| Előszó | 5 |
| Tudománytörténeti előzmények | 9 |
| A Naphta-rejtély | 11 |
| Thomas Mann Leo Naphta modelljéről: a probléma vizsgálatának előtörténete | 15 |
| Thomas Mann Naphta modelljéről | 15 |
| Vélekedések Leo Napőhta alakjának forrásairól | 23 |
| Pierre-Paul Sagave vélekedése | 25 |
| Judith Marcus-Tar vélekedése | 27 |
| Thomas Mann mint gondolkodó | 31 |
| Miként vállalta Lukács György a modellséget? | 37 |
| Lukács modell-vállalásának szakaszai | 37 |
| A három szakasz összegzése | 41 |
| Lukács véleménye thomas Mann eszmei-politikai álláspontjáról, s ennek műveiben való tükröződéséről | 41 |
| Mikor jelent meg A varázshegy? | 43 |
| Leo Naphta esetleges fasiszta voltáról | 44 |
| A negyedik szakasz | 49 |
| Lukács modell-volta elismerésében való ingadozásának okai | 51 |
| Judith Marcus-Tar viszonya Lukács nyilatkozataihoz | 53 |
| Lukács hiúsága | 57 |
| Miért és hogyan vált Georg von Lukács Lukács György kommunista népbiztossá? | 61 |
| Előzetes megjegyzések | 63 |
| Történeti vázlat a századelő Magyarországáról | 67 |
| A fiatal Lukács a századelő Magyarországán | 75 |
| Lukács családja | 75 |
| A fiatal Lukács életútja | 77 |
| A fiatal Lukács viszonya a századelő Magyarországán a baloldali progresszióhoz | 81 |
| A Vasárnap Társaság | 91 |
| A fiatal Lukács vallásossága | 99 |
| A fiatal Lukács morálfilozófiája: a Saulusból Paulusszá válás alapja | 124 |
| Erkölcsi felfogás és személyes lét | 126 |
| A "misztikus etika" | 128 |
| A kanti etikához való viszony | 130 |
| A Társadalomtudományi Társaság vitaülése | 132 |
| A bolsevizmus mint erkölcsi probléma | 135 |
| A Taktika és etika | 142 |
| A kommunista népbiztos Lukács | 149 |
| Leo Naphta és a fiatal Lukács összehasonlítása | 157 |
| Elöljáróban | 159 |
| A messianisztikus-khiliasztikus vonások a szektariánus-utópista kommunista Lukács tevékenységében 1919 és 1924 között | 163 |
| A messianisztikus-khiliasztikus előzmények Lukácsnál | 164 |
| A messianisztikus marxizmushoz való átmenet lehetősége | 167 |
| Lukács törekvései 1919 és 1924 között | 170 |
| Hogyan ismerte Thomas Mann a fiatal Lukácsot? | 178 |
| Kapcsolatuk kezdeti szakasza | 179 |
| Viszonyuk a Tanácsköztársaság kapcsán | 181 |
| Személyes találkozásuk | 188 |
| Leo Naphta és a fiatal Lukács összehasonlítása | 195 |
| A varázshegy létrehozásának története, különös tekintettel Naphta születésére | 196 |
| Leo Naphta és a fiatal Lukács származása, életútja, külső megjelenése | 200 |
| Naphta és Lukács fő személyiségjegyeinek összehasonlítása | 207 |
| A "dialektikus kakasviadal" értelme | 214 |
| Leo Naphta célja: a "kommunista istenállam" és "Georg von Lukács György" népbiztos törekvése: "a földre kell hoznunk az isten országát" - a figura és a modell azonosságának eszmei alapja | 230 |
| Az összehasonlítás további lehetőségei és problémái | 242 |
| A Terror Naphtánál és Lukácsnál | 243 |
| Egy társadalmi tan, amely legyőzi az ökonomizmust | 246 |
| Leo Napőhta öngyilkossága, valamint a fiatal Lukács affinitása az öngyilkos szituációkhoz | 247 |
| A köztük levő különbségek | 256 |
| Befejezés helyett | 263 |
| Jegyzetek | 267 |
| Tartalom | 297 |