1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társadalmi tér és oktatási rendszer

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím: Közoktatási kutatások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-05-6440-8
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1986-1990 között végzett közös kutatómunka eredményeit foglalja egységbe ez a kötet. Jóllehet, a tanulmányok az említett öt év során íródtak, tartalmuk egységbe fonódik a könyv tematikus sorrendjében, Magyarországon a területi kutatások ökológiai szemléletét a szerzők honosították meg. Ezt bizonyítják az Oktatásökológia cím alatt összegyűjtött írások. Leggazdagabb az Oktatáspolitika gyűjtőcímű rész. Az ide sorolt tanulmányokban az iskolafenntartás kis falukban is feltárt helyi erőfeszítéseitől az iskolázási magatartás fiúkra-lányokra érvényes különbségein és a kulturális sajtó terjesztésén át az aprófalvas települések általános iskoláinak sikertelenségéig szó esik a lakossági érdekérvényesítés és az országos oktatáspolitikai döntések konfliktusairól, összehangolásuk folyamatáról. A harmadik egységben Szakképzés és területfejlesztés címmel a gazdaság szerkezetváltásának következményeiről, mindenekelőtt a képzettség színvonalával összefüggő vonatkozásairól olvashatunk. Esettanulmány... Tovább

Fülszöveg

1986-1990 között végzett közös kutatómunka eredményeit foglalja egységbe ez a kötet. Jóllehet, a tanulmányok az említett öt év során íródtak, tartalmuk egységbe fonódik a könyv tematikus sorrendjében, Magyarországon a területi kutatások ökológiai szemléletét a szerzők honosították meg. Ezt bizonyítják az Oktatásökológia cím alatt összegyűjtött írások. Leggazdagabb az Oktatáspolitika gyűjtőcímű rész. Az ide sorolt tanulmányokban az iskolafenntartás kis falukban is feltárt helyi erőfeszítéseitől az iskolázási magatartás fiúkra-lányokra érvényes különbségein és a kulturális sajtó terjesztésén át az aprófalvas települések általános iskoláinak sikertelenségéig szó esik a lakossági érdekérvényesítés és az országos oktatáspolitikai döntések konfliktusairól, összehangolásuk folyamatáról. A harmadik egységben Szakképzés és területfejlesztés címmel a gazdaság szerkezetváltásának következményeiről, mindenekelőtt a képzettség színvonalával összefüggő vonatkozásairól olvashatunk. Esettanulmány zárja a kötetet, feltárva és elemezve egy megye adatait az iparosítás szakképzési konzekvenciáiról. Vissza

Tartalom

Regionális kutatások az oktatásügyben (Forray R. Katalin - Kozma Tamás) 7
Oktatásökológia 11
Az oktatásökológiáról (Forray R. Katalin) 13
A régió és a migráció szociológiai összefüggései (Forray R. Katalin) 26
Az ifjúság továbbtanulási szándékai és elhelyezkedési lehetőségei (Forray R. Katalin - Kozma Tamás) 41
A pályaválasztás területi vizsgálata (Forray R. Katalin - Kozma Tamás) 52
Oktatáspolitika 67
A középiskolázás expanziója és az intézmények differenciálódása (Forray R. Katalin) 69
Nőies és férfias iskolázási magatartások - iskolai ideológiák (Forray R. Katalin - Hegedűs T. András) 81
Iskolázási magatartások (Forray R. Katalin) 97
Oktatási diverzifikáció és lakossági érdekérvényesítés (Kozma Tamás) 111
Általános iskolai sikertelenség aprófalvas térségekben (Forray R. Katalin) 128
A kulturális innováció területi terjedése (Kozma Tamás) 139
Szakképzés és területfejlesztés 149
Képzettség és gazdasági szerkezetváltás (Kozma Tamás) 151
Iparosítás és szakképzés Komárom-Esztergom megyében (Kozma Tamás) 167
Irodalom 173
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv