THE
American Automobile
A CENTENARY 1893 - 1993
The history of the car is the history of the American way of Hfe over the past 100 years.
In 1900 there were 30 million horses in the United States and 8,000 registered cars. During this time, rural communities required car drivers to stop and switch off their engine or pull into the side of the road when they met a horse. Uriah Smith of Battle Creek, Michigan, even mounted a life-size horse's head on the dashboard of his car to pacify "frantic and fractious" animals.
By 1916, American manufacturers were turning out 1 million passenger cars a year and the horse, as a means of transportation, had diminished. In 1920, car production reached 2 million. In 1929, on the brink of the Depression, it was up to 4.4 million. Recovering to 3.7 million in 1941, output rose to an all-time peak of 9.7 million in 1973.
Today, one third of America's annual domestic market of about 10.5 million cars is supplied by imports, and Japan has...
Tovább
Fülszöveg
THE
American Automobile
A CENTENARY 1893 - 1993
The history of the car is the history of the American way of Hfe over the past 100 years.
In 1900 there were 30 million horses in the United States and 8,000 registered cars. During this time, rural communities required car drivers to stop and switch off their engine or pull into the side of the road when they met a horse. Uriah Smith of Battle Creek, Michigan, even mounted a life-size horse's head on the dashboard of his car to pacify "frantic and fractious" animals.
By 1916, American manufacturers were turning out 1 million passenger cars a year and the horse, as a means of transportation, had diminished. In 1920, car production reached 2 million. In 1929, on the brink of the Depression, it was up to 4.4 million. Recovering to 3.7 million in 1941, output rose to an all-time peak of 9.7 million in 1973.
Today, one third of America's annual domestic market of about 10.5 million cars is supplied by imports, and Japan has replaced the United States as the world's leading producer of cars.
Behind such bald statistic are the cars themselves. Since 1893, when the first gasoline-powered car took to the streets of Springfield, Massachusetts, some 4,000 makes have coughed and roared and purred along American roads. Many of the finest are illustrated in this book, which has more than 300 newly commissioned photographs.
Vissza
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.