| A stratégia fogalma és a kognitív stratégia vizsgálatának útjai | 7 |
| A stratégia fogalma | 7 |
| A stratégia pszichiológiai értelmezése | 9 |
| A pszichológiában alkalmazható játékmodellek és a stratégiai játékelmélet | 11 |
| A klasszikus fogalomalkotás-vizsgálatoktól a stratégia kutatásáig | 19 |
| A heurisztikus tevékenység magyarázata | 41 |
| A gondolkodás és a tanulás fejlesztésének pszichológiai alapjai | 58 |
| A gondolkodás és a tanulási tevékenység vizsgálata | 58 |
| A fejlődés sajátosságai és a fejlesztés útjai | 63 |
| A fejlődés-fejlesztés problémái és a fejlesztő oktatás kidolgozásának alapjai | 68 |
| A gondolkodási cselekvések formálásnak szakaszai. A cselekvés tájékozódási alapjának típusai | 70 |
| A fejlesztő oktatás alapelve néhány szovjet és magyar pszichológusnál | 77 |
| A problémamegoldó oktatás és az alkotó gondolkodásra nevelés pedagógiai stratégiái | 96 |
| A kreativitás fejlesztésének lehetőségei | 102 |
| A kreativitás fejlesztésének célzó programok hatékonysága és határai | 103 |
| A kreativitás fejlesztése kisiskolás korban | 106 |
| A kreatív gondolkodás fejlesztési lehetőségei a tantervi tananyag keretében | 108 |
| A kognitív stratégiák kutatása különböző modellhelyzetekben | 115 |
| A kutatás elvei | 115 |
| A kognitív stratégiák alakulása osztályozási helyzetekben | 118 |
| Elméleti alapvetés | 118 |
| A kísérleti játékmodellek jellemzői | 119 |
| Az információszerzés és -feldolgozás alakulása | 131 |
| Az életkori sajátosságok | 137 |
| A kognitiv stratégiák típusai kétfajta játékhelyzetben | 139 |
| A fekete-fehér játékban előforduló tipikus stratégiák | 148 |
| A csoportteljesítmények alakulásának főbb sajátosságai | 156 |
| A problémahelyzet objektív és szubjektív körülményeinek kölcsönös összefüggései | 156 |
| Az életkori sajátosságok | 158 |
| Az általános tendenciák érvényesülése a megoldási stratégiák alakulásában | 158 |
| A flexibilitás megnyilvánulása a gondolkodási stratégiák alakulásában | 164 |
| A gondlkodási stratégiákban megnyilvánuló személyiségjegyek | 168 |
| A tanulási tendencia elemzése | 171 |
| Az önértékelés | 176 |
| A kognitív stratégiák alakulása dinamikusan változó feladathelyzetben | 179 |
| A vizsgálat elméleti háttere | 179 |
| Kísérleti játék | 180 |
| Az egyes korcsoportokra jellemző hipotézisek vizsgálata különböző nehézségű helyzetekben | 187 |
| A piramis logikai játék megoldási stratégiáinak sajátosságai | 190 |
| A kritikus döntéshelyzetek nehézségi fokának vizsgálata | 195 |
| A kognitív stratégiák vizsgálata lépésszámuk szerint | 200 |
| Az önértékelés | 202 |
| Az önértékelés statisztikai elemzése | 205 |
| Összefüggés a stratégia típusa és az önértékelés között | 206 |
| A hipotézis és a saját teljesítményhez való viszonyulás közötti kapcsolat | 208 |
| A kognitív stratégiák alakulása gyakorlati problémahelyzetben | 210 |
| A kísérleti helyzet | 210 |
| A kísérlet eredményei | 212 |
| A strarégiatípusok alakulása különböző játékhelyzetekben | 217 |
| Következtetések | 217 |
| A gondolkodási sémák alakulása kategorizáció helyzetében | 223 |
| Elméleti alapvetés | 223 |
| Kísérleti játékhelyzetben alakuló gondolkodási sémák | 226 |
| Kategóriák tartalmi felépítése | 226 |
| A gondolkodási stratégia fejlesztésének lehetőségei oktatási helyzetben | 242 |
| Elméleti alapvetés | 242 |
| A fejlesztő modell szerkezete | 244 |
| A gondolkodási stratégiák fejlesztésének lehetőségei kognitív játékok analógiájával | 261 |
| Irodalom | 263 |