| Tartalom | 3 |
| Előszó | 5 |
| Testneveléselméleti alapismeretek | 7 |
| A testneveléselmélet tárgya, feladata | 7 |
| A testneveléselmélet kapcsolata más tudományterületekkel, helye a testnevelés- és sporttudomány rendszerében | 10 |
| A testnevelés- és sporttudomány oktatási, képzési szempontból felmerülő időszerű kérdései | 11 |
| A testnevelés és sport társadalmi, gazdasági meghatározottsága | 17 |
| A testnevelés és sport szerepe, jelentősége az ifjúság jelen és jövő évtizedekre való felkészítésében | 19 |
| Legfontosabb testneveléselméleti alapfogalmak | 22 |
| A testnevelés lényeges jegyei | 41 |
| A testnevelés alapvető céljai, feladatai | 45 |
| A mozgásműveltség legfontosabb eleme a mozgáskészség | 66 |
| Sporttechnika | 68 |
| Az iskolai testnevelésben alapvető sportágak kialakulásának fejlődési folyamata | 71 |
| A testnevelés oktatási folyamata | 79 |
| Az oktatás folyamatáról | 79 |
| A nevelés, oktatás, képzés egysége a testnevelésben | 80 |
| Az oktatási folyamat tagolása | 82 |
| A mozgásos cselekvés központi szerepe a tanításban | 83 |
| A gyakorlás és alkalmazás általános problémái | 84 |
| A mozgáskészségek kialakulásának folyamata | 88 |
| A mozgásminta és a tanulás összefüggései | 93 |
| A kinesztézia szerepe a mozgásos cselekvéstanulásban | 94 |
| Transzferhatás lehetőségei a mozgásos cselekvések oktatásában | 96 |
| A testnevelés oktatásmódszertana | 101 |
| A testnevelés oktatási módszereinek sajátosságai | 101 |
| A mozgásos cselekvéstanulás feltételei | 104 |
| A tanulók tényekkel való megismertetésének lehetőségei | 115 |
| A feldolgozás módszerei a testnevelés oktatásában | 125 |
| Feldolgozó gyakorlás | 125 |
| Az első kísérleteket segítő rávezető eljárások | 126 |
| Egész- és résztanulásos oktatási módszer | 129 |
| A mozgásos ismeretek rögzítése (automatizálás) | 135 |
| Hibafeltárás és hibajavítás elvei | 135 |
| A gyakorlás elosztása, tervezése | 141 |
| A gyakorlás közbeni ellenőrzés jelentősége | 144 |
| A mozgáskészségek megszilárdítása (Intertorizálás) | 145 |
| Körben bővülő oktatási menet | 145 |
| Gyakorlóhelyzetek, feladathelyzetek és az alkalmazás összefüggései | 148 |
| Az oktatás irányításának módszerei | 152 |
| A programozott oktatás a testnevelésben | 154 |
| Irodalom | |
| Felhasznált irodalom | 160 |