1.034.815

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Társutasok az őszödi úton

Kormányzás és kommunikáció Magyarországon 2002-2006

Szerző

Kiadó: Kairosz Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 424 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-622-170-4
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A kormányzás tehát a következő választási kampány része. Ennek megfelelően, legalább részben érvényes rá a választási kampányok több jellemzője. A választás az emberek fejében, lelkében dől el. A vélemények, a hitek, a meggyőződések, a félelmek, felülírják a tényeket. [...] A politikai akciók döntő hányada nem tárgyiasuló intézkedés, hanem szimbolikus cselekvés. A kormányzás és a kampány - alapvetően - nem konkrét intézkedésekről, hanem az azok által hitelesített világképről, társadalomfilozófiáról szól. Ebből következően előrébb való az átfogó világkép, mint az egyedi problémamegoldás." Gyurcsány Ferenc 2002-ben Medgyessy Péter leköszönő kampánytanácsadójaként ekként foglalta össze a kormányzásról vallott elképzeléseit. Az új hatalomtechnológia, az újonnan kialakuló informacionalizmus politikai rendszerében a hatalom elsődleges célja és terepe nem a „reáliák", a „testesült" intézkedések világa, hanem a kommunikáció. Könyvünkben - amely az eddigi legszélesebb és legátfogóbb kutatás... Tovább

