A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Társadalomtudományi tanulmányok II.

Tanulmánykötet a kar oktatóinak írásaiból

Szerkesztő

Kiadó: Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Hajdúböszörményi Pedagógiai Főiskolai Kar
Kiadás helye: Hajdúböszörmény
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 295 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-7292-33-0
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2006 és 2007-ben három kollégánk fejezte be doktori tanulmányait, védte meg disszertációját, tudományos eredményeiket egységes munkában még nem publikálták. Ez a kötet lehetőséget nyújt a három... Tovább

Előszó

2006 és 2007-ben három kollégánk fejezte be doktori tanulmányait, védte meg disszertációját, tudományos eredményeiket egységes munkában még nem publikálták. Ez a kötet lehetőséget nyújt a három munka szerkesztett változatának megjelenésére.
A monográfia három nagy egységből áll, ezek a következők: Kelemen Lajos: Az óvópedagógus-képzés és a pedagógusi képességek fejlődésének összefüggései című műve; Márkus Edina: Szektorsemlegesség a kultúra területén. Kulturális célú nonprofit szervezetek helyzete kelet-közép-európai városokban című munkája, és Móré Mariann: Az agrárgazdaság társadalmi és gazdasági megítélésének vizsgálata 1957 és 2005 között tömegkommunikációs elemzések alapján című doktori munkája.
Az akkreditációs folyamat mind a BA, mind az MA szakok esetében a szakokat indító karok kutatómunkájára nagy hangsúlyt helyez, a szakindítások kutatási és infrastrukturális feltételei fejezetben külön kérik az országosan (és nemzetközileg) elismert tudományos műhely(ek) bemutatását. A megjelenő monográfia támogatja a kar kutatói tevékenységét, megjeleníti a karon folyó kutatások egy-egy részletét, emellett a munka egyes részei az andragógus, óvópedagógus és szociálpedagógus hallgatók oktatásban is hasznosíthatóak, különös tekintettel a kutatásmódszertani- és egyes elméleti fejezetekre. Vissza

Tartalom

Bevezető 7
1. Az óvodapedagógus-képzés és a pedagóguskutatás 8
1.1 Az óvodapedagógus-képzés története a pályakép alakulása tükrében 8
1.1.1. Az intézményes kisgyermeknevelés kezdetei 8
1.1.2. Az óvodaügy és az óvodapedagógus-képzés fejlődése Magyarországon 9
1.2. A pedagóguskutatás területei 12
1.2.1. A pedagógussá válás, a pályafejlődés folyamata szempontjából értelmezett pedagóguskutatások 12
1.2.2. A pedagóguskutatás történeti megközelítése 21
1.2.2.1. A „tökéletes" pedagógus 21
1.2.2.2. Személyiségvonások, pedagógusi képességek 25
1.2.2.3. Nevelési stílusok 28
1.2.2.4. Pedagógiai döntéseket, pedagógiai gondolkodást középpontba állító irányzat 31
1.3. Óvodapedagógusi képességek mérésének módszertana 32
2. Óvodapedagógus hallgatók pályaorientációjának, pedagógusi képességeinek
vizsgálata 49
2.1. Problémafelvetés 49
2.2. A vizsgálat célkitűzései és hipotézisei 50
2.2.1. Célkitűzések 50
2.2.2. Hipotézisek 50
2.3. A vizsgálati minta 52
2.4. A vizsgálat körülményei 53
2.5. A vizsgált pedagógusi képességek, személyiségváltozók és az alkalmazott módszerek 53
2.5.1. Pályaorientáció 53
2.5.2. Szervezőképesség 54
2.5.3. Nevelési stílus 55
2.5.4. Kreativitás 57
2.5.5. Empátia 59
2.6. A vizsgálat eredményeinek bemutatása 59
2.6.1. Pályaorientáció alakulása a képzés során 59
2.6.2. Szervezőképesség alakulása a képzés során 61
2.6.3. Nevelési stílus alakulása a képzés során 63
2.6.4. Kreativitás alakulása a képzés során 65
2.6.5. Empátia alakulása a képzés során 69
2.6.6. Nappali és levelező tagozatos hallgatók képességeinek összehasonlítása 71
2.6.7. A képző intézmények összehasonlítása a tanulmányi eredmények,
pedagógusi képességek, nevelési stílus tekintetében 72
3. Összegzés 73
Irodalomjegyzék 74
Mellékletek 84
1. Bevezetés 99
2. A nonprofit szektor a nemzetközi szakirodalomban 102
2.1. Fogalomértelmezés, -történet 102
2.2. Nonprofit elméletek 106
2.3. A nonprofit szektor társadalmi-gazdasági beágyazottságának,
környezetének vizsgálata 106
2.4. Nemzetközi viszonyok 115
3. Nonprofit elméletek 116
3.1. Közgazdasági elméletek 116
3.2. Interdiszciplináris elméletek 119
3.3. A nonprofit elméletek összehasonlító elemzései 123
4. A hazai szakirodalom áttekintése 125
4.1. Fogalomértelmezések 125
4.2. Történeti munkák 126
4.3. A nonprofit szektor társadalmi-gazdasági beágyazottságának,
környezetének vizsgálata 130
4.4. A nonprofit szervezetek működésére vonatkozó irodalom 143
4.5. Nemzetközi viszonyok 144
5. A nonprofit szektor fejlődése Európában és az Egyesült Államokban 146
5.1. A nyugat-európai országok és az Egyesült Államok nonprofit szektora 147
5.2. A kelet-közép-európai országok nonprofit szektora 154
5.3. Közös vonások és eltérések 162
6. Kelet-közép-európai városok szervezetei körében végzett vizsgálat eredményei 166
6.1. A vizsgálatba bevont országok kulturális szektora 167
6.1.1. Lengyelország 167
6.1.2. Lettország 169
6.1.3. Magyarország 171
6.1.4. Németország 172
6.1.5. Csehország 175
6.1.6. Hasonlóságok és különbségek a kulturális szektort illetően 176
6.2. A kérdőíves vizsgálat eredményei 178
6.2.1. A kutatás célja, háttere 178
6.2.2. Hipotézisek 179
6.2.3. A kutatás módszertana 181
6.2.4. A minta jellemzése 182
6.2.5. A szervezetek alapításának körülményei, jogi feltételek 183
6.2.6. Tevékenységszerkezet 188
6.2.7. Célcsoport, hatókör 191
6.2.8. A szervezetek működésének jellemzői, anyagi feltételei, hatókör 195
6.2.9. Foglalkoztatás 198
6.2.10. Helyzet- és jövőkép 203
7. Összegzés 208
Irodalomjegyzék 212
Mellékletek 221
1. BEVEZETÉS 228
2. IRODALMI ÁTTEKINTÉS 229
2.1. Tömegkommunikáció, tömegkommunikációs eszközök 229
2.1.1. A tömegkommunikáció fogalma, fejlődése, funkciói 230
2.1.2. A tömegkommunikációs eszközök magyarországi története 233
2.1.3. A tömegkommunikáció és a politika viszonya 235
2.1.3.1. A klasszikus szocialista modell: a Magyar Szocialista
Munkáspárt határozatai és állásfoglalásai a tömegkommunikációról
1956 és 1989 között 236
2.1.3.2. Rendszerváltás és sajtószabadság 237
2.1.3.3. Médiahatalom és befolyásolás 238
2.2. Hatáselméletek 239
3. A KUTATÁS MÓDSZERE ÉS ANYAGA 242
3.1. Tartalomelemzés 242
3.1.1. A tartalomelemzés modern definíciója 243
3.1.2. Mintavétel a tartalomelemzésben 248
3.1.3 A tartalomelemzés módszere 249
3.2. A saját kutatás módszere és kódrendszere 252
3.3. A kutatás anyaga 255
3.3.1. A kutatásban vizsgált sajtótermékek releváns újságcikkeinek száma 255
4. A KUTATÁS ELEMZÉSE, ÉRTÉKELÉS 256
4.1. A Magyar Mezőgazdaságban megjelent közlések elemzése 256
4.2. A Naplóban megjelent közlések elemzése 263
4.3. A Népszabadságban megjelent közlések tartalomelemzése 271
4.4. A vizsgált médiumokban megjelent közlések összevont tartalomelemzése 281
5. ÖSSZEFOGLALÁS 289
IRODALOMJEGYZÉK 291
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Társadalomtudományi tanulmányok II. Társadalomtudományi tanulmányok II. Társadalomtudományi tanulmányok II. Társadalomtudományi tanulmányok II.

A gerinc enyhén sérült és az alsó lapélek kissé elszíneződtek.

Állapot:
2.640 Ft
1.320 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba
konyv