1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A képmagnetofon alkalmazása az általános iskolai közismereti tantárgyak tanításában

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Báthory István Általános Iskola-Magyar Pedagógiai Társaság Veszprém megyei tagozata
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 963-04-1632-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A tudományos és technikai forradalom vívmányai, az egyre növekedő információáradat világszerte olyan változásokat jeleznek, amelyek hatása alól a társadalom egyetlen szférája sem maradhat mentes. A... Tovább

Előszó

A tudományos és technikai forradalom vívmányai, az egyre növekedő információáradat világszerte olyan változásokat jeleznek, amelyek hatása alól a társadalom egyetlen szférája sem maradhat mentes. A tudományos műszaki alkotások, a kutatómunkák eredményeinek alkalmazása a pedagógia területén különösen az utóbbi években váltak jelentőssé. Ebben szerepe volt az oktatástechnika, majd az oktatástechnológia kialakulásának, a rendszerszemlélet pedagógiai meghonosodásának. A neveléstudomány, a pedagógiai gyakorlat számára mindezek azt jelentik, hogy elméletileg és gyakorlatilag egyaránt fel kellett készülni olyan pedagógiai változásokra, amelyek a tudományos és technikai forradalom elméleti és gyakorlati eredményeinek a lehető leggyorsabb, és legoptimálisabb alkalmazását teszik lehetővé.
Az iskola, mint a társadalom egyik mind jobban előtérben álló, preferált intézménye, részese a társadalmi folyamatoknak. Az iskola számára a tudományos és technikai forradalom azt jelenti, hogy a neveléstudomány, a pedagógia új helyzettel áll szemben, amelyben a lehető leggyorsabb adaptálás mellett olyan stratégia kidolgozására és alkalmazására van szükség, amely megfelelhet az új helyzet követelményeinek. Ez az elmélet és a gyakorlat olyan szoros kapcsolatát feltételezi a pedagógia területén, amellyel a folytonos, kölcsönös együttműködés révén időben, térben és funkcióban, hatékonyságban optimalizálhatják a stratégiai feladatok megvalósítását. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
A film és a televízió felhasználása az oktatásban, kapcsolatuk a képmagnetofon alkalmazásával 7
A kutatás programjának szinopszisa. A kutatás hipotézisei 16
A képmagnetofon alkalmazása a tanítási-tanulási folyamatban 20
Tantervi követelmények és a tanulók előzetes ismeretei 20
A szoftverek néhány pedagógiai jellemzője 30
A videotechnika és a szoftverek tanórai alkalmazásának előkészítése, vizsgálati eljárások 35
Az iskolatelevíziós tantárgyi adások képmagnetofonos alkalmazásának elemzése 38
Magyar irodalom 38
Történelem/és állampolgári ismeretek 53
Földrajz 69
Élővilág 88
A tapasztalatok összegzése 96
Az alkalmazott videotechnikai eljárások 96
Tantárgypedagógiai tapasztalatok 104
A tanítási-tanulási folyamat didaktikai és
módszertani tapasztalatai 123
Kvantitatív adatsorok, táblázatok 139
Irodalomjegyzék 148
Hivatkozott és idézett irodalom 148
Felhasznált irodalom 150
Utószó 152
Tartalomjegyzék 155

Tölgyesi József

Tölgyesi József műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tölgyesi József könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A képmagnetofon alkalmazása az általános iskolai közismereti tantárgyak tanításában A képmagnetofon alkalmazása az általános iskolai közismereti tantárgyak tanításában A képmagnetofon alkalmazása az általános iskolai közismereti tantárgyak tanításában

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv