyéni és csoportos beszélgetések | 351 |
| A tanulói produktumok elemzése | 353 |
| Mesterségesen teremtett pedagógiai helyzetek | 357 |
| Experimentális vizsgálatok, feltétel- és feladatvariációs sorok megoklása | 359 |
| Pszichológiai és szociológiai vizsgálatok | 371 |
| A statisztikai módszer alkalmazása | 383 |
| A végzett növendékek helytállásának figyelemmel kísérése | 383 |
| Az eredmények feldolgozása, értékelése | 384 |
| Záró megjegyzések | 385 |
| Függelék | 389 |