| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 188 oldal |
| Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-17-8477-0 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52860/20. |
| Előszó helyett | 5 |
| Fogalmak, módszerek, feltevések | 10 |
| A kollégium fogalmáról | 11 |
| Kísérlet egy kollégiumfogalom kidolgozására | 14 |
| Módszertani dilemmák | 25 |
| Egy vizsgálat előzményei | 30 |
| A kutatási hipotézis | 39 |
| A kollégiumok tudáskiegyenlítő funkciójáról | 42 |
| A kollégiumok helye oktatási rendszerünkben | 4 |
| A kollégiumok felvételi rendszere | 44 |
| A tanulmányi tevékenység | 47 |
| Tanulmányi eredmény - társadalmi réteghelyzet | 52 |
| Tanulmányi munka-e a "tanulmányi munka"? | 67 |
| A kollégiumok szerepe a kulturális hátrányok kiegyenlítésében | 80 |
| Oktatás és közművelődés | 80 |
| A közművelődési tevékenység formái | 84 |
| Nivellál-e a kollégium? | 100 |
| Közösségi nevelés, önkormányzati és pályaválasztás | 103 |
| A diákönkormányzat | 104 |
| A kollégiumok pályaorientációs szerepe | 114 |
| Pedagógiai szabadság és társadalmi meghatározottság | 121 |
| A nevelőtanárok | 124 |
| Pedagógiai munka a kollégiumban | 127 |
| Hogyan tovább? | 132 |
| A kollégium, ahogyan a szülők látják | 133 |
| A kollégiumi munka fejlesztési lehetőségei - a nevelőtanárok szerint | 139 |
| Kísérlet egy kollégiumfejlesztési koncepció kialakítására | 142 |
| Mellékletek | |
| A vizsgálat terepe, alkalmazási módszerei | 149 |
| Kérdőívek | 153 |
| Jegyzetek | 179 |