| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 310 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 59 cm x 20 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kézirat. 334 fekete-fehér ábrával illusztrálva. Tankönyvi száma: J 11-1060. |
| Testneveléselmélet és tantárgypedagógia | 5 |
| A testnevelés célja és feladatai | 5 |
| Testneveléselméleti alapismeretek | 5 |
| A testnevelés eszközei | 7 |
| Az oktatási folyamat sajátosságai a testnevelésben | 10 |
| A mozgásos cselekvéstanítás-tanulás problémái és feladatai az alsótagozati testnevelésben | 12 |
| A testnevelési óra | 15 |
| A gyakorlás megszervezése | 20 |
| A játékos foglalkoztatás | 23 |
| Az oktatás tartalma | 26 |
| Az alsó tagozati testnevelés oktatásának főbb módszerei | 28 |
| A nevelő felkészülése | 35 |
| Testnevelés sajátos körülmények között | 37 |
| A testnevelés tanórán kívüli szervezeti formái | 39 |
| A képességfejlesztés | 43 |
| Helyzetelemzés | 43 |
| A képességfejlesztés elvi kérdései | 44 |
| A fejlesztendő képességek | 45 |
| A kondicionális képességek | 47 |
| Az állóképesség | 47 |
| Az izomerő | 51 |
| A gyorsaság | 55 |
| Alkalmazkodási és terhelési sajátosságok | 57 |
| A koordinációs képességek | 60 |
| A mozgástanulás | 63 |
| Összegezés | 65 |
| Gimnasztika | 69 |
| A gimnasztika értelmezése | 69 |
| A gimnasztika szaknyelve | 70 |
| A tartásos helyzetek | 71 |
| Fogásmódok | 75 |
| Kiinduló helyzetek támaszban | 77 |
| Mozgásos alapformák meghatározása | 83 |
| A gyakorlatok szerkezete | 92 |
| A gyakolratok felosztása | 93 |
| A gimnasztika korszerű oktatásmódszere | 99 |
| A gimnasztika oktatásmenetének lépései | 102 |
| Rajzírás | 105 |
| Természetes gyakorlatok ábrázolásai | 125 |
| Torna | 129 |
| A torna ágai | 129 |
| A torna alapfogalmai | 130 |
| A torna gyakorlatcsoportjai | 134 |
| A rendgyakorlatok | 135 |
| A természetes gyakorlatok | 140 |
| A főgyakorlatok | 143 |
| Atlétika | 155 |
| Az atlétika versenyszámai | 155 |
| A futások | 156 |
| Az ugrások | 162 |
| A dobások | 168 |
| Atlétikus képzés az általános iskola alsó tagozatában | 173 |
| Játékok, sportjátékok | 179 |
| Játékelméleti alapismeretek | 179 |
| A játékoktatás tervezése | 185 |
| A tanítási célok szerinti oktatási menet | 188 |
| A játékok mozgásanyaga és a mozgásformák módszeres felépítése | 195 |
| A labdajátékok és sportjátékok előkészítése a tantervi mozgásanyaggal | 203 |
| Mozgások labda nélkül | 207 |
| Mozgások labdával | 212 |
| Kosárlabda | 222 |
| A kosárlabdázás technikája | 223 |
| A kosárlabdázás taktikája | 228 |
| Kézilabda | 237 |
| A kézilabdázás technikája | 238 |
| A kézilabdázás taktikája | 244 |
| Labdarúgás | 248 |
| A labdarúgás technikája | 249 |
| A labdarúgás taktikája | 259 |
| Röplabda | 260 |
| A röplabda taktikája | 261 |
| A röplabdázás technikája | 261 |
| A röplabdázás oktatásának módszere | 264 |
| Úszás | 269 |
| Az úszás fogalma, jellemzése | 271 |
| Úszásoktatás az általános iskola alsó tagozatában | 272 |
| Az úszásoktatás feltételei | 272 |
| Az úszófoglalkozások néhány sajátos szervezési és módszertani kérdései | 279 |
| Az úszásoktatás tartalma és módszertana | 281 |
| Tartalom | 309 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.