A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Televízió falun

Egy kutatás tapasztalatai

Szerző
Lektor

Kiadó: Népművelési Propaganda Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 223 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tanulmány egy speciális TV vizsgálat eredményeit tartalmazza, melynek célja az volt, hogy viszonylag megbízható tényanyag alapján feltárja a televízió szerepét a falusi művelődésben és elemezze a... Tovább

Előszó

A tanulmány egy speciális TV vizsgálat eredményeit tartalmazza, melynek célja az volt, hogy viszonylag megbízható tényanyag alapján feltárja a televízió szerepét a falusi művelődésben és elemezze a televízió hatását a szabadidőre és a közösségi tevékenységre falun. E vizsgálat a televízió és a népművelési szervek közötti, már több éves együttműködést is megalapozottabbá kívánta tenni.
Az indítékot a Bratislavai Népművelési Intézet adta, amikor 1964 őszén javasolta, hogy intézetük és a magyar Népművelési Intézet hajtson végre egy közös kutatást a két ország határmenti övezetében a televízió falusi művelődésre gyakorolt hatásának vizsgálata céljából, különös tekintettel a kölcsönös vételi lehetőségekre. E kérésnek örömmel tettünk eleget, mert az említett célkitűzések megvalósítása mellett ilyen módon a hasonló alapelvek szerint végrehajtott közös kutatás lehetővé tette az eredmények összehasonlítását és a tapasztalatok kicserélését is. Ez a tanulmány a Magyarországon lefolytatott vizsgálat eredményeit és tapasztalatait összegezi és alapját képezi a majdani összehasonlító kiadványnak. Vissza

Tartalom

Előszó7
Problémafelvetés9
Televízió szerepe a társadalomban9
Televízió mint tömegkommunikációs eszköz13
A televízióval foglalkozó kutatások17
A kutatás tárgya, célja, hipotézisei20
Módszer26
A vizsgált terület kijelölése26
A vizsgálatokba bevont községek kiválasztása27
A községek megkülönböztetése az adatfelvételez és során használt vizsgálati módszerek szempontjából29
A mintaválasztás módszerei30
A vizsgálat előkészítése, szervezése, a próbafelvétel lebonyolítása34
Kérdőívek szerkesztése és tartalma37
Az adatok feldolgozásának módszere38
Eredmények43
A televízió hatása a TV-vel rendelkezők körében43
A televízió hatása a szabadidőre43
A hétköznapi szabadidőt befolyásoló tényezők46
A vasárnapi szabadidőt befolyásoló tényezők50
A fontosabb művelődési, szórakozási lehetőségek kedveltsége52
A különböző műúvelődési-szórakozási lehetőségek kedveltségét befolyásoló tényezők53
A televízió hatása a könyvolvasásra58
A TV-nézés indítékai61
A TV-nézés hátrányai67
Előzetes tájékozódás a TV műsorairól71
A TV-nézés gyakorisága73
A TV-műsorok iránti érdeklődés75
A TV-műsorok iránti érdeklődést befolyásoló tényezők77
A TV műsoraiból kapott gyakorlati segítség79
A TV műsoraiból kapott gyakorlati segítséget befolyásoló tényezők82
A TV hatása a családi életre84
A családdal való együttlét85
A társasági élet86
Vendégjárás87
Beszélgetések a TV műsorairól90
A TV műsoraival kapcsolatos beszélgetéseket befolyásoló tényezők94
A műsorokról szóló besztélgetés tematikai megoszlásának összevetése a szhociális tényezőkkel96
A TV és a helyi népművelés98
Kultúrálódásra fordított heti időtartam változása a megjelölt kulturális csoportokban99
A művelődési otthonokkal való elépgedettség100
A művelődési otthonnal való elégedettséget befolyásoló tényezők101
A művelődési otthonokkal szemben támasztott művelődési-szórakozási elvárások102
Mi okozta a művelődési otthon rendezvényeiről való elmaradást?107
A művelődési otthonnal szembeni elvárások összefüggése különböző tényezőkkel108
A TV hatása a művelődési otthonok látogatásának gyakoriságára110
A csehszlovák TV hatása111
A csehszlovák TV műsorainak nézését befolyásoló tényezők112
A televízió hatása a TV-vel nem rendelkezők körében113
A TV-vel nem rendelkezők művelődési otthon iránti igényei, elvárásai114
A TV-vel nem rendelkezők kapcsolata a TV-vel117
A TV műsoraival kapcsolatos beszélgetések, viták121
A TV-vásárlás a család költségvetésében126
A televízió hatása a művelődési otthon, klub, TV-nézői körében127
A szabadidő alakulása a művelődési otthon, klub TV-nézői körében129
A TV-nézés sajátosságai a művelődési otthon, klub TV-nézői körében131
Beszélgetések, viták a TV műsorairól137
Televízió és a művelődési otton141
Népművelők a televízióról145
A kollektív TV-nézés lehetőségei146
Mióta van TV a vizsgált községekben?147
A kollektív TV-nézés résztvevőinek száma148
Melyek a legkedveltebb műsorok?148
A műsor-rpopaganda formái149
Milyen TV-műsorokat ajánlanak?150
Beszélgetések, viták a TV-műsorokról151
A szervezett TV-viták152
A TV felhasználása a különböző népművelési kollektivákban152
Következtetések158
Televízió és szabad idő159
Televízió és a tömegközlési eszközök161
A televízió funkciója és diszfunkciója163
A televízió-nézés körülményei164
Műsorokról való tájékozódás164
A TV-nézés mennyisége164
Legkedveltebb TV-műsorok165
A TV-műsorokból kapott gyakorlati segítség166
Televízió és a család166
Televízió és beszédkommunikáció167
Televízió és a helyi népművelés168
A kollektív TV-nézés169
A csehszlovák televízió hatása170
A művelődés és a társadalmi rétegek171
A kutatások perspektívája177
Irodalom179
Mellékletek183
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv