The Spectre of Sound: Music in Film and Television
This book is a major new study - dealing witli notions of film music as a device that desires to control its audience, using that most powerful thing: emotion. The author emphasises the manipulative and ephemeral character of film music looking not only at traditional orchestral film music, but also examining film music's colonisation of television; he discusses pop music in relation to film and the historical dimensions to the ability to possess audiences that have so many important cultural and aesthetic effects.
The Spectre o/5oi//7(/challenges the dominant but limited conception of film music by looking at its use in television and its influence in the world of pop music, and extends the range of analysis beyond a traditional focus on 'valued' film music, either from 'name' composers or from the 'golden era' of Classical Hollywood.
Focusing on areas as diverse as horror, pop music in film, ethnic signposting, television...
Tovább
Fülszöveg
The Spectre of Sound: Music in Film and Television
This book is a major new study - dealing witli notions of film music as a device that desires to control its audience, using that most powerful thing: emotion. The author emphasises the manipulative and ephemeral character of film music looking not only at traditional orchestral film music, but also examining film music's colonisation of television; he discusses pop music in relation to film and the historical dimensions to the ability to possess audiences that have so many important cultural and aesthetic effects.
The Spectre o/5oi//7(/challenges the dominant but limited conception of film music by looking at its use in television and its influence in the world of pop music, and extends the range of analysis beyond a traditional focus on 'valued' film music, either from 'name' composers or from the 'golden era' of Classical Hollywood.
Focusing on areas as diverse as horror, pop music in film, ethnic signposting, television drama and the soundtrack without a film - this is an original study which expands the range of writing on the subject.
Kevin Donnelly is Lecturer in the Department of Theatre, Film and Television at the University of Wales, Aberystwyth. He is the author of Pop Music in British Cinema: A Chronicle (BFI, 2001) and editor of Film Music: Critical Approaches.
Vissza
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.