A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ablak Európára

Audiovizuális Kommunikáció Európában és Közép-Kelet-Európában/Magyarország a médiatörvény után

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Korona Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8153-94-6
Megjegyzés: Színes ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az utóbbi években a tömegkommunikációhoz s azon belül az audiovizuális médiához kapcsolódó kérdések az érdeklődés középpontjába kerültek Közép-Kelet-Európában. A „visegrádi országokban" a már... Tovább

Előszó

Az utóbbi években a tömegkommunikációhoz s azon belül az audiovizuális médiához kapcsolódó kérdések az érdeklődés középpontjába kerültek Közép-Kelet-Európában. A „visegrádi országokban" a már hatályba lépett médiatörvények nem jelentenek végleges konszolidációt, különösen a törvények gazdasági, társadalmi következményei eredményezhetnek jelentős változásokat. Tanulmányunkat ezért helyzetjelentésnek szánjuk, ami Magyarország esetében az 1996 januárjában megszületett médiatörvényt megelőző és az azt követő rövid időszakot öleli fel. Céljaink az alábbiakban összegezhetők:
a) A különböző európai országok tapasztalatai azt mutatják, hogy a testületek, bizottságok felállítása, ezek szervezeti és működési szabályzata, az audiovizuális médiumokat felügyelő szervek és intézmények tisztségviselőinek kinevezése meghatározó a törvény szellemének értelmezésében és érvényesítésében. Reményeink szerint a döntéshozók e tanulmány következtetéseit is figyelembe véve, a közép- és kelet-európai országok gyakorlatának és az Európai Parlament vonatkozó törvényeinek, ajánlásainak alapos ismeretében hozzák majd meg határozataikat, javaslataikat.
b) Tanulmányunk átfogó képet kíván adni a közép-kelet-európai országok audiovizuális médiahelyzetéről, megkísérli értékelni a hatályos törvényeket és a bevezetésüket követő időszakot. Összehasonlítja ezen országok tapasztalatait, és bemutat egy nyugat-európai mintát.
c) Számunkra talán az Európai Unióhoz tartozó Német Szövetségi Köztársaság Berlin-Brandenburg tartományának médiagyakorlata lehet leginkább tanulságos, ahol az Európai Unió egyik legfiatalabb és legkorszerűbb médiatörvénye szabályozza az audiovizuális médiumokat. Ugyanakkor Berlin-Brandenburg utolsó negyven évének története hasonló térségünk háború utáni történelméhez. Bízunk abban, hogy a közreadott átfogó adatok, esettanulmányok és gazdasági mutatók pontos ismeretében a döntéshozók hosszú távú, az optimálist közelítő döntéseket hoznak. Vissza

Tartalom

Előszó / 7
Az audiovizuális média helyzete Közép-Kelet-Európában / 11
A médiatörvény megszületése és annak jellemzői Közép-Kelet-Európa egyes országaiban / 15
Lengyelország / 16
A műsorsugárzás jogi szabályozása / 16
Közszolgálati televízió (TVP1, TVP2) / 18
TV Polonia / 18
Regionális közszolgálati televíziócsatornák / 19
POLSAT / 19
Kábeltelevíziós és műholdas adások / 20
Csehország / 21
Jogi szabályozás / 21
Televíziós műsorszolgáltatás / 22
Rádiós műsorszolgáltatás / 23
A műsorszolgáltatás problémái / 23
Berlin-Brandenburg / 25
A berlini kereskedelmi kábel-kísérleti adó / 26
A berlin-brandenburgi médiarend / 26
A Berlin-Brandenburgi Médiahivatal (MABB) / 27
A magánrádiózás / 31
A televíziós kínálat alakulása / 32
Az egyesült Németország médiaperspektívái / 35
Műsorkínálat Németországban / 35
A közszolgálati műsorok piaci részesedése / 35
A jövő műsorsugárzási piaca / 36
A „keleti" és „nyugati" közönség / 36
"A kettős közszolgáltatásig" / 37
Az új szövetségi tartományok nézőinek elvárásai / 38
Vegyes finanszírozás a műsorsugárzásban / 40
Média kilátások az új szövetségi tartományokban / 43
Berlin-Brandenburg / 43
Szászország / 45
Mecklenburg-Elő-Pomeránia / 47
Alsó-Szászország / 49
Thüringia / 51
Németországi Szövetségi Köztársaság és a szövetségi tartományok filmtámogatási rendszere / 52
A közép- és kelet-európai reklámpiac alakulása napjainkban / 55
Lengyelország / 56
Csehország / 63
Szlovákia / 71
Független Államok Közössége (Oroszország) / 79
Ukrajna / 85 1
Magyarország / 89
Összeállítás a hazai televíziós piac helyzetéről. Áttekintés a piacon tevékenykedő hazai csatornákról / 99
Gondolatok a magyar médiatörvényről / 179
A Magyarország csatlakozása az Európai Unióhoz / 185
Magyarország és az Európai Unió kommunikációjára vonatkozó előírásainak audiovizuális harmonizációja / 185
Az Európai Közösség 89/552/EGK sz. "Televízió határok nélkül" irányelve / 189
Az audiovizuális média forradalma és Magyarország / 195
Zárszó / 199
dr. Gergely Ildikó (Közép-kelet európai képviselő LONDON)
Melléklet / 201
Henning Röhl: A kereskedelmi televíziócsatorna létrehozása Magyarországon / 202
Prof. Wolfgang Langsfeld: Gondolatok a televízió jövőjéről / 207
Dajka Béla: A média Közép- és Kelet -Európában / 211
A SZABÁLYOZÁS BUKTATÓI (újságcikk)
Források / 213
AGB módszertani tájékoztató / 215

Tolvaly Ferenc

Tolvaly Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Tolvaly Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv