kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Varrott papírkötés |
| Oldalszám: | 166 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-17-1308-3 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52689. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 5 |
| Az iskola "tegnap", ma és "holnap" | 5 |
| Miért született és mit kínál e kis kézikönyv? | 10 |
| A magyartanítás szemléltetőeszközei | 13 |
| Az eszközök felosztása és ismertetésük | 13 |
| A vizuális szemléltetőtár | 13 |
| Auditív eszközeink | 27 |
| Az audiovizuális berendezések | 31 |
| Ismerethordozók | 37 |
| Az eszközök elhelyezése: a magyar nyelv és irodalom szaktanterme | 40 |
| Miért kell a szaktanterem? | 40 |
| A magyar kabinet berendezése | 41 |
| Szertár, olvasóterem | 48 |
| Segédeszközök. Karbantartás, javítás | 49 |
| Technika a hagyományos munkaformák keretei között | 52 |
| A nyelvtanórán | 52 |
| Az indukcióbázis forrása | 55 |
| A feldolgozás eszköze | 61 |
| Az ismétlő-rendszerező munka támasza | 65 |
| Szerepe a gyakorlásban | 72 |
| Ellenőrzés és értékelés technikai eszközökkel | 77 |
| A nyelvszemlélet formálása | 80 |
| Technikai eszközök az irodalomórán | 83 |
| Hangulatkeltő szerepkörben | 83 |
| Indukciós bázis közvetítőjeként | 84 |
| Szerepük a műelemző készség fokozásában | 85 |
| Ismeretek közvetítése technikai eszközökkel | 90 |
| Az összegező-rendszerező munka szolgálatában | 92 |
| A tanulók ismereteinek, készségeinek ellenőrzése | 95 |
| Olvasóvá nevelés | 96 |
| A gépi kommunikáció és az irodalomtanítás | 97 |
| A technika szerepe a tanórán kívüli irodalmi nevelésben | 99 |
| A tecnika az új tanulási stratégiák keretei között | 103 |
| Új stratégiák - fokozott tevékenység | 103 |
| Technicizált csoportfoglalkozás a magyarórán | 104 |
| A differenciált foglalkoztatás eszközrendszere | 106 |
| Anyanyelvi képzés nyelvi laboratóriumban | 108 |
| Az Iskolarádió és az Iskolatelevízió a magyarórán | 109 |
| A tantárgyközi koncentráció és a gépek | 110 |
| Komplex művészeti nevelés az irodalomórán audiovizuális eszközökkel | 114 |
| Programozott oktatás a magyarórán | 118 |
| Mellékletek | 142 |