A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Termelőeszközök piackutatása a külkereskedelemben

Külkereskedelmi szakos és marketing szakágazatos hallgatók részére/Kézirat/Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 3. változatlan utánnyomás. Megjelent 315 példányban, 9 fekete-fehér ábrával. Tankönyvi szám: J10-1083.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Termelőeszközök piackutatása a külkereskedelemben témájú alternatív oktatási anyag készítését még 1969 elején Egyetemi Tanácsi határozat indította el. A tematika többszöri fejlesztő átdolgozása és... Tovább

Előszó

Termelőeszközök piackutatása a külkereskedelemben témájú alternatív oktatási anyag készítését még 1969 elején Egyetemi Tanácsi határozat indította el. A tematika többszöri fejlesztő átdolgozása és a témaismeret széleskörű bővítése után kerülhetett sor a jelenlegi kidolgozásra. A 12 fejezetre tervezett anyagot a munkacsoport végül is a következő szándékkal és tartalommal készítette el.
Az első fejezet a termelőeszközök áruhatárait a nemzetközi kereskedelem szervezeti megoldásához alkalmazkodva vonta meg és a gépi jellegű tartós fogyasztási javakat is a témakörbe sorolta. Ugyanakkor a gyártásban résztvevő, de a végtermékek szerkezetének alkotásaiban alig, vagy nem szereplő energiahordozókat és egyéb anyagokat kirekesztette a tárgyalásból. A másodiktól az ötödik fejezettel bezárólag a termelőeszközök piacának sajátos vonásait a gazdasági, illetve a kereskedelmi tényezőket, s hatásaikat, a műszaki haladás emelő erejét, valamint a piaci tájékozódást és a szükségszerű tájékoztatást általánosságban fejtettük ki, igyekezvén a piackutatás korszerű fogalmi, s értelmezési kategóriáit megismertetni. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
1. TERMELŐESZKÖZÖK KÜLKERESKEDELME
1.1 Fogalomkörök és az idetartozó főbb árucsoportok 5
1. 2 A piacon kialakult két áruforgalmi szféra 7
1. 3 Az alapanyag, illetve szerkezeti fém piacok 8
1. 4 Az alkatrész-piac növekvő jelentősége 9
1. 5 A géppiac néhány sajátossága a főbb árucsoportok esetében 11
2. TERMELŐESZKÖZÖK PIACKUTATÁSÁNAK SAJÁTOSSÁGAI
2.1 Termelőeszközök sajátosságaiból fakadó eltérések 18
2. 2 A vevőkör és annak gazdasági környezete 18
2. 3 Új termékek bevezetése 22
2. 4 A termékek műszaki jellegéből eredő sajátosságok 25
2.5 A termelőeszközök piackutatásához szükséges adatok
köre és forrásai 28
2.6 Az eladás (vétel) előkészítése és a piac gondozása 32
3. A GAZDASÁGI ÉS KERESKEDELMI TÉNYEZŐK VIZSGALATA
3.1 A forgalmazás csatornáinak vizsgálata és kiválasztása 34
3. 2 A termelőeszközök áralakulásának kutatása 37
3.3 A piacok közötti választás néhány szempontja 43
4. A VÁLLALATI PIACI TERMÉKPOLITIKA ÉS A MŰSZAKI HALADÁS
4.1 A vállalatok piaci termékpolitikáját meghatározó alapvető tényezők, s a termék életgörbe elmélet 45
4.2 Alapvető terméktulajdonságok, mint a korszerűség
összetevői 5q
4. 3 A termék-védjegy, mint terméktulajdonsági tényező 51
5. A VÁLLALAT PIACI TÁJÉKOZÓDÁSA ÉS TÁJÉKOZTATÁSA
5.1 Public relationsmreklám, mint a marketing aktiv szférájának eleme 54
5. 2 A termelővállalatok propaganda tevékenységének főbb eszközei 55
5.3 Szervezett vevőkapcsolatok a termelőeszközök piaci forgalmazásában 60
5.4 Vállalati és gyártmány "image" vizsgálatok 60
6. A PROGNOSZTIKA SZEREPE ÉS FELADATAI
A TERMELŐESZKÖZÖK PIACKUTATÁSÁBAN
6.1 A prognosztika fogalma 63
6. 2 A prognózisok szerepe a termelőeszköz piackutatásban, 65
6. 3 A várható igényeket alakitó tényezők 66
6. 4 A keresletet befolyásoló tényezők 70
6.5 Piaci értékesitési prognózis 71
6.6 Gyakoribb előrejelzési módszerek 74
7. GÉPEXPORT PIACKUTATÁS, PIACELEMZÉS
7.1 A gépexport piackutatás sajátos vonásai és feladatrendszere 81
7.2 A termelés értékesités és felhasználás szoros kapcsolata az értékesités szervezet és feladatai 93
7. 3 Exportképes - termék piacfeltárása 97
7.4 Még ki nem fejlesztett termék piaci analizise 104
8. GÉPIMPORT PIACKUTATÁSA
8.1 A hazai import ügyletek jellemzői 111
8.2 Importpiaci elemzések 112
8. 3 Gyakoribb munkamódszerek 113
9. TARTÓS FOGYASZTÁSI JAVAK PIACELEMZÉSE
9.1 A fogalomkör és a fejlődés menete 115
9.2 Piaci ellátottság, piacitelitődés 116
9.3 A tartós fogyasztási cikkek keresletét befolyásoló
tényezők 118
10. ALAPANYAG-IMPORT PIACI ANALÍZISEK
10.1 A hazai vas-, acélipar import alapanyag ellátása 127
10. 2 A vizsgált import alapanyagok paraméteres
áruminősitése 128
10. 3 Az importpiacok értékelése a szállitott alapanyag-
minőségek függvényében 133
10.4 A világpiaci helyzetkép és a lehetőségek 141
11. NAGYBERENDEZÉSEK NEMZETKÖZI KERESKEDELMÉNEK
SAJÁTOSSÁGAI
11.1 Nagyberendezések kereslete 146
11. 2 Felvevőpiacok 147
11.3 Az export ipari hátterének szervezése 149
11. 4 A piac feltárása és az ügylet realizálása 151
11.5 Nagyberendezések piaci árának elemzése 153
12. SZELLEMI TERMÉKEK PIACÁNAK VIZSGÁLATA
12.1 Fogalomkörök és sajátosságok 162
12.2 A licencia-kereskedelem előnyei 164
12. 3 A szellemi termékek áramlásának irányai és1
piacuk jellemzői 167
12.4 Az ár-képzésének, illetve ellenőrzésének módszerei 172
Forrásmunkák 177
Tartalomjegyzék 178
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Termelőeszközök piackutatása a külkereskedelemben Termelőeszközök piackutatása a külkereskedelemben
Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba
konyv