Fülszöveg

"A kormányzás tehát a következő választási kampány része. Ennek megfelelően, legalább részben érvényes rá a választási kampányok több jellemzője. A választás az emberek fejében, lelkében dől el. A vélemények, a hitek, a meggyőződések, a félelmek, felülírják a tényeket. [...] A politikai akciók döntő hányada nem tárgyiasuló intézkedés, hanem szimbolikus cselekvés. A kormányzás és a kampány - alapvetően - nem konkrét intézkedésekről, hanem az azok által hitelesített világképről, társadalomfilozófiáról szól. Ebből következően előrébb való az átfogó világkép, mint az egyedi problémamegoldás." Gyurcsány Ferenc 2002-ben Medgyessy Péter leköszönő kampánytanácsadójaként ekként foglalta össze a kormányzásról vallott elképzeléseit. Az új hatalomtechnológia, az újonnan kialakuló informacionalizmus politikai rendszerében a hatalom elsődleges célja és terepe nem a „reáliák", a „testesült" intézkedések világa, hanem a kommunikáció. Könyvünkben - amely az eddigi legszélesebb és legátfogóbb kutatás összefoglalása a tárgyban - azt szeretnénk bemutatni, hogy miként alakult át ennek szellemében 2002-től a kommunikációs háború természete, illetve miként vett részt értelmiségiek egy csoportja e háború azon műveleteiben, melyek a kormány és személy szerint Gyurcsány Ferenc hitelesítéséért folytak. Miként védelmezte a válság kialakulásához és elmélyüléséhez vezető politikát a kormányzati teljesítmény szembeszökő hiánya dacára, és miként adott mindezért feloldozást neki - nem törődve az alapvető demokratikus normák és értékek sérülésével sem. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ: Társulások az öszödi úton g
I. BEVEZETÉS 15
1. A politikai informacionalizmus Magyarországon 15
1.1 Mi a politikai informacionalizmus?
1.2 A média, az állam és kormány viszonya mint kulcstényező 18
1.3 Az európai politikacsinálás amerikanizálódása 20
1.4 Az informacionális hatalom 21
1.5. Tájékoztatáspolitika: a leggyengébb láncszem? 23
1.6. Az informacionalista politikai rezsim: szereplők és megoldások 30
2. A politikai kommunikáció legyőzi a valóságot 35
2.1 A rendszerkritika helyzete 37
2.2 A baloldal válsága 41
2.3 A modernizáció vége 45
2.4 Az állam halála 48
II. ÚT A KORMÁNYZÁSHOZ 53
1. Két történet az indulás idejéből 53
1.1 A Medgyessy-papír 53
1.2 A kötél-ügy 55
2. „Amikor az államot bankként vezetik" 78
2.1 Az államigazgatást üzleti alapon kell átszervezni? 78
2.2 Kormány váltás-tematizálás 81
2.3 A kormányváltás és hatalomváltás viszonya 83
2.4. Politikai stabilizációs célú gazdaságpolitika következik ismét 87
2.5. A Medgyessy-válság 90
2.6 Az egyensúly felborulása a ciklus közepére 93
2.7. Gazdaságpolitológiai jellegű makrokommunikációs események 98
2.8 Összefoglalás: gazdaságirányítás helyett kommunikációs kampányok 102
3. A miniszter színre lép 106
3.1 Gyurcsány felépítése - a sportminiszterség: út a hatalomhoz 106
3.2 Az Árnyékállam narratíva 110
3.3 „Merjünk baloldaliak lenni!" 121
3.4 „Gyurcsány mint mozgatórugó" 131
4. Az „igazi árnyékállam" 137
4.1 Információ- és adatbázis bűnözés, adatbázispolitizálás 137
4.2 Az állam védtelensége 138
4.3 Összefoglalás: az „igazi árnyékállam" makrokommunikációs alapjai 139
III. A „SZARBÓL VISSZAHOZOTT KORMÁNYZÁS" 153
1. Medgyessy öröksége: nincs idő a reformokra 153
1. I Nincs idő átfogó reformokra?! 154
1.2 A kommunikációs verzió: micsoda válság? 158
2. Gyurcsány az új kezdet 162
2.1 „Az alkalmas vezető, aki megvív Orbánnal" 165
2.2 A kormányprogram 175
3. December 5. 179
4. „Nem csináltunk semmit" - meghirdetett kormányzati programok és eredményük 182
4.1 100 napok és lépesek, amelyek megrengetik Magyarországot 183
4.2 Gazdasági válság van: a rendkívüli helyzetnek megfelelő intézkedésekkel 185
4.3 „Kell a változtatás!" 193
4.5 „Erőteljes kormányzást!" - arculatváltás 194
4.6. „Nem csináltunk semmit!" 196
4.7 „Muszáj volt csinálni valamit!" 198
4.8 A fészekrakás 199
4.9 A gyermekszegénység elleni kampány 200
4.10 A 100 lépés program megvalósítása 202
5. „Trükkök százai" 203
5.1 Trükkös kormányzás: az ok és okozat 205
5.2 Száguldó kommunikáció, lassú nyilvántartási rendszerek 207
5.3 Ellentmondások: gazdaságpolitikai háttér 209
5.4 Makrokommunikációs jelentés félidőben 212
6. Az állami „falazás" - A kormány és intézményeinek adatszolgáltatása 214
6.1 Gazdasági tájékoztatás: számjátékok 217
6.2 Az országos információrendszer összeomlik?! 219
7. Néhány jellemző gondolatmenet 225
7.1 A gyurcsányizmus 225
7.2 Felelős politika 237
7.3 Populizmus - támadás a fő ellenfél ellen 248
7.4 Értelmiségiek Gyurcsány mellett 253
7.5 A „friss levegő" bejövetele 257
IV. AZ IGAZSÁG ÁRA 261
1. Információ- és tájékoztatáspolitika a Gyurcsány-kormányban 261
I I A Gyurcsány-kormány informacionalista politikája 261
1.2 A média használata 273
1.3 Tartalomgenerálás: szembesítések 275
2. Az új miniszterelnök 284
2.1 A műfaj és a források 284
2.2 Egy jó sajtóalkalom 289
2.3 „Éles és jól kidolgozott pillanatfelvétel" vagy „bábjáték"? 290
2.4 Most Gyurcsány következik... 294
3. „Nem kell félni, nem fog fájni"- A Gyurcsány-csomag 298
3.1 Piros-fehér-zöld dossziék és a tények 299
3.2 Minden máshogy van 300
3.3 Kommunikáció és valóság 305
4. Az igazság pillanatai 309
4.1 „Megúsztuk az orbáni csődpolitikát" 315
4.2 Mire van felhatalmazás? 322
5. Az öszödi beszéd ügye - az értelmiség böszmesége 326
5.1 Egy kommunikációs csavar anatómiája 326
5.2 Párhuzamos narratívák 335
BEZÁRÁSKÉNT 379
UTÓSZÓ (Fricz Tamás)
Baloldali értelmiség: milyen rendszer támogatói és miért? 381
FELHASZNÁLT IRODALOM 403
NÉVMUTATÓ 425
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Társutasok az őszödi úton Társutasok az őszödi úton Társutasok az őszödi úton

A borító gerince és a kötés megtört.

Állapot:
2.840 Ft
1.420 ,-Ft 50
13 pont kapható
Kosárba
konyv