1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Többnyelvű oktatás és EU-integráció

Az európai modell alkalmazhatóságáról a kisebbségi iskolákban

Szerző

Kiadó: Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 166 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-216-251-x
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítványt (EÖKK) a Magyar Köztársaság kormánya 1125/2002. (VII. 17.) kormányhatározatával hozta létre. Az EÖKK független, nem profitorientált kutatóintézmény. A Közalapítvány célja a Magyar Köztársaság kisebbségpolitikájának tudományos megalapozása; a kisebbségpolitika stratégiai céljainak megvalósítása érdekében projektek és javaslatok kidolgozása; az Európai Unió tagállamai joggyakorlatának, kisebbségpolitikájának figyelemmel kísérése és tanulmányozása; a nemzeti és etnikai, nyelvi, valamint vallási kisebbségek helyzetének elemző és összehasonlító vizsgálata. E célok megvalósítása érdekében az Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány az alábbi főbb kutatási irányokat határozta meg:
- kisebbségek;
- gazdasági átalakulás;
- regionális együttműködés;
- a kisebbségi jogok védelme a nemzetközi jogban;
- a romák helyzete Magyarországon;
- médianacionalizmus és európai Integráció;
- regionális innováció és... Tovább

Fülszöveg

Az Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítványt (EÖKK) a Magyar Köztársaság kormánya 1125/2002. (VII. 17.) kormányhatározatával hozta létre. Az EÖKK független, nem profitorientált kutatóintézmény. A Közalapítvány célja a Magyar Köztársaság kisebbségpolitikájának tudományos megalapozása; a kisebbségpolitika stratégiai céljainak megvalósítása érdekében projektek és javaslatok kidolgozása; az Európai Unió tagállamai joggyakorlatának, kisebbségpolitikájának figyelemmel kísérése és tanulmányozása; a nemzeti és etnikai, nyelvi, valamint vallási kisebbségek helyzetének elemző és összehasonlító vizsgálata. E célok megvalósítása érdekében az Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány az alábbi főbb kutatási irányokat határozta meg:
- kisebbségek;
- gazdasági átalakulás;
- regionális együttműködés;
- a kisebbségi jogok védelme a nemzetközi jogban;
- a romák helyzete Magyarországon;
- médianacionalizmus és európai Integráció;
- regionális innováció és többnyelvűség;
- az egyházak szerepe a kisebbségi közösségek életében;
- határon túli magyar fejlesztési-támogatási rendszer kidolgozása;
Az egyes témákhoz kapcsolódóan közvélemény-kutatások végzésére is sor kerül. Vissza

Tartalom

Törzsök Erika: Előszó .................................5
Ring Éva: Bevezető...................................7
Ring Éva: A posztmodern nemzetpolitikai stratégia szükségességéről ..........9
Pelényi Petra: Az Európa-iskolák .......................33
Lesfalvi Tibor: Az Európa-iskolák és a magyar oktatásügy
működését meghatározó törvények összehasonlítása........67
Lesfalvi Tibor: A magyarországi szlováknyelv-oktatás helyzete
napjainkban - kitekintéssel az Európa-iskolákra ...........89
Rács Kálmán: Az Európa-iskolák és Dél-Szlovákia .........111
Mészáros Szécsényi Katalin: A pedagógusképzés
megreformálásának szükséges Irányai a Vajdaságban......143
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Többnyelvű oktatás és EU-integráció

Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
1.840 Ft
1.470 ,-Ft 20
7 pont kapható
Kosárba
konyv