| I. rész | |
| Szarka József: Bevezető | 5 |
| Mihály Ottó: A szocialista nevelőiskola tartalma, funkciói és a fejlesztés elméleti-gyakorlati kérdései | 6 |
| Nemes Péter: Az iskola és a mozgalom együttműködésének néhány kérdéséről | 17 |
| Szabolcsi Miklós: A közoktatás fejlesztésének programja | 27 |
| Horváth Lajos: A neveléselmélet a pedagógusképzés,- továbbképzés és önképzés rendszerében | 36 |
| Tézisek a III. Zánkai Neveléselméleti Munkaértekezlet szekcióihoz | |
| A szocialista nevelőiskola fejlesztésének aktuális feladatai | 64 |
| A pedagógiai munka rendszerének irányítása, önirányítása, fejlesztési lehetőségei | 67 |
| Az iskola pedagógiai kultúrája | 71 |
| A tanítás és tanulás nevelési aspektusai a szocialista iskolában | 73 |
| A nevelés elméletének és gyakorlatának permanens megújulási folyamata | 76 |
| Neveléselmélet a pedagógusok tevékenységének fejlesztésében | 80 |
| Pedagógusképzés és továbbképzés | 83 |
| II. rész | |
| Szebenyi Péterné: A neveléselmélet és gyakorlat kapcsolatának rétegei | 89 |
| Bakonyiné Vince Ágnes: Az írástudók felelőssége | 99 |
| Bíró Katalin: A konfliktusok szerepe a nevelőmunkában | 106 |
| Bársony Jenő: Nevelés és vállalkozás - vállalkozásra nevelés | 114 |
| Papp János: Adalékok a szocialista felelősségtudatra neveléshez | 127 |
| Brezsnyánszky László - Kiss Tiborné: Önállóság és késztetés tényezői a tanulók közösségi programválasztásában /Egy összehasonlító vizsgálat tapasztalatai/ | 135 |
| Pótzyné Keresztesi Katalin: A szomatikus nevelés feladatai a szocialista nevelőiskolában | 150 |
| Papp György: A neveléselmélet és a kutatások szerepe az úttörőmozgalomban | 164 |
| Trencsényi László: Változatok az úttörőmozgalom továbbfejlesztésére | 168 |
| Az iskola és az úttörőmozgalom együttműködésének néhány kérdéséről | 175 |
| III. rész | |
| Kelemen Elemér: A közoktatásirányítás fejlesztése - kísérletek Somogyban | 187 |
| Nagy László: A vezetői munka optimalizálása és a pedagógiai program alkalmazása | 194 |
| Vastagh Zoltán: Hogyan fejleszthető az iskola pedagógiai kultúrája? | 200 |
| Kóczián Béláné: Az iskola pedagógiai kultúrája fejlesztésének néhány irányítási és vezetési feltétele | 209 |
| Nábrádi Mihály: A szocialista iskolavezetés kultúrája | 216 |
| Vanczák József: A tanítási-tanulási folyamat humanizálása | 228 |
| Kovács Lászlóné: Nevelés a tanítás-tanulás folyamatában az általános iskola kezdő szakaszán | 239 |
| Schábel Ferencné: A tanulás értelmezése, irányítása az alsó tagozatos iskolaotthonokban | 245 |
| Magyar János: A szentlőrinczi kísérleti iskola programjának jelentősége | 250 |
| Brezsnyánszky László - Polonkai Mária: Iskolavezetők egyetemi továbbképzésének tapasztalatai /1971-1980/ | 257 |
| IV. rész | |
| Balla Gábor Tamás: A szakmai szocializáció és perszonalizáció néhány sajátossága a mezőgazdasági szakképzésben | 269 |
| Rakaczkiné Tóth Katalin: A középfokú agrár-szakemberképzés társadalmi összetevői | 276 |
| Kovács Péter - Drahos Ágoston: Nemzetiségi pedagógusképzésünk fejlesztési lehetőségeiről | 283 |
| Nagy Andor: Pedagógus továbbképzés - új dokumentumok - televízió | 298 |
| Sass Attila: A mikrotanítás, mint a pedagógusképzés és továbbképzés lehetséges formája | 303 |
| Tóth Sándorné: Együttműködési viszonyok alakulása és alakításukra való felkészítése a tanítóképzésben | 308 |
| Dobos Györgyné: Az úttörővezetői komplex tanfolyam és a rajvezetői alaptanfolyam a továbbképzés rendszerében | 320 |
| V. rész | |
| Simon Gyula Zárszó | 331 |
| A szekcióvezetők beszámolói | 344 |
| Ajánlások | 368 |
| Jegyzőkönyv | 389 |
| Résztvevők névsora, adatai | 397 |