kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Ifjúsági Lap-és Könyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 234 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Ajánlás | 5 |
| Bevezetés | 7 |
| Az értékorientáció és -szocializáció néhány elméleti és gyakorlati kérdése | 15 |
| Az értékek szerepe, funkciója a nevelésben | 15 |
| A szocializáció, az értékorientáció és az értékszocializáció fogalma, lényege | 21 |
| Az értékorientáció és az értékszocializáció néhány pedagógia, szociológiai és pszichológiai vonatkozása | 26 |
| Az értékek elsajátításának mechanizmusai | 35 |
| Az értékrendszer, értékhierarchia kialakulása | 39 |
| Az értékszocializáció fejlődésének jellemzői 14-18 éves kor között | 42 |
| Az értékorientáció és -szocializáció vizsgálatának néhány módszere | 50 |
| Az érték- és normarendszer közösség- és személyiségfejlesztő hatása | 57 |
| A választott ideálok, elvek, értékek szerepe a személyiség belső integrációjában | 57 |
| A társadalmi-politikai követelmények, az értékek és az embereszmény néhány összefüggése | 71 |
| Az eszmény szerepe a társadalomban | 71 |
| A fogalomrendszerről | 72 |
| Eszmények, eszménytípusok, ideálok választásának indítékai | 75 |
| A világnézet, a politika, az erkölcs szintetizáló szerepe | 77 |
| A marxista világnézet, a politika és az erkölcs összefüggései | 79 |
| Néhány tanulság | 80 |
| Az értékekre nevelés tudati és magatartásbeli jellemzői | 83 |
| Követelmények a nevelésben | 83 |
| A tanulói tevékenységrendszer fejlesztése | 83 |
| A fiatalok szociális kapcsolatainak alakulása | 93 |
| A tudatformálás értékszocializációs jellemzői | 131 |
| A hazafiságról és internacionalizmusról | 143 |
| A fiatalok értékválasztásn alapuló személyiségképének jellemzői | 152 |
| Született adottságok és az intelektus | 153 |
| Érzelmek, moralitás és cselekvés | 158 |
| A személyiség komlex jellemzői, világnézeti összetevői | 166 |
| A tanulók erkölcsi, politikai önismerete, erkölcsi fogalmaik fejlettsége | 175 |
| Életcél és pályaválasztási motívumok értéktartalma | 186 |
| Néhány általános tanulság | 204 |
| A helyzetképbő adódó konkrét tudat- és magatartásjellemzők | 208 |
| Idegen szavak és szakkifejezések magyarázata | 213 |
| Jegyzetek, hivatkozások | 219 |
| Tájékoztató irodalom | 225 |