| Előszó | 3 |
| Grafika haladóknak | |
| Grafika Commodore 64-esen | 11 |
| A karakteres grafika | 11 |
| A sprite-ok kezelése | 13 |
| Háromdimenziós grafika - a 3D GRAFIKA BASIC program | 14 |
| Színes sávgrafikonok | 17 |
| Saját karakterkészlet | 21 |
| A karakterkészlet módosítása joystickkal | 23 |
| A billentyűzet-kiosztás és -módosítás | 27 |
| Kényelmes adatbevitel | |
| A kurzor pozicionálása és a kurzorpozíció lekérdezése | 31 |
| A kurzor ki- és bekapcsolása | 33 |
| Az összes billentyű automatikus ismétlése (repeat) | 34 |
| A WAIT utasítás: Várakozás egy billentyű megnyomására | 35 |
| Egy kényelmes INPUT rutin | 36 |
| A CBM 64-es "egere" | 40 |
| BASIC haladóknak | |
| BASIC sor előállítása BASIC-ből | 45 |
| A BASIC interpreter átmásolása a RAM-ba | 49 |
| A negatív számok kiküszöbölése a FRE függvény értékkészletéből | 50 |
| Visszatérés a BASIC programba LIST parancs után | 51 |
| Változó sorszámok a GOTO, a GOSUB és a RESTORE utasításokban | 53 |
| A MID$ utasítás | 55 |
| INSTR és STRING$ füoggvények | 59 |
| A Commodore 64 magyarul beszél | 63 |
| A nyugat-berlini Ku'damm óra a CBM 64-esen | 66 |
| A Commodore nem csak a BASIC-et ismeri | |
| Programozás FORTH nyelven | 71 |
| A FORTH és a BASIC összehasonlítása | 73 |
| További programnyelvek: PASCAL, LOGO, TURTLE GRAPHICS | 78 |
| A CP/M operációs rendszer a Commodore 64-esen | |
| Bevezetés a CP/M-be | 81 |
| A CP/M rendszer programjai | 87 |
| Standard CP/M szoftverek a CBM 64-esen | 90 |
| A Z80-as processzor tárkiosztása | 90 |
| Lemezkezelés CP/M alatt | 92 |
| Együttműködés a 6510-es és a Z80-as processzorok között | 93 |
| A CP/M BIOS listájának dokumentációja | 94 |
| A BIOS 65 betöltőprogramja | 94 |
| A BIOS 65 | 95 |
| A Z80 BOOT-rutin | 100 |
| A BIOS a Commodore 64-esen CP/M 2.2-re | 102 |
| Saját INPUT/OUTPUT rutin beépítése a BIOS-ba | 116 |
| Adatforgalom a CP/M programok és a Commodore BASIC között | 117 |
| Illesztési és bővítési lehetőségek a Commodore 64-esen | |
| Centronics nyomtató illesztése a számítógéphez | 121 |
| A számítógépek közötti adatátvitel | 127 |
| A CP/M cartridge illesztése az expansion porthoz | 131 |
| Szintetizátor sztereóban | 134 |
| Adatfeldolgozás | |
| Kazettás egység - lemezegység | 139 |
| Az adatfeldolgozás alapelve: a soros file | 143 |
| Így gyorsabban megy: a relatív file-szervezés | 151 |
| Egy másik módszer: a közvetlen hozzáférés | 161 |
| Egy lezáratlan file megmentése | 163 |
| A POKE és más hasznos rutinok | |
| A kazettapuffer mint a program tárolására alkalmas hely | 167 |
| A füzérek rendezése | 169 |
| Az indexes változó legkisebb és legnagyobb értéke | 172 |
| A DUMP utasítás - a változók tartalmának kiiratása | 176 |
| A módosított PEEk függvény | 179 |
| Mulitprogramozás a Commodore 64-esen | 181 |
| A POKE utasítások és a nulláslap | 186 |