kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 262 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-18-2724-0 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi szám: 42435 |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés a tiflopedagógiába | 7 |
| A kérdéskör társadalmi méretei | 7 |
| Szociális és nevelési kérdések felmerülése | 9 |
| Kezdeti elképzelések, programok | 10 |
| Az első hazai lépések | 12 |
| Néhány korábbi statisztikai adat | 14 |
| Tartalmi és szervezeti kérdések | 15 |
| A korszerű nevelés kezdetei | 16 |
| Fordulat a nevelésben | 17 |
| Pályaválasztás, továbbtanulás, rehabilitáció | 19 |
| A látási fogyatékosok nevelésének elmélete | 21 |
| A különnevelés koncepciója | 23 |
| A nevelés integrációs koncepciója | 24 |
| Illeszkedési módozatok napjainkban | 25 |
| A nevelés gyógypedagógiai koncepciója | 27 |
| Új vonások a tiflopedagógiában | 28 |
| A tudományos többszólaműság érvényesülése | 31 |
| Célok és feladatok | 34 |
| Szelekciós tan | 35 |
| Típustani ismeretek | 37 |
| Nemzetközi szelekciós törekvések | 38 |
| Minősítési szempontok a tipizálásban | 40 |
| Etiológiai, lokalizációs és visus adatok | 42 |
| A szelekciós gyakorlat tényezői | 44 |
| Nevelési irányultságok a tiflopedagógiában | 48 |
| Az azonos szempontú osztályozásra törekvés nemzetközi feltételei | 49 |
| Szelekciós csoportok a tiflopedagógiában | 51 |
| Csatlakozó fogyatékosságok | 54 |
| A kompenzáló-korrekciós neveléstan | 58 |
| A defektivitás mint a nevelési módosító tényező | 58 |
| Kiegyenlítő mechanizmusok | 60 |
| A sajátos nevelés tartalma és lehetőségei | 64 |
| Nevelés és életforma | 68 |
| A tiflopedagógia standard és kompenzatív nevelési normatívái | 81 |
| Személyiségi és szociális depriváció | 87 |
| Az értelmi fejlődés és gondolkodás kapcsolata a szaknevelésben | 99 |
| Az érzelmi élet sajátosságai és nevelése | 106 |
| A vakság és a családi életre nevelés | 112 |
| Mozgásnevelés, orientáció | 114 |
| Közösségi nevelés | 143 |
| A látási fogyatékosok oktatásának elmélete | 155 |
| Bevezetés | 155 |
| Az oktatási folyamat és a látási fogyatékosság viszonya | 156 |
| A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának sajátosságai | 158 |
| Az oktatás kompenzáló jellege | 159 |
| A gyógypedagógiai tanárral szemben támasztott oktatási követelmények | 160 |
| A tanulók közreműködése | 161 |
| Az iskolai tanulás mint magatartás | 162 |
| Az ismeretek átvihetőségének tényezői | 163 |
| A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának céljai és feladatai | 167 |
| A vak, aliglátó és gyengénlátó tanulók oktatásának formái | 170 |
| Akusztiko-taktilis oktatási forma | 170 |
| Optika-akusztikus oktatási forma | 171 |
| Az oktatás tiflodidaktikai feltételei | 171 |
| A munka feltételei a gyengénlátó osztályokban | 171 |
| Az osztályok megvilágítása | 175 |
| A Braille-féle pontírás mint oktatási rendszer | 177 |
| A megismerési tevékenység helyesbítése. A tanulás | 196 |
| Az érzékelés a megismerés közvetlen módja | 197 |
| A gondolkodás a közvetett megismerés módja | 212 |
| Iskolatípusok a látási fogyatékos gyermekek ellátására | 215 |
| Az oktatás tervezése, szervezése | 216 |
| Alapelvek | 216 |
| Az egyéni és a közös oktatás | 224 |
| Az oktatás folyamatának általános mozzanatai | 224 |
| Óratípusok | 226 |
| Tanári teendők az óra sikerének biztosítására | 229 |
| Módszerek | 235 |
| Nonverbális eljárások | 235 |
| Verbális eljárások | 237 |
| A módszer megválasztásának szempontjai | 239 |
| A programozott oktatás | 239 |
| A programozott oktatás jellemzői | 239 |
| Programozó eljárások | 240 |
| Oktatógépek | 241 |
| Technikai eszközök | 241 |
| A rehabilitáció | 247 |
| A rehabilitáció fogalma | 247 |
| Célok és feladatok a rehabilitációban | 249 |
| Néhány fontosabb tennivaló áttekintése | 251 |
| Ajánlott irodalom | 253 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.